AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.168

Nån som vet nått om denna M3:a ?

Sida 1 av 2
Ul
98
Ulrik_
Bmw E91 -12
Bmw E39 -02
Är det nån här som vet info om denna m3:a eller har ringt på den ?

Länk
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
REGNR: EEO315

Fordonsstatus: I trafik (2004-03-08)

Antal ägare: 3

Datum för första reg.: 1998-09-01
Producentansvarig:

I trafik första gång: 1998-09-21
Yrkesmässig trafik: Nej

Fordonet tillverkat:
Direktimport: Ja

Utredning: Nej
Tillfällig registrering: Nej

Herr Ober, ein Autobahn bitte!
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Färgen är mycket trevlig... ;)
Snygga fälgar också!

Det enda är väl att motorn är bytt, och att bilen är helt omlackad..men om allt är bra gjort så ser jag inga problem i det!

Kan säkert vara värd en titt!
/K
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Motorn bytt och helt omlackad?
Det kan väl tyda på en jävla rejäl krock.

Tycker i allafall att den är FET!.

Och väghållning lär det vara i allafall...

Säkert värd att titta på som mosse säger.

///M3
Visa användare
252
Krille_hlm
M636csi -83
3,6 S/M -72
3,0S -74
M3 -01
Står ju iofs i annonsen att bilen varit utsatt för skadegörelse samt att det även finns bilder för att styrka detta.
Kan säkert vara värd att titta på.

Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat..

Länk
En kompis till mig som ägt den bilen innan.

När han köpte den satt det EVO-vinge och massa annan skräp fastsatt. Har för mig att allt utom taket lackades då p.g.a skruvhål och stenskott. Några veckor senare blandade nån dåre ihop den bilen med en annan E36 som en Pizzabagare äger och gjorde en massa otrevliga symboler på den.

Motorn är bytt efter en felväxling i hög fart av ägaren innan honom har jag för mig.

Spekulationerna blev ju ganska många här, men bilen är inte krockad.

Inredningen är nästan i nyskick, riktigt tokfräsch. Liksom allt annat, senast jag såg den iaf.

Under hans ägo så monterades också BBS-hjulen och Sellholmbenen.

Killen som äger den nu verkar vara en som håller efter grejjerna också, du kommer inte att ångra dig om du åker och tittar.

Hoppas du/ni fått den info ni behövde.

MVH
Ul
98
Ulrik_
Bmw E91 -12
Bmw E39 -02
Ja tack för all info:n !!
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Tycker ocksa den ser mycket snygg ut!
Men kanske nagot for mycket sankt.... Tror det latt blir stottigt med den sankningen!
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Angaende omlackeringen och speciellt motorn sa ser jag det bara som ett plus.
El
339
Elfrippo
M3 coupé -96
Bilen ser väl helt okej ut (jag snackar om bilderna, då jag inte sett den i verkligheten). Den verkar ju ganska original också förutom sänkningen. Går det verkligen använda en bil som är så låg? Det måste ju slå i överallt. Förövrigt ser det inte bra ut när skärmkanterna täcker däckens ovankant och går ned i nivå med fälgen. Det ser inte symmetriskt ut.

Detta är ju dock lätt att fixa i ordning, så jag tycker att du ska kika på den.
Elfrippo: Klart det går att åka sådär utan problem.
El
339
Elfrippo
M3 coupé -96
Är du säker på det? Där jag bor så hade första bästa farthinder med största sannolikhet "demonterat" frontspoilern på den bilen...
Ul
98
Ulrik_
Bmw E91 -12
Bmw E39 -02
Men om den har frittjusterbara coilovers borde det ju gå att ställa upp dom så bilen blir högre ?
NOLL7NOLL
Har samma sänkning men det går. Bilen slår dock i de flesta farthinder och garage-nerfarter om man inte snigelkör över. Är man 2 eller 3 i bilen är det ännu värre då slår den alltid i. Frontspoilern slår inte i annat än i trottoarkanter om man inte är fösiktig.
Klart det går att åka i bilen,vi har åkt fyra styckan i bilen utan problem. Man har väl inte bilen så låg så att det inte går att åka i en.Blir så jävla mycket skitsnack direkt folk ser en bil som är sänkt.Tror folk att man är så dum att man sänker en bil så att det inte går att åka i den.Har man riktiga grejor och rätt däck är det inte några problem.

