|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Detta har väl inget direkt med detta forum att göra, men nu när vintern ligger vid dörren längtar man ju ihjäl sig till nästa race säsong. Skulle tycka det var på tiden att BMW hoppar in i STCC cirkusen någon racebil borde dom ju ha till övers med tanke på hur bra bilförsäljningen går i Svea rike. Nu till grejen..dom skönaste "ylen" jag någonsin hört. En vrålande Pro Stock V8. En vrålande 2.5L B23 Volvo "Weber 50:or". Självklart BMW 6:orna på högvarv. samt en 27L kompressormatad V12 (Mustang P-51) Det vore trevligt att höra vad ni får gåshud av Tacka vet jag insugsljud | |
|
Tjena chris! Intressant inlägg... =) Måste säga att jag själv är såld på rally. Gås hud infinner sig hos mig när man står vid en svensk vinterväg och det kommer en WRC Subaru. Just "gnisslet" när den bromsar in för att ta en kurva, "tji...tji...tji...." =) Hua! Får nästan rysningar nu när jag skriver om det... Hehe!! Synd att BMW inte kör WRC-rallyt... Skulle vara den självklara favoriten.... Ha det bra! //Eson |
|
|
Bäckis E21a, den får man riktig ståpäls av !!! Annars så är tvåtakts min melodi =) |
|
|
Fredrik Tigers rallycross Compact med S50 låter inte helt visset. :-) Peggens S50 Compact låter inte så pjåkigt den heller. Sen har vi ju E30 M3:an med det helt sinnessjuka insugsljudet som får greven vid Knutstorpsbanan att gå i spinn. Själv tycker jag annars att M20 ofta låter "bättre" än M50/52 helt appropå. När det gäller 4cyl ligger rally F2 bilarna bra till, framför allt de Franska (!). På mc sidan föredrar jag tvåtakt. Gärna en RD350 med Jollypipor på 12.000 rpm (helst min egen :-). Eller raka motsatsen. En volymstor grott-snurra från andra sidan vattenpölen med ett ordentligt avgassystem, gärna Kerker, på full belastning. Kiip Spiiding! |
|
|
Gåshudsframkallare: en Prostockbil,500cu V8 som varvar 10000rpm. Jag har en video där den engelske reporten Tim gasar friskt med en MclarenF1 (sportbilen)....det låter fiint om BMW-V12:an... Nya M3;an låter grymt vass oxå... :0) 7900rpm |
|
| När jag låg i lumpen råkade jag ha rutan något ner vevad på min lastbil när jag passerade ca 3meter bakom en AJS 37 viggen, yyyyl sa det och jag blev rätt byxis oxå + att jag blev att stinka flyfotogen.. | |
|
Ballaste motorljudet jag någonsin hört är en Concorde som startat i London. Håller man sig till bilar så har jag alltid vurmat för BMWs ylande stora sexor. En M5 3,6 på väg upp i varv är en favorit. Turbomaskiner brukar inte låta vackert, men Bäckis 323:a ger mig gåshud. Fan så läckert! Ett annat skönt ljud är en högvarvig V8 med 8 insugstrattar så man bara hör insugsljudet. |
|
| Snålblå racings turbo&lustgas matade M20 FYFAN va gött den låter riktigt jävla vass! | |
PIST OFF |
Äger själv Bmw men inget ljud knäcker VW VR6:ans ljud. 20tum SPLITT |
|
Pappas extrem trimmade Porsche 928 strosek med V8:an förädlad av Kremer i tyskland.... Dom 500-600 hk motorn lämnar får vilket motor-head som helst att leeee fånigt. Det bästa ljud jag vet helt klart, fast vrålet när ett starten går i ett F1 lopp är också helt obeskrivbart och måste upplevas på plats... När du älskar att köra !!! |
|
|
Såg ett filmklipp med en gammal Ford Eskrot som gav 250HK vid 9500v/min. Den låter kry! En annan favorit är VW VR6 med öppet, avskärmat filter. Eller G60:ns löjligt dova insugsljud med öppnad luftburk vid 2800-3000v/min. Men en BMW M5 3,8 över 4500v/min är inte heller att leka med. Mvh Pär |
