|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
Lindahl |
Vr6 med direct air kit!!!! Toyota Supra HKS/Greedy med titanium exhaust wow! Men vad slår egentligen BMW:s raka sex? (Alfa sexor låter ganska ok också) |
|
min Kawasaki ZX7R med BOS HELSYSTEM låter rätt mysigt vid 14000 rpm mvh |
|
| Polarns gammla 323i E21, den hördes knapt inte på tomgång men jag knude höra när han på flera kilometer när han klöste ur den fullt....aldrig vart med om någon annan maskin som yllat så mycket......annars är det en Qotering(eller vad de nu heter)trimmad Audi coupe utan turbo....vilket ljud... | |
| Eh, jag jobbade på en biluthyrning en gång och där hade vi en Datsun 120Y som lät rätt mysigt när den skar... :) | |
|
Stertmans gröna s2:a låter grymt bra. Annars är stora jänke motorer en klar favorit. Rydberg |
|
|
BMW som kör Andros Trofen helt oslagbart. |
|
|
Audi sportquattro på rallycrossbanan låter fint. M635csi och M5 på högvarv =) Eller en 48 liters MTU diesel V12:a på 2000 varv(leopard 2)- då fladdrar det i byxorna! Kartoffeln und sauerkraut - Jawohl! |
|
BOGEYMAN |
HeHeHe Polarns urquattro som nu tyvär är såld 430 hk på hjulen. Det brakar på och man är rädd när det inte sackar på 6:an växel och allt detta på en 90-väg. Jag glömmer aldrig det jävulska ettriga ljudet av en trimmad audi-femma Svetsa förbräningsrum så blir det bättre!!! |
|
Volvo S60 Challenge bilarna låter som en V8 fast det är en turbo femma. annars håller jag väl med om att en VR6 med öppet filter låter grymt bra med. Saknar min S60 T5 steg-3 |
|
| En TopFueler eller en ProCompmotor a'la Green Goblin (Länk ståpäls. Annars är ju Tigerns Rallycross-Compact en het kandidat. I luften är det ju givet RollsRoyce Merlin. Annars ligger luftkylda boxermotorer mig varmt om hjärtat. | |
|
Hoppas få ett grymt ljud i min bil till sommaren, ska sätta på 3" med en Ljuddämpare längst bak plus Öppet filter (ska i med det efter nyår) tror det kommer skrika rejält vid 7000 rpm Patrik L |
|
|
Jag tycker BMWs sexor i allmänhet har bland det skönaste ljuden. Jag kan inte sluta le när jag hör motorn på min bil vråla 7500 rpm. Ett annat fordon som har ruggigt skönt ljud (iallafall utanför) är Bandvagn 206. Ford marin V6. Låter underbart. Även en tungt lastad lastbil som axelererar från start. MUMS!! //groze |
|
|
Kolla filmen "Gone in 60 seconds" och ha en riktig schysst bio-suround anläggning... Har man inte viljat åka V8 innan... så vill man absolut det efter man sett Nicolas Cage köra den där silvriga Shelby GT 500... (tror den heter så).. Grymt ljud från den bilen... Men även en BMW sexa med sportsystem och öppet lftfilter morrar fint.... |
|
Marquez |
Dahlbäcks Golf...Mmmm Mackan |
|
grymast ljud har min Mopar puffra men öppna headders vid 8000 varv,ståpäls kan ni glömma då är det annat som står hehe!!! Mvh Pickis |
|
|
det skönaste ljud jag har hört var när det blev en glipa i avgasröret mitt under bilen på min 323 e21 som har sportsystem och openairfilter. det lät så jävla högt att man fick ont i öronen. och då snackar vi bara om tomgången. varvade man upp den till typ 3000 så rammlade öronen av. :) och som en liten bonus kom det även avgasknallar som var toooooooookhöga |
|
|
Jag hade lyckan att vara på Spa i Belgien och titta(lyssna) på F1 -96...nåt som man inte hör på TV är när bilarna växlar ner...det låter som kanonskott mellan varje nerväxling....bam-bam...ekade skitläckert över området... :0) 7900rpm |
|
|
* Peugeot 106 kit-car, liten 1.6liters-fyra på 210hk som varvar 9500, WOW! * 911 boxersexor. * BMW-sexor, ju större desto bättre! * Audis gamla 80-tals femmor. * Race-bilar i allmännhet... |
|
|
Bilen med härligast ljud jag har kört är farsans gamla Porsche 911SC 2,2l -68 en sportcupé som varvar till 8000varv i minuten. Avgassystemet är gigantiskt 3,5" kanske och när man kommer upp över 3500 varv låter motorn helt otroligt. Den går väl hyffsat oxå för att vara en -68:a, jag körde 0-100 på 7-7,5s. Min M5:a lät oxå gött, men kom inte i närheten av Porscheljudet. God fortsättning! //Daniel |
|
| Min kompis 928 gts. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.