AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.295

Trimchip på Börsen - nån som vet något?

Sida 1 av 2
mi
29
micke..
Bmw 525i -92
tjena nån som vet nåt om snubben som säljer trimchip här på börsen?, köpte nämligen chip av honom, satt i chippet ,bilen stendöd, surra bara som fan i elektroniken,satt tillbaks de gamla funka clockrent igen..har provat mailat honom men inge svar!! *måttligt irreterad* kan jag ha fått fel chip el nåt?? nån som vart med om nåt liknande??
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Jag förstår att du är förbannad!! Hoppas nån här vet hur du ska få tag i killen:(
mi
29
micke..
Bmw 525i -92
ja de är ju inge stora summor pengar de handlar om visserligen,men frågar man om de är bara att slänga i chippet o åka, och man får ja som svar, då förväntar jag mej att de ska funka.....
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Absolut! Handlar ju inte bara om pengarna... det kan ju va så att det är fel på just ditt chip... men troligast är det ju så att killen sitter och blåser folk så det smäller om det! Tråkigt men sånna människor finns ju tyvärr:(
mi
29
micke..
Bmw 525i -92
ja precis, man kan ju ha fått nåt måndags exemplar, jaja de är bara vänta o se om han svarar på mailet, men de lutar ju åt att man blivit lurad.. tyckte att han verkade seriös, man är väll kanske för lättlurad..
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Lättlurad vet ja inte... det är ju svårt och veta! Ska man behöva misstro varenda person som säljer saker över internet osv så vågar man inte köpa nåt! Det är ju en risk att köpa saker på annons som sedan skickas... man vet ju inte vad man får förens man öppnat paketet eller provat produkten!
mi
29
micke..
Bmw 525i -92
nää de är ju sant, nångång ska man väll bli lurad oxå kanske, de är bara hoppas att de löser sej!! kanske jag sitter o jagar upp mej för tidigt, men du vet hur de är när de krånglar till sej!!
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Jo fy sjutton, då målar man fan på väggen direkt!!! Har ju vart lite strul hit å dit när man hålls med bilar över huvudtaget, men det får man väl ta:/
Visa användare
205
respirator
325i -91 -93 Motor,
525i -88 TiC bygges
micke..:

Tråkigt att det strula för dig. Köpte själv ett chip av killen till min 320 -89'a. Det funkar KANON ! Märkte klar skillnad på toppvarv. (varvar ca. 400-500 rpm mer) Sen märks det karaktäristiska draget vid 4000 rpm mer :)=

Hoppas det löser sig ! Kanske har du fått ett chip som inte är till din box !?

Ha det !

"Vadå!? Har inte alla en tub i bagaget!?"
Visa användare
250
LepriconXL
528i Touring 98
Hoppas du var statisk urladdat osv. för vad folk som säljer el komponenter brukar skilja på är ju att komponenten kunde ha blivit ESD skadad tack vare fel hantering. Personligen tycker jag att risken inte är så stor eftersom man jobbar runt chassin hela tiden och laddas ur i kontakt med metall!
Lycka till med kretsen
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
är det från killen i skåne? Som säljer John Conforti eller vad det nu hette? Jag har ett chip från honom som ligger på posten, hoppas det funkar! :/

//Mvh Simon
mi
29
micke..
Bmw 525i -92
japp han är ifrån skåne, ja hoppas de funkar,de gjorde inte mitt iaf, får inte tag på killen heller =(
mi
29
micke..
Bmw 525i -92
och de är ju en elektriker som satt i chippet, så att de de skulle blivit statiskt skadat är osannolikt.... de bara skrek när man satt på tändningen så antingen fel chip el okodat skulle ja tro.. tråkigt är de iaf.....
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Tog ut mig chip från posten idag, kom hem och konstaterade att det inte funkade! Kanske är det att jag har automat? men men...
har mailat, men inte fått svar än av honom!

//Mvh Simon
Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Kanske powercrew borde dra in annonsen från Powerbörsen om det är så många som har problem med dem ? och om det är en oseriös kille..
mi
29
micke..
Bmw 525i -92
tja Xtracrispy, jag vet inte men jag tror de inte ska ha nån betydelse att du har automat!! han har inte svarat på mina mail heller!! måste va en skojare de där!! föressten lät din illa i elektroniken när du vred på tändningen? man borde kanske prata med powercrew om den där skojjarn!!!
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Okej! Jag får hoppas att han svarar på mina mail! Han verkar än så länge vara en riktig skojjare! Nej min skrek inte från elektroniken, bara startmotorn som drig runt motorn! Kanske var den som lät för dig? Min förra 520i skrek som attan på startmotorn!

Jovisst borde man kanske prata med powercrew om den här skojjaren! Han har nog gjort sig en hacka på att lura folk med dessa chip!

//Mvh Simon
mi
29
micke..
Bmw 525i -92
ja de är ju tråkigt iaf att , skiten inte funka.. jag fråga han innan jag beställde om de va nå speciellt man lära göra med chippet, eller om de bara va att sätta idet... och de va bara att sätta i de sa han..... mmm visst
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Jepp! Vi borde dra ner till skåne och ge han lite "kompani stryk"! Fattar inte att man ids sitta och lura folk? Men kanske vi bara har söndags exemplar?! För nån här hade ju fått ett chip som funkade! Jag gick ju bara efter sista numrena på boxen, han menade ju att de ska räcka, men kanske krävs nummret på chippet också?!

Men att han inte svarar på mail tyder ju på att han lurar folk!

Jag har iaf mailat på addressen: akerman25@passagen.se

//Mvh Simon
Bo
14
Bosses70
BMW M3 coupe -94
Hejsan ..

Jag har oxå råkatt ut för honnom med chipen och har oxå några liggandes som e döa :(
En ren bluff som ville sälja nya till mig när jag fick tag på honnom ..
Killen i fråga bor i Malmö
mi
29
micke..
Bmw 525i -92
hmm ja nu är vi ju 3st som har råkat ut för den där jäveln, ursäkta språket.... en sån där idiot måste ju bort från sidan!!!!
jag ska försöka få tag på nån som har hant om autopower o säga åt dom o spärra killen från sidan el nåt!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.