AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
43.862

Har din bil/du varit utsatt för avundsjukan?

Sida 5 av 6
Där jag vanligtvis står parkerad finns det alltid flera nyare Porschar, jag inbillar mig att ju fler andra fina bilar dessto mindre risk att dom ska ge sig på min. I vårt område finns det väldigt många Porschar som står ute året om, jag tror faktiskt att det kan ge effekten att min bil ej sticker i ögonen på så många.....kanske inte stämmer men jag tror iaf det :)

Z3:an o Boxster måste dessutom vara den vanligast tjejbilen här....dom finns överallt (oftast damer som kör), har dock bara sett en Röd M-roadster i somras...
Vi även en granndam i en Z8 som jag brukar se nästan varje dag på väg till jobbet :)

Min bil har iaf klarat sig helt utan ngr skador...har inget larm heller.

I italien däremot (på semester med gamla kärran) där fick jag bulor andra dagen :(
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Vår E60 står parkerad bra hemma och har aldrig råkat ut för ngt skadegörelse, men håller mig långt borta for stora parkeringar, bland skit bilar.

Har samma uppfattning, att om bilen står i garaget på pappas jobb, där det står en och annan Porsche och Ferrari är risken mindre att någon ger sig på en E60... Sen är garaget på pappas jobb inte direkt fylld med folk som är avundsjuka då de kör läckra bilar själv...

Råkade dock ut för första repan igår :( någon har nuddat bilen med sin väska när de gått förbi bilen, men den verkar kunna poleras bort, det är alltid något :-)

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Varför får man uppdateringar härufrån utan att det är någon som har skrivit något inlägg???

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Om jag cruisar runt i låg fart brukar folk spotta (!) på min bil.
Någon hade ritat ett manskön med någon vit färg på bakrutan.
En full idiot låg på min huv och sov när jag kom ut från puben en gång.
Och sen har någon försökt slita av min vinge med resultatet att kolfibern sprack något vid fästet.

Avundsjuka är bara förnamnet...

/// Viktor

Mer mos till folket
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Tror även att alla dörruppslagningsmärken är ett tecken på anundsjuka snarare än oaktsamhet.

/// Viktor

Mer mos till folket
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
ViccoA:

Fyy vilken skit du har fått vara med om. Därför ringer man inte polisen utan samlar ihop en viss "grupp" och tar hand om dåren/dårarna som gör detta. Att ringa polisen brukar oftast inte hjälpa något, dock borde det göra det.

//Schnitzer

M5 -95: Länk
Bl
11
Blåranden
328 Ci -99
för nått år sen var det nån dum jävel som gått över motorhuven upp på taket och hoppat så sufletten på cabben rasat in sen vidare på min brors porcshe inne i stockholm.
de var enda bilen som blev skadad av alla som stog på gatan.

hj
963
hjorten
E21 323i-80
E21 323i-80
E3 3,0 Sa-77
E3 3,0 Si-75

Fick 10 liter takfärg (sån till plåttak utomhus) över min 2002tii.Tog mig och 3 polare en hel dag att sanera.det är 10 år sen nu,men det glömmer jag aldrig.Man kan ju undra vilket fel det är i huvudet på dom som gör sånt...

hjorten
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
Hela bilen (525-91) repad runt om när jag var inne hos en bekant i 15 min.
er
375
erc
218i Active Tourer -16
Bakdörr och bakskärm nyckel(?)repad. Bil? Min förra extrabil, BMW 316i 1993 (vit!). Mycket att vara avundsjuk på...
A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Fick bakrutan inslagen men det var med all säkerhet ett psykfall jag var tillsammans med ett tag.
på min förra kärra, 320 e36 coupe, snodde någon emblemet på bakluckan när jag var inne och handlade...stället är känt för att hålla massa löst folk, men mitt på dagen när det är folk i ständig rörelse runt bilarna? ja vad gör man inte för ett emblem..personen/erna som snodde emblemet hade hackat med en skruvmejsel från klockan 1 till klockan 4 runt emblemet för att få väck det...jävla tur att dom inte gick på huvemblemet då jag lackat om huv,framskärmar,ena bakskärmen samt förardörren veckorna innan...

på min nuvarande e30 ställde någon 2 ölglas på bakluckan när jag var i hässleholm och kollade på nationalteatern...ställde bilen på en maxiparkering precis nedanför stället, tänkte direkt "nu kommer säkert någon eller några fyllon att göra något med bilen, allvarligt eller inte" och visst fick man rätt...

e30in är dock bruksbil så några repor mer eller mindre gör inte jättemycket, det finns där gott om redan...häromdan när jag skulle skotta fram bilen så tänkte jag spara tid och använda stora skyffeln på bilen, tog försiktigt för att inte repa, men tji gjorde stora repor över hela huven :) inte planerat och ser lite fult ut men påverkar inte funktionen...får väl dra på ett nytt lager färg till våren...

MVH
Johan K
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Skotta bort snö från bilen med snöskyffel??? Hmm ja alla sätt är ju bra utom de dåliga...... i mina öron hör nog skyffelmetoden till de sistnämnda...
Helga
Såg en Fordägare, nya Mondeo, som borstade av snö med en piasavakvast.
Borde ge rejäla repor i lacken.

//Helga
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Kompisen hade poleringsuppdrag förr i tiden vid sidan om sitt vanliga jobb, kom in en bedrövad kille med sin nya volvo 945 som hans tjej hade gott loss över hela bilen med svinto när hon skulle göra den vårfin:)

mvh
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
>Dutta, min kompis har poleringsuppdrag vid sidan om sitt vanliga jobb. Han fick in en bil som en tjej hade använt svinto på för att få bort mossan efter avställningen... hehe

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
Visa användare
174
PhobiE
3,5Csi -70 renov.
325i -92 turbo.
520i -95 bruks.
Aldrig fått något förstört. Antar att det är för den är vit.. Sticker inte i ögonen på folk :)

___
E36 325i "CSL"
E30 318i "VBE"- Vinterbil-ED
Wa
184
Wargen
330CiA M Cabrio Imolarot II 2003
Någon var och hoppade på motorhuven på en av mina tidigare BMW:r.
Bucklor blev det så klart.
Nästa BMW jag hade fick glaset till baklyktan krossad.
Numera har jag garage och parkerar aldrig min nuvarande BMW på parkeringen utanför, om det inte ät ljust och i så fall bara för en kort stund.
När man måste parkera någon annanstans tänker man sig för mer en gång innan man ställer ifrån sig cabben.

Wargen
Visa användare
85
Jontesjögren
330 d M-paket 19"
M3 Cab-02 19"
Då är även undertecknad utsatt för den svenska avundsjukan!Vänster dörr repad ända ner till plåten och detta Vid Volvo personvagnars motionsanläggning på Hisingen (sörredsgården).
Där brukar det inte stå så många BMW bilar parkerade ,(men väldigt många..ja Ni förstår vad)
Inte konstigt då att endast min bil repas och detta mitt på ljusa dagen(ingen fyllegrej alltså) utan bara ett bevis på vilka SJUKA IDIOTER det finns.

/JS
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Gick idag förbi en av stans fina 645ci som stod parkerad och självklart var den repad med nyckel eller dylikt över framskärm, dörren och hela bakskärmen. Fan vad sur man blir även om det inte är min bil. Vem sjutton gör något sådant?

Hörde även en historia om någon i Stockholm som sålde sin nya M6 efter ett par veckor för att folk vandaliserade den hela tiden. Sjukt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.