|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Säga vad ni vill om försäljaren, men detta är oslagbart pris. Sannslöst! Länk | |
|
Klicka på "sök inlägg" och knacka in "juro"......say no more.... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Ahh, Juro, personen som alldeles själv drar ner begmarknaden. Alla tittar på hans priser och tycker att alla bilar borde kosta därefter. Undra var m3 e46 speglarna är? de sitter iaf inte på bilen på bilden. Ja håller med, priset är oslagbart, undra varför? :) Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
|
Jo, jag undrar oxo varför. Onekligen måste han ha en riktigt bra kontakt i tyskland. Han verkar ha en riktigt grym omsättning på bilarna. |
|
|
Fast han måste ha skaffat en sekreterare eller har de kört rättstavningsprogram?! Hans annonser brukar krylla av konstiga ord/felstavningar. M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
jag tror snarare att det är hans samvete som är underutvecklat snarare än att han skulle ha tillgång till bra kontakter.... Undrar hur en sådan där kille törs hålla på? /Andreas _____ Länk |
|
|
Troligtvis för att ingen vågar göra någonting åt det , och de som törs göra något åt det är tillräckligt vana vid bilskojare för att inte bli blåsta. Men finns det någon endaste person som blivit lurad av denna försäljare ? det KAN ju vara så att priserna är bra och bilarna är bra ? |
|
|
En kompis till mig har köpt en v40 av honom. Det var ett tag sedan och han är fortfarande nöjd med den bilen. Priset var ca 20.000:- under den billigaste i Sverigen just då. |
|
\\\M 325i ZENDER/// |
ang hans stavning...titta på hans annons på blocket:) --- Projekt trippel xXx i gång. |
|
Ja, de som blivit blåsta av Yuro kan ju skriva här. Ni andra som inte vet kan ju hålla käften istället för att bara snacka en massa skit.. Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat.. Länk |
|
|
Ok, och då menar du att han blåste dej? Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat.. Länk |
|
|
Krille_hlm Väldigt moget sagt -väx upp o vårda DITT språk! |
|
|
krille har faktiskt en poäng. Är det någon som blivit blåst personligen som kan uttala sig, eller har snubben fått domen enbart på hörsägen och egen uppfattning? Tycker lätt att det blir lite "kärringanda" så fort någon nosar upp en "blåsare". Fakta, var är den? MVH Robert |
|
|
Men vad begär ni. Bilarna är riktigt lågt prissatta och så tycker ni det är konstigt att dom inte är inreggade? Vad man kan se på annonseringen omsätter han ett ganska stort antal bilar varje år. Att han inte har tid att M-testa varenda bil är väl ingen konstigt. Jag har själv sagt ifrån om M-test då jag inte haft tid att styra med det och jag haft köpare som varit intresserade ändå. Observera att jag hade inget attt dölja. Alla bilar ska synas noga och de som är billiga bör synas ändå nogrannare. Har någon blivit lurad eller ej? Annars är det mycket fult att antyda något åt det hållet. |
|
|
Visst är det konstigt att han inte vill M-testa bilen. MEN, faktum är ju att han säljer den ändå, så varför skulle han lägga energi på det? Sett ur hans perspektiv alltså. Killen har bevisligen snurr på affärerna och kan tacka nej till vad han upplever som "strulkunder" som tar hans tid och energi. Jag säger inte att man är strulkund för att man vill göra en M-test, jag försöker bara belysa det ur hans perspektiv. Om han är blåsnisse eller inte kan jag inte avgöra, men allt för många gör hönor av fjädrar utan att ha minsta lilla fakta. Tycker det är en allmänt tråkig tendens att så fort en handlare inte haft tillräckligt fast handslag, för att någon har hört något från någon kompis kompis, så är handlarn oseriös. Liiite kärringfasoner är det faktiskt många gånger. MVH Robert |
|
|
Inte speciellt troligt att de som blivit lurade finns här på detta forumet. De flesta här verkar rätt kunninga och medvetna. Nej, de finns nog bland dem som inte vet så mycket och bara tittar till priset. Kanske inte ens förstår att de blivit lurade förrens den dagen de säljer bilen och kanske inte ens då för de säljer kanske till ytterligare en som inte förstår bättre. Att killen verkar oseriös är det väl inget tvivel om kan inte förstå den naivitet/dumhet som en del här uppvisar! |
|
|
Alltså, allvarligt, har ngn här ens varit och tittat på ngn bil hos honom? Tycker alltid att man hör om hans billiga bilar och sen en massa snack om fusk och rymligt samvete. MEN har ngn överhuvudtaget belägg för sina anklagelser? Skäller inte utan bara undrar. Visst de är förundransvärt billiga, och han reggar dem ej samt avböjer M-test. Registreringen beror nog på fler saker, 1: han vill inte stå som ägare på en massa bilar, skattemyndigheten kan börja undra. 2: Det tar tid, bilen säljs ju ändå. 3:Det lockar fler att köpa en bil med lågt pris, det flyter ju på ett par tusenlappar på prislappen för att stå för reg,bes avg. samt skrotningspremie. Att han inte vill ha M-tester beror nog också på fler saker: 1: Det tar tid, det finns många fler intresserade ändå. 2: Risk att kunden hittar några fel och vill pruta eller avstå 3: Det tar tid. Själv skulle jag kanske undvika att handla då jag vill kolla upp saker närmre, men det är fel att smutskasta ngn utan belägg. Sen kanske det ibland kan vara prisvärt även om man hittar ngn defekt, bilen var ju billig och det finns marginal för en och annan åtgärd. |
|
|
Jag kan intyga att han bilar är helt ok, det som är fel på dem som han vet upplyser han om. Jag har varit hos honom ett par gånger, Tyckte bara att denna bilen var oehört billig! |
|
|
LME: Hur har du kollat detta? Krockade, skruvade eller momsfiffel? Det kräver rätt omfattande detektivarbete för att utröna detta och det betvivlar jag att du gjort på alla hans bilar. Förklara gärna annars hur du kollar dem och kan vara så säker, för jag förstår inte hur man gör. |
|
|
Nej, det har jag inte. Han har eller har haft bilar som är okej säger jag istället. Kan ju förstås inte veta om alla hans bilar. Momsfiffel betvivlar jag eftersom dom hållt till på samma ställe i över 3 år. |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
ml. Ett tips är att ta serviceboken och ringa ned till verkstaden och prata med meckarna. Kolla upp om det gjorts ngra garantijobb de senaste två åren (hos BMW centralt). Be om FzB och ringa föregående ägare. Ta med plåtslagarpolare vid ett besök. M-testa. "Gut feeling" dvs det första intrycket. osv, osv. Mvh, Thomas E "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.