Åk och titta på bilen den var då riktigt fräsch när min kompis ägde den.

"Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen
El
339
Elfrippo
M3 coupé -96
Men Patrik, läs vad NOLL7NOLL skriver: "Bilen slår dock i de flesta farthinder och garage-nerfarter om man inte snigelkör över. Är man 2 eller 3 i bilen är det ännu värre då slår den alltid i. Frontspoilern slår inte i annat än i trottoarkanter om man inte är fösiktig."
Det är ju inte samma bil men i alla fall samma sänkning så det borde bli likvärdigt. Du skriver att det inte är något problem men jag skulle i alla fall uppfatta det som ett problem om inte bilen kan komma över trottoarkanter och farthinder utan att bukhasa. Självklart menade jag inte i mitt första inlägg att bilen rent bokstavligt skulle bli okörbar. Jag menade bara att det borde bli problem vid farthinder och så vidare, vilket nu även NOLL7NOLL har bekräftat.

"Blir så jävla mycket skitsnack direkt folk ser en bil som är sänkt."

Ja, det tror fan att man undrar när det ser ut som om hela bakvagnen på bilen säckat ihop över hjulen. Det är ju inte precis en måttlig sänkning om man säger så. Anledningen till att jag undrade var också den att vi har haft problem med flera av våra bilar som varit sänkta då dessa dragit i farthinder emellanåt. Dessa bilar har dock inte alls varit så sänkta som ovanstående objekt...
Jaja smaken är ju som baken men lågt ska det då va enligt mitt tycke.Och jag har då åkt i bilen och är det så att noll7noll har samma sänkning så tycker jag det verkar konstigt.

"Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen
Hallå! Har sett lite inslag om eeo 315, har ägt den innan nuvarande ägare. Bilen var i absolut toppskick när jag sålde den, och den är nog minst lika fin nu,anledningen av omlack var som nämts tidigare p.g.a skadegörelse på bilen, den har aldrig varit me om någon krock förut,för det var originallack på hela bilen innan jag lät lackera om den. Sedan är det mycket snack om sänkningen, Det är nog många som inte har åkt med riktiga fjäderben som typ sellholm som jag monterat på den, många tror att det blir stötigt, men så är inte fallet, har åkt i mycket höga farter, helt stadigt å odramatiskt, senn får man väl ta det lite försiktigare när man vet om att bilen är låååg. hadde själv aldrig några problem med att det tog i vägbulor och dyligt, senn är det ju också viktigt att ha rätt däckdimension så att de inte blir för trångt i hjulhusen kanske?. Nej, om nån vill ha en riktigt välskött å fin M3a,så är det värt å åka å kolla på den, för den var då hur fin som helst när jag såg den sist, när jag ser den, så fattar jag inte varför jag sålde den, lycka till/mvh
Min kompis som äger den nu, och den är exeptionellt fint skick!
Som sagt mycket spekulationer ang sänkningen, den går utmärkt att åka 4st i och vägbulorna är inte någe problem.. man lär ta det lugnt.. som med alla sänkta bilar..
Stuttig tycker jag inte att den är.. visst är den hårdare än orginal men den är ju seriöst påkostad så jag antar att man får va man betalar för..

Han är mycket noga med att tvätta & städa ur bilen, inredningen är i toppskick och övriga bilen med.
Jag hade utan att blinka köpa den om pengarna fanns..

//Fredrik

köpt menade jag
ri
1
rile
M3 killer=trimmad bubbla
Amatörer!!! det är väl klart man kan köra sänkt bil, speciellt om det är seriöst gjort! Det lär man sig!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.