|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Men min motor har ikke 60-2 hjul..?! er to merkelige sensorer på startkransen på min.. Er bare en helt rund svinghjuls demper foran, og to reimskiver.. Såvidt jeg har forstått er det nyere utgaver av motoren som har 60-2 ? Uansett, jeg må nok enten frese til de 3 sporene i hjulet, eller montere M6 på det.. Det siste frister da veldig, etter at jeg leste dette.. :) |
|
|
Jusst ja de är ju sån triggerskiva! Nä mät ut nogrant,sen borra och gänga i M6 bult med gänglåsning. Det funkar alltid |
|
| Ok! Takker for svar! | |
|
Flere spm! :P Jeg fikk også med hallgiver for kamaksel.. Hvor skal jeg montere denne?? bore hull i fordeler lokket, sånn at den trigges av rotor?? (uten noe mere mikk makk med det?) Bore hull i toppdeksel, og lage en slags trigger tann på kamaksel? Skulle bestilt den sonden til pluggledningen :( |
|
|
Fel av mig tidigare i träden! tändkabelgivaren går INTE att använda till wastefire.. Enklast och som fungerar klockrent är= SMC orig triggerhjul och trigger MSD AL6 tändsteg och spole Tändkabel givare Detta funkar helt klockrent, har inte kört sönder ett stift,fast den gått väldigt fett när jag mappa den.. För er som ska ha wastefire: SMC 3st bosch steg 6cyl tändspole(3st dubbelspolar) orig trigger, samt en kamgivare. Mvh Andreas |
|
| bmw-andreas: og du kjører med fordeler? orginal coil? | |
|
Jag kör med fördelaren ja! Och en MSD blaster 3 spole.. På e-30in har jag SM2 och 500R CDI tändning samt 6st F1 spolar. |
|
|
Ok. Godt å høre at fordeler virker bra! :) Bytter ut hallgiveren til kam imot en sånn giver til pluggledningen nå jeg.. Var snakk om et mellomlegg på 300kr eller så.. :) Takker for hjelpen igjen :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.