|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej!!! Skall skaffa nya sommardäck till min M5 touring. Däckonline är den klart billigaste på däck och då undrar jag om någon använt dom och vilka erfarenheter ni har. Fungerar det bra, snabba leveranser osv? Är lite tveksam till att lämna kortnummer och sådant då jag inte har handlat hos dom tidigare, handlar ju trots allt om 6-7000 kr. Tacksam för svar! MVH: Sakke | |
|
DrSakke: Länk Ps.köpte mina bak därifrån snabbt och enkelt |
|
|
Kan bara tala gott om dom, i mitt fall var det snabb leverans, lågt pris, inga skumma däck från asien eller så och det går ju faktiskt att ringa dom om man vill prata med någon. Johan S Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk Pappa till Beppe Morgan William |
|
|
Jag fick leverans på 1mån, och däcken kom 4-5 dagar före utsatt tid, när jag väl fick leveransen, men dom löste det hela iaf :-) Betala med kort är nog inget sådär som man behöver vara orolig för. Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Tack för svaren!!! Jag var nog lite lat med att söka på forumet, ber om ursäkt. MVH:Sakke |
|
|
Skulle rekomendera dig att du drar ut en spec. på dom däck du vill ha med pris åker till din lokala handlare o hör med honom om han kan matcha det priset. Kan du ju kanske göra ett pris med påkrängning av däcken, balansering o eve. montage på bilen på samma gång... Om han sen inte är intresserad så låt han gå i graven med sin firma istället, men om han är intresserad så gynna hellre handlaren annars sitter snart bara folk hemma o knappar på sina datorer o inte en däckförsäljare finns att fråga... Ett tips bara... Herr Ober, ein Autobahn bitte! |
|
|
Mr Vanos: Det var precis vad jag gjorde innan jag beställde hos däckonline. Fanns ingen däckverkstad i stan som kunde matcha priserna. Jag sparar flera hundringar även fast jag sedan får betala montering och balansering hos däckfirma på de däck jag beställt hos däckonline. Det är förståeligt att dom inte kan matcha priserna. Dom har ju personal och lokalhyra och andra avgifter som ska betalas. Det är likadant med Hifi/radio/tv/elektronik-branchen att butiker inte kan matcha tex Netonnet.se |
|
| Ofta har den lokale handlaren ingen som helst chans att konkurrera med "nätpriserna", eftersom det är fler led inblandade för deras del. Många "näthandlare" köper direkt från däckfabrikernas depåer, vilket skalar bort MINST ett par led jämfört med de lokala handlarna. Det händer t o m att de priser man kan hitta på nätet är lägre än den svenske detaljistens inköpspris. | |
|
Är det någon som har nån erfarenhet av vilka reaktioner man får när man kommer in på däckverkstan och ber dem kränga på lågprisdäck från nätet?? Jag kan tänka mig att de inte är allt för nöjda... ..eller?? /Niklas |
|
|
Niklas: Jag köpte däck på däckonline och fick de bytta, krängda och balanserade hos Guson Däck för 640 kr! Jag tycker priset var mkt bra! Det enda negativa var att de skavde en fälg=/. Mvh David Bilen: Länk |
|
|
Inga sura miner alls? Jag har funderat på att köpa från däckonline, men det känns ju lite som om man är "otrogen" mot sin däckhandlare... ...men sånt ska de väl tåla iofs.. /Niklas |
|
|
David C1_2.5: Det tycker jag du ska begär ersättning för! |
|
| Jag köpte Conti-däck på däckonline och fick dom balanserade och monterade för 320kr hos en däckfirma med kölappsystem, snabbt och billigt. Jag sparade ca 2000kr på däcken och leveransen tog 6-7 dagar. Allting utan problem! | |
|
starre: Brukar vara svårt att få ut ersättning så här i efterhand.. De lär ju inte erkänna nåt. Det var ju iförsig inga jätteskador, men ändå! Mvh David Bilen: Länk |
|
|
David C1_2.5: Vill minas att Asken fick ersättning från en däck firma då dom hade lagrat fälgarna och lyckas repa fälgarna... Dra ett mejl till Asken och hör mer honom |
|
|
Vad tror ni om ett par Goodyear EAGLE F1 GS-D3 225/45 R17 till bilen? Tycker detta verkar va ett bra prisvärt däck iallafall! Nån som har erfarenheter om detta däck? |
|
|
Eke: Läs här: Länk Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
| Jag är nöjd med mina GY-F1 GS-D3 jag köpte och satt på M5:an förra sommaren (köpta på Molway.com). | |
|
Har läst det testet wendtan, men tack ändå! Kul att veta vad ni har för erfarenhet av det däcket bara? |
|
|
Beställde mig en uppsättning däck hos däckonline igår och fick mail om att dom tackade för min beställning och att dom skulle debitera mitt konto med x antal kronor(kontokortsbetalning) och därefter behandla min order när dom fått pengarna,men när ja går in på deras sida och kollar min beställning så står det så här: Din order var avslutad den Inget kvitto har registrerats förrän nu om detta inte tidigare har förekommit, så var vänlig och överför summan 5401.60 SEK och skriv ditt RD-Nr: 487721 till konto: Danske Bank Sverige, Box 7523, Smalandsgatan 4, S - 103 92 Stockholm Konto nr: 5314-9217 Vadå överför pengarna??? Det skall ju dras på mitt konto!!! Ni som beställt från dom kanske kan förklara hur detta funkar för mig!? |
|
|
Först reserveras pengarna på ditt konto, sen skickas däcken till dig. När du mottagit däcken så dras pengarna från ditt konto. Den där standardtexten kan du bortse ifrån. Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.