|
|
Hmm. Synd att säga att BMW:s sexor inte låter bra för de gör de verkligen. Men enligt mig är det långt kvar till Audis turbomatade femmor, gärna med en stor dumpventil som får pysa lite mellan växlingarna....... Annars gillar jag även Porsches 3,6 liters boxer 6:a. Mycket fint finns det.... En annan är Merca Clk DTM, låter ungefär som en spitfire (fräckt flygplan) |
|
|
Qvarnströms Blöjexpress är den snyggaste och trevligast välljudande BMW jag sett o hört. :o) MVH Kjell T |
|
| Det grymmaste motorljudet jag hört kommer från en P51-mustang som gör en låg förbiflygning med öppna spjäll!.. Låter fruktansvärt brutalt!!.. Måste väl säga att en ylande BMW sexa sitter inte fel heller!.. | |
|
Inget, och då menar jag inget knäcker när Mats ivarsson står och "dumpar" men sin 240 turbo. Det är den gröna som var på vallåkra och burnade på flygrakan. mannen med BOOST på nummerskylten. Eller skulle det vara den evo trimmade 240 jag såg på emmaboda för ett par år den. dubbla weber 55 or och evotopp med 49/50 ventiler. Mumma... Men en bmw 6:a låter fint den oxå. WWW.CANNONBALLRACING.B3.NU Sammy_Lundin@hotmail.com |
|
|
Sammy82: Jag var inne på er sida. Hur kan ni bara med att länka till sverigedemokraterna? Har ni inte mer vett i skallen? mvh Berg Life's a bitch..... and then you die..... |
|
|
1994 Ferrari F1 12a låter ju inte helt fel på lite högre varv :) Länkar man till sverige demokraterna har man ungefär en iq nivå på runt 50. Många dumma människor ska man träffa.. |
|
|
Sammy82 !! Hur fan kan ni länka till Bromölla Innebandy Klubb ! Tror du jag vill läsa om bandy när man är ute efter att titta på bilar =) berg35 ! Det är ett fritt land och man har yttrandefrihet och dessutom så är det väl det enda parti som man vet var man har dom, eller har jag fel !!!! Och denna "tråd" handlade om motorljud och inte om dina fördommar mot sverigedemokrater, prova skicka ett mail till han eller starta en nu tråd ! |
|
|
Efter en provåkning i McLaren F1 på Mantorp i somras så står den sig väldigt väl i motorljudskonkurrensen. Jag förstår den där engelske reportern ännu bättre nu! På mera vardagsnära bilar så kan jag bara instämma i kören om BMW-sexor, VR-sexan och Audis turbofemma. I luften är ju Mustang P51 kung !!! OO=00=OO |
|
|
Hade en borrad 323:a -79 med trimkam, extractor rör och dubbla simons burkar bak. Den kunde man dra igång och bara njuta när tomgången studsade mellan garagen! Kompisens camaro -69 med lätt vässad bigblock och dubbla 3" rör sjunger också rätt fint! Annars är en audifemma eller annan BMW 6:a svårslagen. Misstänker att min egna 540 kan låta fint med rätt system också. Sist men inte minst kommer jag ihåg när det kördes rally med M3 E30, den sången från en ylande, hårt gående rapp sugfyra var en rysning! RAWLAW |
|
| Jag tyckte det var rätt härligt ljud i hammarströms turbo M3a, men appropå rally så går det en gul e30 med sexa i rallyskogen och den har en otrolig sång skulle gärna vilja titta under huven på den, blir yr varje gång jag hör den bilen pga att jag av nå´n anledning håller andan varje gång... sen så låter kompisens 327a med eta block rätt vasst oxå. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.