|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Köpte 1 meter hydralslang idag (inv 63mm) som skall fungera som skarvmuffar mellan turbo och insug. Skall hålla minst 10 bar, betalade 250 spänn! Men då fick jag bättre pris. Så ett besök på den lokala hydralgrossisten är mitt tips | |
| Det var ett bra tipps, tack :) | |
|
bra tips dom slangar som gik säljer kostar utav hel.... i jämförelse och håller inte lika bra har gjort samma här och det funkar i vått och torrt |
|
|
Finns annars kylarslang i olika dimensioner som är flexibel. man kan köpa småsnuttar eller hel meter på många hydraulfirmor /Per |
|
| en fråga till er som byggt turbo. Jag ska ersätta insugsgummit som sitter innan insuget med en vanlig 2,5" avgaskrök. Vad gör jag med slangen till tomgångsmotorn samt den andra slangen som jag antar är vakum? Ska jag koppla in dem mellan turbo och LMM? Antar att det inte fungerar så bra med 1 bars tryck in i vakumslangen? | |
| helgonet: Det blir race i sommar i industriområderna? Jag såg att du bor i Luleå. Var i Luleå bor du? | |
|
Dr. Stein: luftslidslangen kopplade jag ihop med ett T-kors precis efter dumpventilen (återcirkulerande dump) som går in framför turbon, efter Luftmassemätaren. Den andra slangen är troligtvis vevhusventilation. ta en halvliters cola flaska och kör ner slangen i den lite provisoriskt. nu har jag byggt på en M50b25 motor med det torde vara samma slangar som du menar. //K Jag vill bara visa en alternativ bild av scenariot. |
|
|
på bergviken men racebilen har jag gömd tills inkörningen är färdig det är den som fronten och bakändan är omgjord på plus resten och den är i färgen daytonaviolettmetallic men nu börjar ju dieseln också gå som fan så jag vet inte vilken jag ska busa med har tryckt upp en dekal med bmw dieselpower som ska vara på bakrutan för att förnedra bensinare |
|
|
Dum fråga? Varför drar man inte in vevhusventialtionen mellan luftfiltret och turbon när man turbokonverterar? E |
|
|
helgonet och Dr Stein, är ni från luleå och bygger bmw turbos? Kanske man inte blir ensam e30 turbo på luleå open=) Själv e man från Piteå. Blanka däck AB |
|
|
E: det kanske blir lite kladdigt då? --- WWW.JK-RACING.SE -Uppe nu! |
|
|
ck3: jag har haft turbo sen 1991 på mina bilar men har velat vara anonym och inte intresserad av att tävla offentligt var djävligt skoj när jag hade det på en e21:a för 12år sen med 1.5bars laddtryck och körde ifrån porschar och corvette med den' en svart 323:a om ni minns, där det stod med stora bokstäver gikturbo på bakrutan' |
|
| Jag ska bara testa mig fram i sommar, hinner inte färdigt förrän kanske nästa sommar. | |
|
helgonet: Kommer nog inte ihåg den. Det var nog före min tid=) E21 med 1.5 bar lät kul=) Blanka däck AB |
|
| Verkar finnas några Bmw med turbo i Luleå, trevligt! Har själv nyligen flyttat hit å är i full gång med å mata 325:an med turbo, hoppas bli färdig till sommaren! | |
|
Jag bor också i Luleå, och tänkte väl försöka få min klar till 29 maj i Piteå |
|
|
Oj så många överladdare här i trakterna, kanske läge för en ny tråd där alla presenterar sina byggen? Är själv Lulebo med turbo i tankarna, men bygget blir inte i en BMW utan en "pinsamt" framhjulsdriven bil.. |
|
|
Heh att det fanns så många turbokonverterade här i trakterna visste jag inte.. trevligt =) Synd bara att man inte har stadigt jobb än så man har råd att styra upp ! buhuhuu |
|
| Jag har precis fått stadigt jobb, så nu jäklar =) Ska köpa en fin brukskärra också | |
| Ännu ett tips för er som bor i Luletrakten. Det finns en kille bor på Bergnäset, han säljer beg SAAB grejer. Jag ska köpa en intercooler (som passar bra i E30) ikväll, han håller mkt bättre pris än skroten. Maila för telefonnummer. | |
| En fråga riktad till de som konverterat E30. Jag köpte en IC från SAAB 9000 nyss som jag hört ska passa hyfsat. Men den är ju 57/38cm, måste kapa rejält för att få plats. Hur har ni löst detta? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.