|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
|
Min bil är så gammal att den förmodligen inte sticker någon i ögonen, jag har iaf klarat mig från skadegörelse hittills. En snus på vindrutan förra helgen är det värsta jag har råkat ut för :) |
|
|
Förra året var det någon som hoppade på taket och repade upp både taklucka och en del av taket därefter stått och hoppat på takluckan så den blev som en banan.... Var bara byta och se glad ut... Inte mycket att göra åt saken, bara att acceptera att det finns idioter i denna värld. --- Min E30: Länk /Chrille |
|
|
Men erkänn att det skulle ge en viss tillfredställese att göra det samma med personen som behandlade din bil så......Även om man aldrig skulle göra det så kan man ju inte förneka att viljan finns..... /B |
|
|
Det är inte bara BMW som är utsatt för meningslös skadegörelse. Sambons Porsche fick en rejäl omgång i påskhelgen med avsparkade backspeglar, hopknycklade torkare, tilltryckt taklucka och en tung avspärrningskon som dragits fram och tillbaka över motorhuven med rejäla lackskador som följd. Det var flera bilar som blev vandaliserade på gatan men Porschen fick i särklass mest stryk. Och förmodligen är den en av de billigaste bilarna i kvarteret (944 från 89)... Själv fick jag en fet repa över motorhuven på 523an, parkerad utanför akutingången på sjukhuset där jag besökte en nära anhörig som var riktigt dålig. Och det får man väl säga är ett riktigt lågt ställe att börja förstöra bilar... |
|
Måsen |
Inristad text på d-stolpen, it´s sexy någonting står det. Det kanske man ska ta som en komplimang... /Mattias |
|
Känns förjävligt att höra allt ni råkat ut för.. Än så länge så har man klarat sig men det är väl bara en tidsfråga innnan ynglen ger sig på även min bil. Underligt att avundsjukan kan vara så brutal. Förstår inte vad de får ut av att förstöra andras egendomar. Det är ju inte bara bilens ägare som de ger sig på, utan även bilen som sådan. "Även en bil har en själ" BMW4EVER! |
|
|
Little godess & dominik>>> Min erfarenhet är att i dessa länder så finns det ingen "menignslöst" skadegörelse, vare sig det gäller bilar eller personvåld. Du bli aldrig nedslagen eller får bilen repad bara för skojs skull som så ofta sker här. Om bilen blir skadad eller du nedslagen så är det för att man försöker själa något. |
|
|
E39:an tog det 2 veckor innan någon drog en nyckel längs hela förarsidan. M3:an hittade man ofta fimpar, snus och lite snorloskor på, ja förrutom ett par backspeglar som försvann... /J |
|
|
Ett gäng snorloskor på motorhuven o på vindrutan nu i helgen som gick... Med tanke på det avskum som rörde sig mest i områder vid tiden för dådet så håller jag nog med i det första stycket "bjoerck" skrev på föregående sida, fast jag tror det på en man 35-40år eller så o ingen 16-åring. Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Har inte fått bilen sabbad riktigt. Men jag tror att folk med skabbiga bilar gärna slår upp dörren extra oförsiktigt bredvid en blank bmw.. Har under mitt dryga halvår som BMW ägare fått massor med småbulor ute vid stormarknadsparkeringarna, trots att jag ALDRIG ställer mig i en lucka som kan ses som för trång. Det skumma är att nästan alla hamnar på höger sida mitt på bilen, grannbilens förardörr alltså! Vilket jag tycker man kan tolka som avsiktligt eftersom föraren sällan gör sånt av misstag! Bara barn eller idioter gör sånt av misstag på en stor parkeringslucka! |
|
|
Har fått motorhuven repad rakt över, sidan repad ner till lacken, lås sönderbrutet + stor buckla på dörr. Stereon stulen samt hela konsollen till stereon stulen, fimpar i bilen m.m //Fredde |
|
|
fick en liten liten buckla på förardörren när jag hade bilen parkerad på skolan.. Det kan inte ha varit någon som slagit upp en dörr av misstag heller eftersom bucklan var precis under backspegeln (som var oskadd).. Idioter, hade jag sett den personen när han (kan ju ha vart hon också) gjorde det skulle jag gett honom en rejäl smäll.... //Svebba - Jag är schnell ! |
|
| Pratade nyligen med en tekniker på en firma som utför reparationer av mindre bucklor. Jag frågade om det var ovanligt tunn plåt på BMW:ar eftersom min 523:a ådrog sig flertalet bucklor längs karossidorna. Något som jag inte haft problem med när jag kört andra bilmärken. Svaret blev att det beror på avundsjuka. Vissa personer finner stor tillfredställelse i att slå i dörren med flit på välpolerade BMW:ar. | |
|
Det värsta än så länge är att jag har fått snus på motor huven |
|
| Låter skrämmande hur vanligt det verkar vara med skadegörelse, själv råkade jag inte ut för något otyg alls under mina 4 år som BMW-ägare och då bodde jag ändå ett år i Angered... | |
| Jag hittade en stor bit brieost på taket på min förra bil. | |
|
Haha, ja en del "otyg" måste man ändå se som humor. Var tvungen att skratta när jag läste Player´s inlägg: "en stor bit brieost på taket ". Jag undrar vad folk egentligen vill visa genom att lägga en ost på en bil!? Hehe, jaja.. jag undrar om det är BMW-ägarna som mestadels får ta smällarna för avundsjukan, eller om det är lika vanligt bland andra märken? BMW4EVER! |
|
|
Var nere hos min däckhandlare och frågade om en skada jag fått på sidan av ena bakdäcket vad det kunde vara och så. Han var nästan säker på att det var ett attentat: någon hade försökt sticka hål på däcket med en kniv eller dyl!! lyckligtvis är det inte så lätt som på film, men det går ju så det var tur att fanstyget inte lyckades. Ännu mer tur var ju att jag inte såg det för då hade man nog fått stå inför domaren själv...... /B |
|
| Fick hela högersidan repad, bara ett litet tag efter att jag köpt e46.an... | |
|
Första gången jag parkerade i en stad (Västerås) drämde någon som antagligen inte gillar blåa bilar in ngt (troligen ett paraply iom att det regnade) i en dörr. Jag anser att skadan är större än vesuvius krater, men hade trots det stora besvär med att lokalisera skadan då en representant för den lokale plåtexperten tog sig en titt på det. Han skakade på huvudet och jag tror jag såg ngt som liknade förakt i hans blick när han sade att det var ingen mening att försöka åtgärda sådant småskit iom att det troligen skulle se värre ut efter reparation och omlackering pga fel färgnyans. Jag tycks alltså ha haft tur. Men det faktum att jag bor i urskogen och bilen bevakas av blodtörstiga bestar försvårar troligen arbetet för dem som har ett sjuktligt behov av att tillintetgöra blåa bilar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.