AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
7.643

Värdering av M3 Dinan

Sida 3 av 4
firren; Den är verkligen TOKFET! Särskilt med 18-tummarna! Sänkningen lurade mig att tro att det var en S :)

Jens
Dawwe: då vet jag vilken Porsche din kompis har köpt, säkert fin!

993:an är ju dock snyggare.
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
MrM: hör av dig om du vill bli smittad av 911-viruset, jag bangar aldrig att infektera en BMW-broder, liksom jag själv blev smittad för snart 2 år sedan :) Ett varningens ord bara: man blir totalt besatt, förstörd, manisk och det kan bara sluta med att plånboken får lida svårt. Men det är ljuvlig smärta ändå ;) Jag lyckades nästan förstöra Asken, men han snubblade på tröskeln till 911-paradiset. Finns fortfarande hopp för honom, dock.

du är inte ensam om att tro att det är en S - när jag fixade en lackdefekt på ena dörren hos DinBil för ett tag sedan gick vi ut, kollade dörren, lackgubben sa "och det är en 993 4S från... '97 va?". Heheh :)

mvh
Anders

PCS #8050
BMWCS #4727
Lite gammal tråd men men..

Firren: En sådan hade vi förut, eller rättare sagt farsan. Liknar din ganska mkt faktiskt, fast våran var någon slags lila. Jag fick övningsköra i den några ggr, gud vilken bil alltså :) Ska fan ha en Porsche 911 någon dag, det har jag bestämmt!

Vad har du för årsmodell?

Mvh Per
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
P3r: klart du ska ha en 911. Prismässigt får man en tidig 80-talare (911 SC) för strax över hundringen, dvs ungefär samma prisdomäner som för en M3 E36. Som vanligt, en välskött äldre är bättre än en billigare nyare, IMHO. Ta med någon som kan 911 alternativt gör ett köptest på Porsche, det betalar sig nog i längden.

Bilen kostar dock bra med flis att hålla igång, har jag märkt. Det är inga som helst problem att blåsa iväg många 10-tals tusen på service, däck och upgrades. Ibland önskar jag att jag inte hade börjat köra slalom och bana! Fråga min sambo vad hon tycker om mina ibland lite bilcentrerade "investeringar"... (som förstås är för säkerhets skull etc) ;) Min bil är från 1995 och har under förra helgen passerat 16600 mil. Mer information Länk

mvh
Anders
Lyfter denna tråd lite... Ja nu e hon faktiskt tillsalu... Vad tycker ni är ett lämpligt pris (i dagsläget)? Bör få henne såld innan 1:a Juni, för då blir det USA semester :) Någon som är intresserad av Sveriges fräschaste E36? =))

Mvh Tobias
cane
fin bil, lycka till med försäljningen! Kanske är det dåligt med fantaster för den USA E36 M3, men den har ju definitivt potential då det lär vara sveriges enda e36 som du kan köra överladdat lagligt! Borde nog gå att skrämma upp till 450hk ganska lätt, speciellt då jag tror 328 motorn som ligger till grund för USA modellens motor är stryktåligare än "riktiga" S50.
Hur coolt som helst med överladdning. Dock lite av en uddafågel med extremt lågt miltal om jag minns rätt. Lycka till!

Vad är det för bil du suktar efter nu då? :)

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Cane: Stämmer bra att man utan konstigheter kan få effekter upp till 450hk i motor. Man kan börja med ett s.k. ("after cooler kit"). Då kan man höja laddet runt en 4psi = 10psi totalt. Redan där har man runt en 350hk på "bakhjulen". Sen kan man byta till headers, byta till större spridare, byta insug och sen e man klar för en 400hk på bakhjulen (cirka 450hk på veven). :-) Bara man har råd så... En uppgradering som denna landar på drygt 50-60papp.

Simon_en: Stämmer att den är lågmilad... 4100mil har den gått... Finns på annons här på Power. Tack! =)

Mvh Tobias
Olof: en annan överladdad kärra med svansmotor :-D

Mvh Tobias
Ah! VW Bubbla med turbobygge? ;)

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Gjordes NSU RO80 med turbo?!... :-)

(Gissar på Smart Roadster annars, men hoppas på 993 TTS för din skull)
Sh
371
Shifty
M340i -21 G21
120i M-Sport -19 F20
Kanske dags att skaffa sig en egen tråd om ni vill snacka Porsche?

Tobias 320i: Bilen saknar väl motsvarighet i Sverige vad jag kan förstå? Det lär ju inte finnas två Dinan stage II i samma skick o låga mil? En unik bil med andra ord. Att sia om värdet är svårt men jag tror att du som köpare gör en "bra" affär om du får den för mellan 200 - 250k. Kan du ska du ju behålla den som entusiastfordon bilens livslängd. Då är det skitsamma med eventuellt värdetapp. Med rätt service och omvårdnad tror jag att den kan komma att stiga i värde till och med. En välvårdad E36 M3 med så pass låga mil är redan nu svårt att hitta.

Slå till! ;-)

Fyra cylindrar är fyra för lite
Sh
371
Shifty
M340i -21 G21
120i M-Sport -19 F20
haha oj då, jag såg inte att tråden hade en sida till... Nu blev ju min post helt skum. Och inte går det att radera heller. =(

Beklagar...

Fyra cylindrar är fyra för lite
kilroy
Tobias*Det kan nog vara lite knöligt att få bilen såld...det handlar nog inte om pengarna utan mer om att det är en udda bil...Hoppas att du får den såld till ett bra pris...Har du funderat på att sälja den i Tyskland? Jag vet att det är ganska stort intresse i Tyskland för Dinanmodifierade BMW. Jag har besökt Johan Sunesson (Johan_Sun) några gånger och kört hans Dinan M5 Länk och han har sagt att han har åtminstone 10 seriösa spekulanter på sin bil om han vill sälja (jag är en av spekulanterna...).Johan är på gång till Halmstad nu i maj så ni som bor i krokarna får se upp...Mvh kilroy"Statistik är som en bikini-visar mycket men döljer det mesta"

Tackar för tipset Kilroy :) Har mailat Johan nu!

Mvh Tobias
Hmmm... Mailet går inte igenom till Johan_Sun... :( Kilroy: Vet du om han har någon annan mail?

Mvh Tobias
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
En annan approach som slog mig Tobias, kanske lite sent påkommet, hade varit att annonsera ut bilen för ett tokhögt pris, säg 300000-350000:- ?
Detta för att dels uppvärdera bilen, men även för att sedan ge någon känslan av en god affär när han/hon får loss den efter mycken prutning för "ynka" 275000... :-) Bara en tanke.
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Sani: För dom E36-frälsta med 350 000 liggandes i byrålådan så är nog denna lite mer intressant:

Länk

Och den har trots allt stått ett tag.

MVH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.