|
Sida 9 av 11
|
|
|---|---|
|
He heee... Ja, ibland låter den som en Turbo faktiskt... Dock helt olik karaktär mot en sån. Nu går den som en sugmotor, fast med m y c k e t bättre ryt... Kompressor, ja. 530:n var fin!!! Challenge är ju fina, men synd bara att dom på någe sätt ser lite små ut när dom sitter på bil, vet inte varför det blir så. Jäkligt snygga dock. Mvh K. |
|
pierrerules |
Bäckis;såg din grymma m5a här på lackeringen i nynäs, känner du grabbarna på pm rekond? va tar du för o chippa min m5a? måste ha mer tryck i bitarna hehe.. mvh pierre |
|
han har ingen M5? --- WWW.JK-RACING.SE -Uppe nu! |
|
|
En touring med m5-optik däremot. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
Ja, som dessutom står på lack hemma i Avesta. Blev inget Västerås då Ärtans 525 turbo inte vill vara med på noterna. Vi behöver ett 325 block med kolvar, och ev en diesel eller ETA vev. Om någon har så är det bara att maila mig NU. |
|
|
Bäckis: Vad har hänt nu då? Blanka däck AB |
|
|
Blocket verkar inte vara plant,måste ha slagit sig. packningen pajade på första fullgasrepan med 11,5 i AFR. Och med nyplanad topp. |
|
| Den där 525:an knäcker mig snart. Den som har ett block som är OK kan gärna höra av sig! | |
|
Bäckis.. Har den vart så jobbig?? BMW 325 Turbo.... WWW.REPTIL.NU www.supramannen-racing.com |
|
|
Är det helt skevt eller har det gett med sig runt bulthålen? Vilken packningstyp provade ni denna gången? /Per |
|
|
Hämtade mitt block från planing i fredags. Han hade tagit ner det 0,12mm. Blanka däck AB |
|
| Då vi pga problem med gängor limmat i pinnbultar som sitter för gott i vissa av hålen så vet jag inte var det slagit sig, men den här gången var det o-ringat block och Elring packning. Ska hålla för ca 650 hk cylindertryck, men inte på den här :-( | |
| Idag har engelska tidningen Performance BMW varit och gjort reportage hos mig och bmw-Andreas. Dom har knäptt ett stor mängd bilder på Andreas E30 och på min gatbil. Dessutom har dom filmat och fotat när jag driftar lite lätt med E21:an. Skitkul dag och dom var kanontrevliga. Gav dom även vägbeskrivning till Skövde då dom skulle på besök hos Kilander härnäst.... | |
| Jasså, låter skoj.. Hoppas man får se reportaget snart då! | |
|
Bäckis: glöm inte att posta här när tidningen kommer ut.... BMW 325 Turbo.... WWW.REPTIL.NU www.supramannen-racing.com |
|
| Ekman: I will. Han trodde om ca 2 månader. Han fimade en liten drifting snutt som han skulle försöka lägga upp deras hemsida. Jag vet inte ens adressen dit... | |
| Länk | |
Franke |
Kan det vara den här sidan: Länk |
Franke |
du hann visst före robban =) |
|
Tjenis alla natt-ugglor=) Idag körde jag lite med 325an... Första repan efter turbokonverteringen... Dock sitter turbon bara o snurrar lite småtrevligt eftersom jag inte monterat någon intercooler ännu! Utan den funkar bara som en sugis motor;) Men det ja skulle komma till är att min Köhler stål-packning inte läcker nåt! Får väl se om den gör det när turbon är "inkopplad"!? Bilen känns faktiskt som den går värre på lågvarv mot tidigare trots kompsänkning!?? Måste va toppen som gör att det är så... Hursomhelst, känns skitkul, längtar efter att börja höja lite laddtryck=) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.