|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
SvanteE: Ja, det är tajt som attan. Vinkla ned gallren och dra dom snett uppåt i nedvinklat läge. Det går om man hittar rätt läge. Stick ev försiktigt in en smalbladig mejsel mellan galler och gallerhus. Fördelen med att ta bort gallren är att man får något att ta tag i för att få ut själva utblåset. Som också sitter supertajt. För att få ut utblåset lyfte jag ut klimapanelen, ta bort stereo och dator så är det enklare. Sedan sitter panelen med fyra skruvar i varje hörn (bakom de lodräta listerna). Det är inte nödvändigt att ta av vajrarna till luftfördelningen men det kan lätt göras. Med panelen ur vägen är det lätt att komma åt nedre clipsen. Kläm ihop den nedre och övre på vänster sida och dra ut den några mm tills spärrarna släpper. Gör likadant på höger sida och dra utblåset rakt ut. Det går inte lätt men det går. Det sitter en vajer till mixrullen men den följer med ut någon dec och kan lätt lossas. Fick jag med allt? Lycka till. Mvh /Janne, AutoPower.se |
|
|
Mmm tack. Fler frågor dock, sorry. Låter knepigt det där, men ka väl försöka iaf. Får man ut utblåset utan att ta dän hela panelen? Eller blir det omöjligt att komma åt clipsen då? Vajern till mixrullen? Var kommer den ifrån? Själva "saken" som gör att värmen/kylan mixas hur ser den ut och hur kan jag veta om den inte fungerar? När jag fick radion ditsatt så sa killen som gjorde att det verkade ligga ngt löst där bakom som han trodde var den "saken" han pratade om en "servopump" eller liknande, är det så eller hur fungerar det? Dra gallren snett uppåt i nedvinklat läge? Alltså trycka dem uppåt utåt eller först uppåt innåt för att få loss dem och sedan utåt? Hur attans kan man trycka dem uppåt...finns ju inget att ta tag i eller kan/ska man använda "reglagehandtaget" till det? Eller ska man som du säger sticka in en mejsel och "bända" uppåt? Ber om ursäkt för alla frågor men allt det är ju av plast och ömtåligare än min lilltå... *BAWORAK* |
|
|
"Får man ut utblåset utan att ta dän hela panelen? Eller blir det omöjligt att komma åt clipsen då?" Vet inte. Övre clipsen kommer man åt bakifrån, från venthålet ovanpå panelen men jag fattade aldrig hur man skulle komma åt dom nedre utan att ta bort klimapanelen. Verkade enklast helt enkelt. "Vajern till mixrullen? Var kommer den ifrån? Själva "saken" som gör att värmen/kylan mixas hur ser den ut och hur kan jag veta om den inte fungerar?" Har jag inte undersökt. Vajern "försvinner" nog ner i klimapaketet, du blir nog inget klokare bara av att ta ur utblåset. Du kan iofs känna om vajerrörelsen är "död" och då vet du ju det iaf. "Dra gallren snett uppåt i nedvinklat läge? Alltså trycka dem uppåt utåt eller först uppåt innåt för att få loss dem och sedan utåt? Hur attans kan man trycka dem uppåt.." Ja, det tar en stund att få kläm på. Det kanske borde stå "dra gallren snett uppåt/utåt i nedvinklat läge". När gallren står i nedåtvinklat läge, försök tvinga dom nedåt lite till med en mejsel mellan övre kant och hus så känner man att dom klickar loss och sedan är det något enklare att lirka ut dom. Gör inga jack i plasten med den där mejseln bara :) Mvh /Janne |
|
|
Underbart. Tack för hjälpen. Men som jag tolkar det så kommer jag inte kunna se/fixa den där saken som gör att mixern fungerar om jag tar ut mittblåset eller? Den sitter liksom inte där jag trodde med andra ord? *BAWORAK* |
|
|
"Men som jag tolkar det så kommer jag inte kunna se/fixa den där saken som gör att mixern fungerar om jag tar ut mittblåset eller? Den sitter liksom inte där jag trodde med andra ord?" Skam till sägandes undersökte jag inte det så noga, jag var så fokuserad på att undersöka om det fanns en möjlighet att mixrullen var belyst. Men jag fick som sagt var intrycket att vajern från mixrullen försvinner ned i klimapaketet. Mvh /Janne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.