AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.207

528iA 97-99, vad bör det kosta?

Sida 1 av 2
Hej!
Leker med tanken om att köpa mig en E39a ifall E38an blir såld.
Då är jag främst ute efter en 528iA, 523iA skulle nog också gå bra. Känns som att det är onödigt att åka ner till tyskland för en sådan bil?
Har dock en del krav: Xenon, Läder, Ac och Cd.
Saker som skulle vara bra att ha: Aut.avbländbara speglar,taklucka, el rollos, pdc och elstolar.
Navi + Tv är bara en bonus, skicket spelar större roll än utrustningen.

Vad bör en sådan kosta i Sv? Runt 12000mil.

Ny bild 28 mars-
Länk
90-130 beroende på skick, lull lull nivå och "trovärdighet".. lycka till

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Soki,

vi hittade ju den perfekta bilen i tyskland...:)

Kollade lite på tv4:s Texttv igår och priserna är verkligen låga på många e39or...bara att börja ringa...

/Simon
PP
218
PP
BMW 320i Touring -07
Tjena,

Sålde en 528iA -97 för ett lite tag sen. Mörkgrön med Steptronic, läder, telefon el-stolar, xenon mm. 13000 mil, Import -98. Gick på 48 timmar för 85000:- 8-10 stycken som ringde.
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
85.000 måste betraktas som lågt pris.

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Farsan köpte sin 523iA -97 15' mil imp. -98, -01 optik, lucka, multi, mm. för 88'. Det var 6månader sen.
Bara en fingervisning.
//Marin
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Jo, man måste sänka priset för att få sålt kontant.
Jag sålde min 540 för drygt 100.000:- i November.

simon_en:
Yes i know..=)
Har kollat upp en del bilar i SV men jag är tveksam till d andra modellerna vi talade om. Kompisen har haft en del problem med modellen "utan turbo". Känns säkrare att rikta in sig på en E39a MEN det lär dröja ett tag. Tittar fortfarande på den silvriga som du visade mig och exakt en sådan skulle jag vilja ha. Känner jag att jag vågar importera en från privat person så lutar det åt en E39. Annars om jag ska handla i sv så finns det massa andra alternativ. Skulle ifs vara skönt att slippa allt krångel med import.

Ny bild 28 mars-
Länk
Sitter och letar efter precis samma sak :-)

Har ringt/mailat och fått info på några bilar, men de som ligger under 100' har jag inte hittat någon som känns 100% ärlig tyvärr. De runt 120' är lite dyra för -96 -97, men -98 börjar det kännas rätt med de pengarna. Vi får se...

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
erito:
Går det bra?
Själv har jag letat 520 ,523, 528 i både sv och tyskland men kan inte hitta någon alls till rätt pris. Letar du i sv el tyskland?

Ny bild 28 mars-
Länk
Soki: ja det går väl ungefär som väntat = sådär , det finns väldigt många som verkar intressanta men som sedan 'magkänslan' sätter stopp för. Letar både i Sverige och Tyskland. Den jag skrev spec. på i den här tråden verkar fortfarande intressant : Länk

men jag vill nog ha ned den till 110' - 120' pga. miltalet.

Vi får se under veckan, jag kastar in någon rad om hur det går :-)

Tycker själv att det känns snarare 130-140 för att man ska hitta något...kanske ska tillägga att jag inte letar privat nere i tyskland.

Ny bild 12april-
Länk
Soki: Håller med. Det är den prisklassen man hittar de fina bilarna med 'rätt' mil. 17500milaren jag hittat (årsmod. -98) är ett toppexemplar även om den gått lite långt tycker jag. Det lutar åt att jag tar den för 120' om han går med på det.

Jag hade ganska mycket utrustning på min e46 -99 328i och man vill ju ha massor med mer utrustning då man byter till en 'femma' :-)

Mmm det är alltid nåt som saknas i utr. väg el så har den gått för långt el så är det skrutt handlare. =)
Tycker det är ett väldigt svårt pris-segment.
Hittade en bra utr. 528 - 97a...
Något för dig kanske med Nappaläder,navi,automatiskt avbl. speglar,komfort stolar med minne,rollo, pdc,xenon....? :

Länk

Själv så vill jag helst ha en mörk bil eftersom jag tycker om att putsa mycket.=) Oxfordgrön,orientblå,svart el liknande.=)

Ny bild 12april-
Länk
ja den såg fin ut... skall kolla upp den, tack

Helst skulle jag nog ta en arktic-silver eller biarritzublå.... svart är snyggt men det hade jag sist :-)

Soki: Nu har jag hittat det jag sökte. I Sverige tillochmed :-)
Om det inte dyker upp några frågetecken eller stoppklossar så blir det affär imorgon. Hur går det för dig?

528iA 1997
11850mil
import vid 1200mil. efter det två ägare.
fulldokumenterat och välservat, fint skick.
arkticsilver
steptronic
svart nappaläder med el-komfortstolar +minne
regnsensor
cdvxl
klima med restvärme och ytterluftkontroll
vanliga sportratten.
elspeglar
xenon
motorv + kupeuttag
el-glas-taklucka
6 airbags, elhissar runtom, m.m.

erito:

Låter bra det där, =) lågmilad och fin utr. hoppas du slipper otrevliga överasskningar bara.
Skönt att slippa åk ner till tyskland antar jag?

Själv går det inte så bra.
Fick inte E38an såld då en spekulant backade ur precis innan köpet.=/ Så nu har lagt planerna på is...ett tag iaf.
Tappar liksom lusten.

Ser iaf fram emot bilder om det blir köp och lycka till!

Ny bild 16april-
Länk
Jaså, trist när en köpare får förhinder 'på mållinjen'. De bilder som man sett på e38:an du har ser ju ruskigt bra ut. Självklart kommer det bilder på 528:an så fort som möjligt om köper går igenom :-)

Har du bilder på 'finbilen' också?

Mmm..förhinder och förhinder...förlorade även två spekulanter pga. att jag höll bilen åt honom.

E38an ja, den är fin fast den är lite för stor tycker jag samt börjar ha gått en del. =)

Hur gick det för dig idag?? Affär el??

Ny bild 16april-
Länk
yepp. affären blev av :-D

GRATTIS!!!!
Nu blev man ännu mer E39 sugen..=)

Ny bild 16april-
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.