AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
7.642

Värdering av M3 Dinan

Sida 4 av 4
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Smaksak; jag hade hellre tagit Tobias bil - och det till ett bättre pris, dessutom.
Är inte helt säker på att du (Crisse) förstod vad jag menade i inlägget ovan?...
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Jodå jag förstod... Det är en smart idé att invänta lite "skambud" på ett medvetet högt pris.

Men skulle bara göra er uppmärksamma på att 300 tusen kronors vallen för en E36 i dagsläget ställer vissa krav =).
kilroy
Tobias*Johan har iofs en ny mailadress men använder också den gamla. Jag skall prata med Johan på telefon i ett annat ärende ikväll, jag säger att du sökt honom så kontaktar han dig...OK?Mvh kilroy"Statistik är som en bikini-visar mycket men döljer det mesta"

Sani: Hehe, jo man skulle ju kunna göra så... M3 GTn på länken var tillsalu för ett par år sedan för runt en 250000kr. Fattar inte varför han gått upp i pris så mkt... man kanske ska sälja bilen till honom :)

Mvh Tobias
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
"Fattar inte varför han gått upp i pris så mkt... "

Han kanske har nappat på Sanis ide' ;)

Har själv försökt med ett högt utpris för att kunna pruta mycket men det brukar bara resultera i att det är knäpptyst i telefonen.
Bättre att sätta ett attraktivt pris och låta köparen få pruta några tusenlappar på ev. fel som han hittar, har funkat så för mig iallafall.
Johan_Sun
Tobias...du har mail...

Johan Sunesson
BjörnB: Jo, det låter rätt rimligt... Hoppas på att någon seriös kan höra av sig.. Har t.o.m. skrivit att priset kan diskuteras. Men det e klart... Folk är riktigt prisberoende. Många vill bara ha en "billig" m3a, men har inte tänkt på att de kostar lite att äga också. Det som e skönt med min, är att allt är så pass "nytt" och inte slitet, så det är några tusentals mil kvar tills saker ska bytas :)

Johan_Sun; Tack för mailet... Hoppas du hör av dig snart =)

Mvh Tobias
Hmmm, nu har d gått 1½ vecka och det e dåligt med respons på annonsen :-( Man tycker ju att det borde finnas någon i riket som är ute efter en kalas fin E36 ///M. Någon som har nått förslag på hur man ska gå till väga för att hitta den rätta köparen? =)

Mvh Tobias
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Sänka priset, tyvärr. Eller annonsera hårdare. Bilsport, ams, alla nätsajter, tv4 osv.

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

För att sälja en sådan bil till ok pris så krävs garanterat lite tålamod. Det finns säkert möjliga köpare men frågan är bara om dom höra av sig i morgon eller om en månad.

När jag sålde min 540 förra våren så tog det över 2 månader tills någon seriös hörde av sig. Och är det en seriös spekulant så räcker det ju oftast med en.

___
//Ulf
Johan_Sun
Tobias*

Du har mail.

2 av mina totalt 9 kontakter visade ett visst intresse för din bil, ingen hejdundrande framgång precis.

Mer detaljer i mailet.

Hälsningar Johan

"Tänk först, handla sen"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.