AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.605

Meguiars skinnmedel?

Sida 1 av 2
Hello

Någon som har testat Meguiar Premium Leather Care? Länk
(säljs av Sthlms Bilvård Valhallavägen)

VS BMWs Skinnprodukter.

/Lazze
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Ja men visst, funkar ypperligt., BMWs funkar också bra, men jag får känslan av att Meguier är en betydligt med utvecklad produkt, för ändamålet, ger en lite annorlunda yta efter behandling.
Men Bägge produkterna är bra.

///MVH Hasso
Länk
Som sagt du kan testa lite av min Bmw på ena stolen om du vill.
Sen ere bara att hitta nån med meguiar som du kan testa på den andra stolen och sen ere bara att jämföra. Enkelt va? =P
Bmws ger skön matt yta, lädret känns även "fluffigare" oxå. Rekomenderas!

Ny bild 28 mars-
Länk
Lazze:

Vill minnas att Tobias320i-94 har testat den hör med honom
Starre: Tobias har flaskan men han hade ju inget fint läder att testa på så han fick testa i min bil=). Funkade jättebra! Jag är mycket nöjd med resultatet.

Mvh
David

Bilen: Länk

Okay, det lutar åt att jag testar Meguiars denna gång, såvida priset inte är av ramlabaklängeskaraktär.

David, Tobias: Vad kostade det?

/Lazze
Länk
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Detta har används i en av mina bilar då den har varit hos sthlsm´s bilvård. Lädret blir mycket mjukt och följsamt. Den största skillnaden är att lädret blir mer blankt än om man använder bmw´s produkter. OBS. jag har inga vetenskapliga belägg för detta. Kan vara en optisk synvilla också.
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
BMW´s största minus är att det luktar hästpiss i bilen ett par dagar.
Player: Nu gör du det svårt för mig, gillar varken hästpiss eller blankt skinn :))

/Lazze
Länk
Lazze:

Jag tycker att Bmws medel är bra och de luktar gott...skulle det inte vara till belåtenhet kan du använda ett medel som Micke O rekomenderade se hans dagbok(datum enligt nedan)det finns en länk på bilder och bild bmw medlet:

2004-02-04
Hmmm..player vart köpte du ditt bmw medel egentligen??=)
Tycker att bmws funkar utmärkt. Luktar bra.

Ny bild 28 mars-
Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Måste instämma med Player, BMW:s medel luktar inte speciellt gott även om jag tycker det är bättre än piss :)
Var kan man få tag på Meguiars sortiment såhär ute på landet tro?

/Andreas
_____
Länk
Men hallå....hur luktar BMWs medel egentligen, luktar det piss eller luktar det gott? :))

Just nu ligger Meguiar bättre till. kl.01:04 :))

/Lazze
Länk
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Det blev lite blankare, inte blankt.

Jag köpte medlet på Lantmännen i Köping.
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Du blir nog nöjd vilket medel du än köper. Båda är säkert lika bra.
Förresten köp båda! Använd det ena medlet på förarstolen och det andra på passagerarstolen. Fota så har vi iaf. en mindre vetenskaplig bevisning att luta oss mot.
Det är nästan så man har lust att göra det faktiskt.

/Lazze
Länk
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Just do it!

:-)
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Ni som har testat Meguiar Premium Leather Care, har ni inte fått något problem med att det lämnar vita torkfläckar eftersig i sömmar och rynkor? Kanske har jag lagt på för flödigt på min svarta skinnklädsel.

Mvh. Patric

Min(fd.E32)/38:a
Länk
BMWCS #4598
Här är lösningen:
Ingen av ovan nämnda, utan Gliptone Liquid Leather Conditioner.
Förträffligt medel, luktar riktigt gott som nytt läder, levereras med som standard vid köp av en Bentley så det duger nog även till BMW. Finns hos Strömbergs sadelmakeri i Tullinge. Pris 150:-, REKOMMENDERAS!

FP
folke: Låter bra det där. Har du testat själv på din bil?
Blir det glansigt (inte bra) eller matt (bra) efter behandling?

/Lazze
Länk
Det är testat, som med alla medel jag testat så blir det lite matt efteråt, men särskilt förarsätet blir snart som tidigare, dvs lite blankare än övriga platser. Tyvärr.
Finns det nåt medel som kan ge tillbaka den matta ytan i förarsätet så är jag starkt intresserad, men jag tror tyvärr inte det går, möjligen med mekanisk bearbetning.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.