AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.780

Bara jag som inte gillar att lämna in på verkstad?

Sida 1 av 2
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
:-(

Jag är en TÖNT jag vet...

Lämnade in pärlan på en verkstad jag aldrig lämnat hos förut i morse...för olja + filter, samt belägg.

Dom verkade jättetrevliga & allt såg seriöst ut...men fan vilken PINA det är att lämna bort bilen!!
Speciellt efter alla skräckhistorier man hört, känns ju inte bättre när som ska köra bort bilen till en däckverstad för byte av fälgar...

Skulle nollat trippen...

Vilken fullfjädrad biltönt man är...känns som att lämna sin förtsfödde till okänd barnvakt...

Snälla gud...vaka över min bebis.. ;)
/K
Gemini__
Hehe, känner igen mig. Har inte lämnat iväg den nuvarande bilen till ngn verkstad än, men funderar på att låta en verkstad utföra en inspection I snart. Har iaf hittat en liten verkstad nu i Västerås som verkar kanon, såg att han(de) även servade BMW(stod en fin E39:a där för tillfället) så jag var inte sen att fråga lite ang. detta. Blir nog där jag lämnar in bilen, känns som att jag kan lita på dem som jobbar där. Sen att det kanske står "Skoda service" el. likn. i serviceboken må så vara =)

Men du mosse, ska du verkligen låta dem bruka ditt fordon. Hoppas verkligen de är seriösa =) Näera, kommer nog går bra det där. Du skulle ha kontrollerat mätarställningen innan du lämnade iväg pärlan bara.

Mvh:
Thomas

Länk
mosse; Det är alltid lika ångestfullt! Sen sitter man som på nålar hela dagen och väntar på att de ska ringa med besked om att allt gått bra.

Håller med Gemini_, kolla mätarställningen innan du lämnar bilen. Nollställ INTE trippmätaren, då kan ju verkstan själva nollställa efter de kört med bilen. Skriv istället upp värdet på trippmätaren och helst också mätarställningen. Helst ska man ju även fotografera bilen runt om inför ev karosskador som kan ske på verkstan och även fota mätarställningen som bevis.

Jag är paranoid, jag vet :)

Jens
mosse:

Jag vet hur det känns.....varje gång jag lämnar in bilen för service alt fix går jag och kundmottagren igenom bilen tillsammans för att se om det finns några skavanker p fälgar,repor på lacken etc etc.

Givetviss kollar vi mätarställning via nyckeln dessa saker är skjälvklara saker för min del dock inte all kundmottagre.

När jag sen hämtar bilen går vi igenom bilen tillsammans och ser över så att inget har hänt, om man själv är nogrann tror/hoppas jag de som tar emot bilen är lika nogranna.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Jaså är det så det känns :))

///MVH Hasso
Länk
Ja, nya verkstäder kan ge en huvudvärk, men det är ju även ett sätt att hitta en verkstad man trivs med och litar på så småningom...

Mvh Elvis
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Bäst att göra allt själv, eller som i mitt fall, låta farsan fixa allt! =P
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
gemini_: får man fråga vilken verkstad det är i västerås?
för jag lämnar oxå mina bilar hos en liten verkstad där...
ägs av två äldre herrar som båda kör BMW... är mkt nöjd med dom.

/Jonas

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
SKIT!!

Jag visste det!!
Nu ringer dom & säger att mina skivor fram var helt kassa, & att beläggen bak är slut!

Jaha..bara att punga ut 3.500:- spän till & se glad ut....

Inget påskgodis för mig.... :-(((
Gemini__
"Sen att det kanske står "Skoda service" el. likn. i serviceboken må så vara =)"

Hmm, ja det är hos Skoda faktiskt. Mittemot M-bilar. Vilken verkstad är det du brukar anlita?

//Thomas

Höhö... herregud vilka nervösa själar! Hallå, det finns större saker i världen att oroa sig över. Om ni inte litar på verkstäderna, lämna då inte in bilen.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Tack Wannabee...nu känns allt bättre!

En "Wannabee" som inte har en bil, har heller inte någon att oroa sig över...tydligen.
Kanske du har rätt.

Jag äger faktiskt ingen bil för tillfället.
skriver alltid upp både mätarställning samt nollar trippen;) Känner dock personerna ganska bra på BMW vid det här laget så det känns bättre.
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Mosse:
Du har för lite att göra på jobbet eftersom du har tid att oroa dig!
Tror jag ska be om en offert på en reklamkampanj med massa fåglar (fiskmåsar?!) och en aborre från Er så du inte latar dig ;D

M V H
Din nyfunne Hornet kompis

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Mosse: Din bil är säket i trygga händer. Zammy vet vad han gör:)

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Japp, den blev toppenbra...
Nya Brembo skivor fram, & nya belägg runt om, olja filter...
Känns som nya bilen!

Stephan...ja gör det! skicka in en stororder!! vi har lite att göra just nu!

Sätt igång & plugga MC teori nu!seså! ;)
Crippe II
Hej Mosse!
Det funkar inte att nolla trippen, det är bara för dom att göra likadant. Men om du nollar tippen ett par eller tre hundra meter från vekstaden så vet dom inte på verkstaden var exakt som du nollställde den och har svårare att fejka om dom varit ute med din bil och handlat på lunchen eller något dylikt.¨Ett tipps!!

mvh Crippe II
TobbeBMW
En verkstad som du verkligen LITAR på ska du välja, jag har bara en verkstad som jag litar på 100% och jag är PEDANT med bilen.
Men det vet killen som har verkstan om, jag kommer alltid att lämna ner bilen där, han är 110% seriös också.
Gemini__
azkikr: Vilken verkstad är det du anlitar? Skulle vara intressant att veta.

//Thomas
Visa användare
18
V8Touring
530iA Touring -93
733iA renovobj. -80
gör alla mina rep o servicar själv..
lagar lr byter så fort det går sönder så det inte hinner sprida sig...

lämnar inte ens bort den för byte- balansering av däck..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.