|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Hasso eller annan om batteribyte i startspärr Jag har en startspärr som ser ut som en usbminne som trycks emot enliten blinkande knapp på panelen bakom torrkarspaken till min -93 525 tds. Tidigare har den inte funkat då stickan varit kall med nu funkar den inte efter uppvärmning och vill byta batteriet i den. Ingen skruv hittar jag och hur öppnar jag den utan vandalisering. Vid lysdioden finns en skarv runtom som jag tror är där den ska öppnas där eller. Har ni en beprövad teknik för öppning och vilket batteri ska in. perantoniohansson |
|
|
Har inte kollat på denna varianten, men det är inte en passiv transponder, typ RF-id som interagerar med mottagaren i panelen på bilen? Isf har den inget batteri. Tidigare har jag sett en variant med en pinne som stacks in i ett hål, liknande en stickpropp som på en gitarrsladd. FP |
|
|
BMW sa precis att den ska gå att dra isär men även dom har dragit sönder dessa vid batteri byte. Jag la min i ugnen på 50-60grader????? Den började bli lite krokig av värmen men inte fan fick jag isär den. Den verkar lyckligtvis fortfarande fungera som den gjorde innan när den inte fungerade, haja?. Jag får sätta mej i bastun med den nästa gång. Nästa steg måste mer våld? eller försöka koppla ur hela startspärren om någon har lite detaljerad info om processen. perantoniohansson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.