AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.835

BMW i Uppsala

Sida 1 av 2
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Tjena, någon som har några erfarenheter av BMW i Uppsala, är de bra på service eller kör de skiten ur bilen när man åker därifrån (som man hört att de gör i Solna).

/Z3MPOWER
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Det tror jag inte att du behöver vara orolig för.Dom är bra att ha att göra med tycker jag.
Deliq
Servicen hos Novation har jag inget att anmärka på, verkar vara duktiga killar de gånger jag haft kontakt med dem.
Deras försäljare däremot tycks inte vara intresserade av att sälja bilar till folk som inte utstrålar guld och rikedom på 500m avstånd.

De gick därför miste om en kund när jag beslutade mig för att välja en annan BMW-ÅF isället. Bemötandet jag fick hos Autovation i Gävle gör att jag även servar min bil där i fortsättningen.

Men som sagt, jag har inte hört något negativt om Novations service.

M V H // Dennis L.

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
Dr
659
Drutten
325i Touring -08
Jag har alltid lämnat in bilen hos Novation för service, och jag har bara goda erfarenheter av dem.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag har inte heller något att anmärka mot Novations service, varken vad gäller pris eller utförande.
aa
176
aalto
X6drive40d -10 Svartmet.
530Xd-R -11 Carbonbl.
Smart 4-2 -03 Svart/silver

Service och reservdelar är kanonbra. Har mina bilar där regelbundet och får alltid bra och smidig service.

Fast alla kan ju göra bort sig, tyvärr, och man får ju oftast bara en chans innan kunden väljer någon annan ....tycker dock att även säljarna sköter sig. Ägaren kan dock framstå som lite vresig utan att egentligen vara det. Han är en sån där "surgubbe"

/Jari
Tycker att novation bemöter än trevligt, reservdelar, försäljning men någon service har jag inte gjort där.

Ny bild 28 mars-
Länk
-BeeMWe-
Deliq: Håller med dig där

Deliq
>aalto

Det var tyvärr ingen engångsföreteelse.
Jag var där ett flertal gånger och kikade på flera olika bilar. De har ju trots allt en ganska stor omsättning, men mig var de absolut inte intresserade av att sälja någon bil i 3 - 400kkr-klassen. Jag ska inte behöva slita dem från sina bås där de sitter och läser UNT.
Det var säkert fem tillfällen där jag kunde slagit till på bil i hallen på stående fot om de bara lagt manken till...

M V H // Dennis L.

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
Visa användare
401
seastream
118d -08
De har bra service , men de borde utbilda reservdelspersonalen lite, när man kommer in o säger att man ska ha nån grej till en -93a M3a, o de frågar om det är coupé el sedan?? De ska väl sitta i benmärgen hos dem att veta att sedanen inte fanns -93.

Men de är alltid trevliga o tillmötesgående, på reservdelar, försäljningen har jag ingen erfarenhet av.

Seastreams Garage -no compromises
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
håller med deliq angående försäljningen , jag va spekulant på en M3a som de hade när jag ringde för att prata om den så frågade han vad jag hade att byta in med då svarade jag en 323ci utan att fråga om milen eller utrustningen så sa han vi hade en likadant förra veckan som vi sålde för 180;- så du får bara 160 för din så nej tack jag går nog inte tillbaks till de kan tillägga att när jag va o letade bil för ett tag sedan så fick jag sämst av BMW jämfört mot andra firmor på min bil i inbyte o det tyckte jag att det va dåligt ut av de .
Visa användare
371
Sharifhan
528iM E39 -00
520i E39 -98
Service och reparationer är det inget snack om, däremot har jag stött på lite tråkig attityd hos försäljarna och reservdelspersonalen...Du ska se jäv.. rik ut eller ha en helt ny bil för att få bra bemötande...

