AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.731

Hur ofta skiter måsar på din bil?

Sida 2 av 2
Min erfarenthet

Svart volvo PV 444 är målet nr 1 alltdig varti med om så mkt skit
Diamantsvart 530 lagom mkt skit
Brokatrot 320 lagom mkt skit
Röd audi Coupe lagom mkt skit
Silver porsche 911 mkt sällan
Silver Volvo s80 nästan inget alls
Vit opel väldigt sällan

Detta är högst vetenskapliga mätningar utanför mitt förra hem. Jag tror skitlusten hos djuren varierar på värme utomhus. Men varför föredrar de mörka bilar?? Volvo PVn såg alltid för jäävlig ut testade med att parkera på olika ställen men blev alltid utsatt i det området medans bilarna som stod parkerade brevid inte alls var utsatta? Ngn ornitolog eller vad det heter bland oss som kan ge en förklaring?
D-diddy
kom på att min bil även vart pissad på i påskhelgen.. byrackor. var ute i stugan och grannen kom förbi med sin vidriga varelse till hund (som jag gillade innan hans lilla övning med bakbenet)
David.

"The unattainable is invariably attractive"
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Det är ju även en höjdare att springa iväg en snabbis utan att cabba upp, gissa vart flygfäna skiter då???????????????????????

;-)

/B
Sambons kusin blev inte "drabbad" måsar men väl av skator. Han stod ute på kvällen och tvättade bilen. Efter sista avspolningen flög ngt i honom och han siktade på skoj efter skatorna som satt i tallen bredvid. Under mycket kraxande och tjatter flög de undan strålen från högtryckstvätten. Nöjd med sitt arbete med bilen gick kusinen in och sov gott hela natten.
Men på morgonen när han kom ut till sin nytvättade bil blev han ngt överraskad. Skatorna hade placerat en bred, snygg "rallystripe" från nummerplåt till nummerplåt. Han sa att skatorna satt och skrattade gott åt honom i tallen medan han tvättade om sin bil. =)
MJ_MJ_MJ
Att måsdjävlarna är fullfjädrade bombdykare är väl ingen större hemlighet, men det värsta som hänt (än idag) är när man lyckades tigga sig till en provtur på en polares blå BMW hoj... Kör med visiret öppet för att få lite luft i fejan, tittar upp och ser en måsdjävel glo surt på mig och lägga av en riktig laddning som givetvis träffar precis där visiret brukar vara nedfällt.... Kan svära på att den jäveln garvade när jag stannade och uppfann diverse nya svordomar. DÖD åt alla måsdjävlar, satans egna husdjur.
W
187
W
BMW 316 -89
Min polare skulle efter gymmet ut på en träff och han hade nog varit inne i omklädningsrummet i 40 min innan han var klar.
När vi skulle iväg så hörde jag ett högt "SPLAT" och tittade åt sidan och ser en stor j'vla vit måsskit rinna ner längst baksidan av hans huvud och ner bakom kragen. han tyckte dock inte att det var lika roligt som jag säkert pga att jag praktiskt taget låg och vred mig i skrattplågor men men vad vore livet utan lite skadeglädje. Vilket som så var det jag som fick lida i slutet då jag fick vänta i 40 min till.

Dom gillar mörka bilar hmm kan det ha att göra med att reflektionerna påminner om vattnets reflektioner och detta ger dom en lust att skita??? Dom är ju sjöfåglar så varför inte??

/Martin
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Allt för ofta,dom borde ha blöjor.

BMW e lag
Bj
351
Bjarre
BMW 535dT M-sport E61
BMW 540iAT -99
Jag har alltid undrat hur ofta ni som kör cab får en fågelskit in i coupen. Jag menar så mycket fågelskit man får på bilen under en sommar. Hur kul är det att glida fram gemon stadens centrum en solig sommardag nercabbat och så får man en stor måsskit rakt i palten.

Någon som varit med om detta?
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Denna film är SÅ BRA!
Denna "option" ska jag ha på min nästa bil....be afraid birds...be very afraid!

Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Oj testa denna länk istället...

www.StupidVideos.com/?VideoID=684
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Bjarre: Man kör aldrig så sakta så att det kommer in i coupen......Däremot så parkerar man ju i bland.....

/B
Igår fick jag 5-6 nya trevliga måsskitar på bilen :((((

Imorgon har min granne dock lovat att kapa sin björkjävel, så jag hoppas på en förbättring av läget!

Mvh,
Kalle
_____
Länk
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Har bara blivit attackerad en enda gång på 2 år =)

//Roffa

---
Min BMW - Länk
Okej, grabbar! Vem av er är det som varit i Köpenhamn!? =)

Länk
LG: Haha, vilken timing! :D

/Masten
Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
haha otroligt , 5-6 skitar per dygn det är vad ja fått under alla år jag kört bil , eller tja.. kanske 15 skitar då men det händer ju inte oftare än en gång i kvartalet typ...

mest hände det närt jag hade en röd bmw320 , röd verkar måsarna gilla ?
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
k1mzo//

LOL:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.