AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.088

Green Stuff eller Tarox Corsa eller original BMW?

Sida 2 av 2
Sa
134
Samson
M3 E90 BMW Cup projekt
530d -18
i3S -19
Cayenne Turbo -11
Måste få lägga mig i lite...

Jag provade EBC GreenStuff till E30 för några år sedan. Jag köpte dem för att de skulle vara dammfria. Mina erfarenheter av dem är bedrövliga med "nära-döden"-upplevelser varje gång man skulle bromsa. Det hände ingenting! Riktigt otäckt!

När jag en månad senare bytte tillbaka till Ferodo DS3000 bromsade jag helt plötsligt väldigt ryckigt då jag var van att ta i rejält för att få stopp på eländet.

Till saken hör att EBC-beläggen tog slut på ca 150 mil och 30 dagar. Av dessa var endast en förmiddag på Kinnekulle. Självklart åkte jag tillbaka till firman som sålde dem till mig, men de hävdade att det var fel på mina bromsar. EBC-beläggen var väldigt snedslitna, kanske beroende på att jag fick ta i för kung och fosterland för att det skulle hända något över huvud taget. Jag har varken förr eller senare haft några bekymmer med snedslitna belägg.

Numera kör jag med Tar-Ox slitsade skivor, Ferodo DS3000 och Castrol SRF bromsvätska och har aldrig några bromsproblem.

Är det bara jag som har haft problem med GreenStuf-belägg?
jag måste säga att Tarox är i alla fall suverena. Jag är skitnöjd.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
ave: nämnde dina funderingar kring bromsbelägg och det satt tydligen PFC-97 på din bil. Alltså bland de elakare banbeläggen, så damm och skrikande bromsar är en del av upplevelsen...

PFZ som jag testade en kortare tid kändes inte alls så råa som PFC-97 (som jag har kört relativt mycket på gata). Hoppas att du hittar några belägg som passar!

mvh
Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.