BMW 4EVER
Bilen: Länk
mi
525
mikren-6
Alpina B10 3.3 Touring -01
Som gammal Tierpsbo, precis som Deliq, har jag samma erfarenheter. Jag har fått väldigt dåligt bemötande på Novation, men de har gjort ett bra jobb på bilen vid service. Provade dock att åka till Autovation i Gävle istället. Vilken skillnad! Kundservice och bemötande var helt fantastiskt! Efter det åkte jag alltid till Gävle vid service.

Micke
Tror inte att Novation är den enda handlaren som uppfattas som dryg.. Ett flertal BMW handlare uppfattas nog så.. både hemma i Sverige och på andra ställen.....

T
Visa användare
371
Sharifhan
528iM E39 -00
520i E39 -98
T: jag personligen har inte alls samma erfarenhet av tyska BMW-handlare i alla fall, helt tvärtom - mkt serviceinriktade och tillmötesgående...

Vi köpte en massa reservdelar hos en BMW-handlare i Köln (ingen liten stad) med min kusin som bor där, och då fick vi en BMW keps bara sådär! Hemma i Sverige får man pröjsa ca 10-15% mer för samma delar och dessutom 200kr för samma keps...:) Struntsak kankse, men "det e ju tanken som räknas"...

BMW 4EVER
Bilen: Länk
Det stämmer att säljarna är dryga där, extremt dryga testade en gång med att skicka in farsan där, jodå han han väl gå in 25 meter där så "dök" dom på honom och drog på stora försäljar-smilet och skakade hand och frågade vad dom kunde hjälpa honom med, han skrattade lite bara och frågade om han kunde prova en E90 - javisst självklart inga problem alls. Så var det för farsan, själv har dom aldrig tagit kontakt med mig när jag varit där alls, och det är några gånger kan jag lova !! Dom sitter gärna på sina kontor o surfar osv samt går omkring och ser upptagna ut, trist som fan måste jag säga !!Rekommenderar varmt Autovation istället där känner man sig välkommen iaf trots att man bara är 25 och inte bär kostym !!!
Tycker dom borde lära sig att inte dömma hunden efter håren som man brukar säga, kommer aldrig att köpa bil av dessa herrar, dom kan ta sin attityd å dra åt h.vte !!!!
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Jag servar och låter Novation fixa till mina bilar (MINI och BMW).
Det är värt resan från Stockholm till Uppsala.
Alltid ordentligt utfört arbete, inget fusk, rimliga priser för oss "stammisar", och dessutom riktigt trevliga att ha att göra med.

En nitlott på BMW Solna undviker jag gärna ;)
Hobbe Z4:
Du vet väl att Novation har anställt lite personal från Solna det här året? ;-)
Visa användare
229
Leif L
X3/F25 30d -11
X3 20d -08
528iA T -00
528i -97
K 1200 RS -98
F 650 -95
Köpte för någon månad sedan lite delar hos en BMWhandlare ute på "bondvischan" nordväst om Lübeck, fick också en keps (BMW. WilliamsF1Team).
Tyvärr kan jag ju inte använda kepsen så ofta eftersom jag mest är ute med K 1200 RS (även om det inte blir så många gånger till det här året)...

Leif L
Visa användare
229
Leif L
X3/F25 30d -11
X3 20d -08
528iA T -00
528i -97
K 1200 RS -98
F 650 -95
Nu märker jag att det vore skäl att byta bild!
Bilden härstammar från 2002 när jag hyrde en R 850 R.

By the way, tänkte åka på liten tur till (Nordkapp och) Murmansk, Petrozavodsk nästa sommar, typ början av juli.
Nån som är sugen på att komma med? Det blir ungefär 500 mil på sexton dagar.
Man får se denna utflykt som en liten förövning!

Leif L
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Darkhorse,

Då hoppas jag att det inte var någon av nitlotterna.
Det blir till att förhöra den nyanställde ordentligt nästa gång ;)

Z4 3.0 Kelleners
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.