|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| tar nog bara i 1 kilo B&F..annars kan bilen rulla för fort..då blir man ju skraj. | |
|
Några tips till (kanske finns med i texten, men jag orkade inte läsa allt) - 'silentblocken' dvs gummibussningarna som håller bakvagnsbalken, bilen blir garanterat slingrig om dom är dåliga -Däck! I dom hastigheterna har däcken väldigt stor betydelse! Gäller att ha rätt bredd på däck/fälg lite för breda däck på fälgen=katastrof, lite för smala går bättre. Och kör man tex på barum ska man ju inte vänta sig någon vidare stabilitet i 200+.. -Stötdämpare, är dom friska? Luft i dämparna (man kan få 'luftglapp' i vissa dämpare om dom lagrats fel och inte 'luftats' före montering) |
|
|
Allt e bytt Garanterat fräscha.. 10" 275 bak..Däck Bridgestone e skit ja Dunlop e skit ja.. blir Yokohama AVS sport nästa vända eller Michelin PS2. Luftade dämparna innan montering ja 6 ggr luftning :) |
|
|
Minska rebound på dämparna bak! :-) Skämt åsido så kan det ju vara kombinationen av fjädrar, dämpare och krängningshämmare som inte är optimalt på bilen. Någon annan med KW dämpare på en E39 M5? Luftning? Är det vanliga hydraliska dämpare? Jag trodde de flesta stora tillverkarna av stötdämpare till moderna prestanda bilar var lågtrycks olje dämpare eller högtrycks gas dämpare. /RS2 |
|
| RS2 Kan vara det som du säger (med rebound)har tänkt på det själv;) KW är oljedämpare (Konis dämpare) med rostfritt skal det är KW.. annars är det same shit som Koni :) Luftningen är det inget fel på (jag lovar) tror det är M5:an det är konstruktionsfel på :) inte är M5 understyrd som alla säger.. mer överstyrd enligt min mening vem vill ha en kombihäck när man har sedan? | |
| Jag ska nog sälja min M5:a jag är inte heller nöjd med den..man skulle ha köpt en 540 touring istället :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.