AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.522

Bosse bildoktorn i kväll tisdag

Sida 1 av 2
Visa användare
472
w9816
D7 -??
Tisdag 30 mars kl 21.30 SVT2.

"I kvällens program träffar Bosse Bildoktorn den världsberömda kartläsaren Tina Thörner som lär honom läsa kartan på rätt sätt.
Bosse visar också hur du förbättrar ditt grenrör med hjälp av vinkelslipen.
I Bosses bilhistoria presenteras vrålåkens kung enligt många Cadillac.
I programmet visas också hur man byter chassibussningar på en BMW. "

ic
237
icho
320i, -04
Vet inte vart du tagt info ifrån, men jag reagerade Krafigt på felstavningen i Aftonbladet.. Där såt det "... chassibussningar på en BMV" Vad e det för bil..=)
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Stod BMV i Dagens Nyheter också!
TV programmet är väl från samma källa kan en tänka. Märkligt att man får skriva så fel i Sveriges största dagstidningar...

stog också BMV på www.tv.nu =/ illa!!

//Svebba
- Jag är schnell !
Tackar vet jag Aftonbladets TV-bilaga.......där kan dom stava. BMW BMW BMW...........
Visa användare
472
w9816
D7 -??
Tog infon från svt.se.

BMV = bolinders mekaniska verkstad (senare bolinder-munktell, ännu senare BM-Volvo)
:)
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Är det nån mer än jag som inte klarar av att se dessa "utbildningsprogram" med Herr Bildoktorn?

MVH Morgan.

Länk
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Bosse är Kung!
Något lär man sig varje gång han är i rutan :)

Min: Länk

/Erik

///Tänk först, meka sen...
in
438
inkognito
E34 535-92
Bosse är ju lite halvjobbig o se på men han är ju kul. och alltid lär man sig något.

/Stefan K
Bosse är underbar.

Mathias
Cl
317
Clintan
325i -87
750iAL -95
Man ska väl inte smutskasta folk hursomhelst, mem jag står inte ut med psyk-gubben..

Kopparpasta till allt, och fusk-lagningar och kladd hit å dit..

Usch!! :/
ep
34
epson
535dAT -05
Expressen idag.

Länk
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Vad lustigt att bilverkstäderna gärna varnar folk för Bildoktorn... Tänk vad illa det vore om folk gjorde en del jobb på egen hand.

Tycker att han har en bra nivå. Tänk vad tråkigt programmet skulle vara om det stod en slät figur och hade högläsning ur bilens instruktionsbok.
Byte av glödlampor: Lämna in bilen till din lokala märkesverkstad.
Kontroll av kylarvatten: Lämna in bilen till din lokala märkesverkstad.
osv.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

-------
Länk
PE
630
PESK
740iA e32
"Gubben" är ju cool, det är ju bara det att han skrämt slaget på
både bilmekar o "förståsigpåare"....men får ju inte glömma att ta det för vad det är....vissa trix kan ju var lite tvivel aktiga, men det är ju lite show också....och glöm inte att i morgon är det
1:a April, och då ska man inte tro på allt heller...
Så Bosse, ös på, BilSverige behöver sådana som du....

Peo
Bara lite källgranskning apropå det som står i Expressen: Är det någon som väntar sig att någon verkstad (Verkstan i Odensala och Cityverkstaden i Göteborg) någonsin skulle säga något bra om att ägare lagar sina bilar själva?

Terje Eklund från Motormännen uttrycker sig lite mer diplomatiskt.

Tycker själv att man får många bra tips i Bosses program och att han verkar ha en stor praktisk erfarenhet. Det hindrar ju inte att man kan tänka efter själv innan man ger sig på sin egen bil.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Bosse är humor!

Fast ibland uttrycker han sig så att åtminstone jag undrar hur många okunniga mekare det är som ger sig in i olika "projekt" som slutar med att de kommer att åka till en verkstad med en söndermekad del till bilen för att låta dem fixa till det hela...

Man talade om Timelleffekten när det gäller gör-det-självskador i hemmen efter alla "fixa huset själv-program", när kommer Bildoktoreffekten?

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Si
765
Simon01
120dM -08
"den kommer som en död häst" hehe, låter som min volvo 740
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
"Nu BRINNÄÄÄRRR DÄÄ BRAAAAAA"

Haha, killen som ägde bilen såg liiite orolig ut när hans Bimmer brann....*hehe*
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Var det någon mer än jag som reagerade på Bosses uttalande:

"ATF-olja, världens bästa glidmedel som är snällt mot gummi. Alla borde ha en flaska ståendes på nattduksbordet!" :o)))

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Bosse är kult, så mycket kunnande som döljer sig i huvudet på honom är få förunnat , men ibland är allt lite för enkelt, för att vara bra. "bara byta olja och sedan är HC bra nästa gång du startar motor" är sånt man inte vill se Det är ju en sanning med mycket modifikation som bör har varit lite mera information om.
Men ett av de mest underhållande progarm som finns i burken just nu, tänk om Trafikmagasinet hade nystat upp detta koncept då hade detta "nyttiga" konsumentprogram kanske kunnat leva kvar. Det gjorde en hel del nytta för bilkonsumentarna även om det kanske inte var det roligaste bilprogrammet att kika på, men dock kult det också.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Johan :
jodå, kan försökt visst prata ned Tina i de bakre regionerna i bilen också :)) Tur man inte är så gammal än :))

///MVH Hasso
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.