AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.257

E36 eller E46`?

Sida 1 av 2
Burberry
En fråga här, eller kanske ett påstående. Tycker ni inte att e36an (coupe) på något sätt är snyggare och klassigare än e46an?
Mer aggressiv o så?

-Best live BMW drive-
Att tycka att e36 är klassigare än e46, humm där kan jag inte hålla med. Kan du utveckla?

Snyggare sen, är ju en ren smaksak. Jag tycker både e36 och e46 är snygga bilar.

Sök först, fråga sen, Bitte!
Länk
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Nej.
Burberry
wendtan; jag menar att den har en mer originell look. sådär mer solid och kaxig. E46 ser tamare ut.

-Best live BMW drive-
nja, kan inte hålla med.

Kanske kan hålla med om att E36an är aningen mer agressiv, iaf en coupe.. men det är sällan man ser en helt original E36, ställ en sån brevid en original E46 coupe, och jag tror E46an tar hem det rätt rejält.

/mvh jocke

- www.raceinorr.com -
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Ja... Håller fullständigt med jokko. Min pappa har en e 46 coupé, silver, medan jag själv har en e 36 coupé. är nästan exakt samma bil, min väldigt orginal förutom nedlackning + blinkers. Hans helt orginal förutom´vita blinkisar. Och e 46:an coupé vs e 36 coupé har en MYCKET mer aggresiv lock. Stod och tänkte på det i garaget när vi tvättade bilarna.... Allså e 46 ser mycket mycket aggresivare ut orginal mot orginal..

Däremot så håller jag med om att e 46 sedanen ser lite klen ut, innan faceliften, då ser den lite hmm.. Sedan mot sedan tycker jag e 36 tar hem priset i fråga om aggresivitet.

Burberry
trevligt att få höra olika åsikter. Ni har alldeles rätt. I original är e46:an mycket kaxigare. Men tonar man en e36a coupe och e46 coupe tycker jag e36:an får den kaxigare looken. Det kanske är det att den är lite kantigare och hårdare i sina former samtidigt som den är relativt rund där bak

-Best live BMW drive-
ji
22
jimmy_saliba
328 M-optik -97-
Själv tycker jag att E36 med m-paket ser betydligt vassare ut än E46, bortsett från M-paketet på E46
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Inte en chans att E36 ///M3 skulle se aggressivare ut än E46 ///M3. Ni som påstår det har nog inte sett så många M3-E46. Här har ni en länk, titta och njut.
Länk
Jag tycker att E36 är en mycket snygg bil, men E46 är ändå mycket snyggare på alla sätt och vis :-)

Mvh,
Kalle
_____
Länk
E46:an ser mycket grymmare ut, mycket mera klass över den, särskild touringen, finns det någon snyggare kombi???
Visa användare
318
Robert Sahlin
320i Coupe -95
Ferrita sportsystem
Kul att någon vågar ta upp ämnet..
Personligen tycker även jag att E36 coupen ser mycket betydligt aggresivare ut än E46 coupen.
Tycker dock att E46 äger kategorin "klass", men just nu är jag mer ute efter den aggresiva looken...

mvh Robert Sahlin
Kul diskussion

Om vi jämför cabbar så tycker jag att man klockrent kan säga att E36an ser kaxigare ut, medan E46 ser "vräkigare" och dyrare ut!
va säger ni om de

Bättre springa i fel fil än att fila i fel springa ;)
bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
Etter over 13 år blandt oss mener jeg at E36 nu begynner å se alvorlig gammeldags ut. E46 har helt klart et mer moderne og interessant design, men også den begynner å bli noen år gammel nu. Spesielt interøret i E46 virker ikke helt moderne etter introduksjonen av E60/E65.

"Freude am Fahren"
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Självklart tycker jag att e46:an ser snyggare och modernare ut, men jag måste nog hålla med dem som säger att e36:an ser aggresivare ut, iaf i fronten. Sedan så tycker jag faktiskt att e36:an ser relativt modern ut fortfarande iaf om man jämför med andra bilmodeller som kom runt -91.

Mvh Jens
BMW CS # 5080

Min bil: Länk
Co
24
Concilion
325i Coupé -93
Intressant inlägg bmwE9.

Men E36:an håller fortfarande måttet med råge. Givetvis om jag hade cashen skulle jag ju lägga vantarna på en e46:a M3 eller liknande, och det för att ha en fräsch ny motor att "köra in".

Men allvarligt gammaldags ut? Har du möjligtvis sett en 240/740(volvo) nån gång, eller kanske... tja, ALLA Skodas nya bilar? RS funkar ju, men seriöst. Ingen klagan på gamla bettan här va.=)

En BMW i garaget är bättre än tio i skogen.
nää, jag tycker verkligen inte att E36an känns, förlegad... tvärt om, mkt modern för sin årsmodell.

men det har iofs bmw alltid varit.

men självklart är det mer klass och stil, och mer modern känsla över E46, men konstigt vore väl annars ;)

/mvh jocke

- www.raceinorr.com -
bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
JN, Concillion og jokko; hmmm...misforstå ikke; E36 er en meget fin bil og jeg holder med om at den ser moderne ut for sin årsmodell (1991), men designets alder begynner nu for alvor å vises her og der. Spesielt fronten med de rektangulære lyktene/lysene og interiøret/dashboardet er ikke siste nytt innen bildesign.

"Freude am Fahren"
Visst kan jag hålla med om att e46an e snygg men tycker att e36an har ett vassare utseende. Har ju själv en e36 limo å gav en e46a en 328 pisk igår.. Kändes riktigt kul då min e en 325a.

Varför åka sakta när man kan åka fort!
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
"Har ju själv en e36 limo å gav en e46a en 328 pisk igår.. "

Ja eller hur? LOL. Du kanske har inte tänkt på att han kanske inte brydde sig om dig;)
bmwdr
E36:an är mer aggresiv, tykcer den är lite mer sportig än E46:an pga E46:ans runda former.. Men jag hade inte bangat för en E46:a men tycker om E36 modellen och tycker den är fullt modern för sin ålder!!

varför ha tak på bilen när det finns bilar utan?! ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.