|
Sida 8 av 11
|
|
|---|---|
|
Nu lägger vi ner den här skiten tycker jag... Bäckis: Du kan köra med MS o allt det där, säkert riktigt bra grejor, o din bil(dina bilar) är ju snabba, har inget att yttra mej om ang dom, M E N det är din attityd här på forumet jag inte gillar. DOCK så får det bli en dust mellan dig o mig i fortsättningen, så du ska få ha dina trådar ifred ifrån mitt "hackande" ang din attityd... Klart att man kommer att köra 402 m för att få en tid på M-Coupen, men det fattar väl dom flesta här att skulle man bygga en Strippbil så utgår man ju kanske inte ifrån ett 300 papps objekt...? Då kan man ju bygga på någe helt annat i tex 25-50 tusen kronors klassen. Förresten så har jag inte sett att du bett mig hålla mig ute ur denna tråd, förräns nu....!!! ;) Och.... För att klargöra det en gång till, det är din a t t i t y d som suger, inte nå annat! KimmoLainen... |
|
|
Nu när luften är rensad så väntar jag spänt på mera info och uppdateringar angånde MS+S och bilen mm Säkert nån som frågat tidigare, men vad skulle man få ge för ett komplett MS+S med alla accesorer(eller hur det stavas) Nån hemsida med info? gärna på svenska.... MVH |
|
| Bäckis: Då har jag en superbra idè, du säljer bakvagnen till mig för 1000kr, då har du ju gjort en kanonaffär och gått flera hundringar plus=)=)=) hehe | |
|
Ja bäckis... nu är du taskig :) |
|
|
Ripper// här finns de mesta att läsa om ms... Länk going 2 fast.. expect nothing less.. |
|
|
Ripper: Jag har lagt upp mitt gammla X-jobb om MS på min hemsida Länk |
|
|
Bilen går hur fint som helst,vi har vart ute och busat nästan hela dagen!Inge fel på MS ... Men jag är barnsligt förtjust i Autronic:) |
|
|
Pitebo: Mmm, jag skruvar bort den direkt :-). Maila mig så ska du få tips om hur du lätt får skiten skottsäkert! Vem är inte förtjust i Autronic, men hela iden med den här E21:an var att hålla nere kostanderna till ett minimum och ändå få relativt bra finish och driftsäkerhet. MS är ett enromt, rent ut sagt sjukt bra lågpris alternativ som dessutom har ett mkt användarvänligt gränssnitt och är ruggigt lättmappat. |
|
| Tack för länkarna boys, ska genast plugga lite.... | |
|
ja man får väl se vad smt6 kan prestera. Själv tänkte jag driva 6 extra spridare med denna lilla plastask, sedan som andra grej fördröja vevaxelgivarens signal till tändsystemet en aning. Allt beroende av turbotrycket (Map sensor). Allstå låta orginal soppa/tändsystem vara istort oförändrat förutom lite tändfördröjning...Då borde det funka bra och är relativt enkelt. Iallafall i teorin i praktiken så får vi se om ngn månad hoppas jag. "Man skall sikta mot stjärnorna, då når man iallafall trädtopparna" andra bilar:Saab900T16@TD04 |
|
| Igår hände det äntligen, 4.988 0-100 km/h med mina saftiga 195/50 Mac Ripper. Ska kapas mer när motorn är injusterad och nya ventilfjädrar är i, inte så kul att varva 6500 med 300 graders kam. | |
| Usch då va snabb den blev=) Nä lär ju kännas fel att varva så lite som 6500... Men det verkar ju röra på sig rätt bra ändå;) | |
Tony-Avesta |
Fan Bäckis, du fuskar ju när du sätter på så där feta däck..... Jag lyckades få till 0-100 på 5,38 s med försiktig start på tvåan med 175/70x15 utan diffbroms....... :-) Det var man ju lite mallig för, men så kommer du dragandes med diffbroms och feta rejsdäck..... ;-) Förresten, har du justerat in GTech'en nu, eller visar den fortfarande en smula lägre tider än Vericom? Försöker inte vara glädjedödare, bara undrar. MVH Tony Länk |
| Andreas: Ni ifrån Avesta dök aldrig upp i Vås...? Eller. Jag såg er dick inte... Var iofs inte kvar till kvällen men... Kimmen. | |
Tony-Avesta |
Jag var i Västerås, men bara med vardagsbilen, så jag agerade bara åskådare. Vardagsbilen är nämligen obeskrivligt ofarlig.... Sierran kan däremot vara lite lömsk för den ovetandes....... MVH Tony Länk |
|
Körde du nått i vås kimmo? finns de nå filmer därifrån....kul att du fått till den.... //Robban |
|
| Estorilmongo: Tjena! Såg du möjligtvis en diamantsvart Bmw 530 e34 på väg mot Västerås? Mina polare åkte i den o försökte jaga dig lite=) Dom vart ganska imponerade av din bil! Så var det en av dom som skojade o sa att den där sitter då inget jävla smt6 på! (Han är lite emot det) Men när ja berätta att det va det så vart han jävligt snopen;) | |
| Nä, körde inget, förutom markerade lite revir på stan bara. Kopplingen va ju inte på nå humör... Men G-techa den... Fick en hyfsad tid... Sen lämna ju kopplingen in... Se annan tråd. K. | |
|
Christian L: Jo... Jag hade dom i häcken en bit... In t stan. Dom hängde på o undra vart racet var... Lattja lite framför dom inne i stan, men som sagt så var kopplingen min på väg att lämna in redan då... Sen gjorde den ju det. Smt6??? Jajjamensan... Kan komma o titta, v e m som helst. Det är inget fel på Smt6, även fast det finns bättre sprut, men har man DubbelVanos som jag o vill behålla den in i det sista så finns det inge riktigt bra alternativ... För hyfsade pengar. Man har ju fått det att funka rätt bra... Fan, dom måste ha tyckt M-Coupen vråla rätt bra va... Låter lite väl högt ibland... Kimmo. |
|
|
Jo dom tuggade om din bil ett bra tag! Fast dom todde det var turbo i den först, men du har väl kompressor!? Det ska ju låta mycket, det är kul;) Fast kanske inte när man ska åka långt? 530:n ser rätt schysst ut va med 19"arna!! BBS Challange... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.