AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
31.681

Projekt gatbil testkörd :-)

Sida 7 av 11
Tror som sagt på dig o 10:an. Mest ett statement att INGEN med SMT6 kommer att prestera något som är i närheten. Skulle bli förvånad om någon kör en 12:a med detta. Har tittat på MSD o även Crane Cams HI-6 CDI som också har bra gnista
Länk.
bäckis vad har du för bakvagn??
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Vad har ditt MS kostat totalt ungefär?
MS inklusive MSD AL7-2(6000kr i butik), MSD blaster spole har kostat mig ca 5000kr.

Pitebo: Transmission: M3 E36 låda, 328 kardan, M535 diff, sviktståls drivaxlar, M535 knutar och medbringare i bärarmarna.
Bäckis igen: Hur monterade du medbringarna i bärarmarna?? bolt on eller massa svetsjobb??

Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"
Hallå..................... MS tror jag säkert är ett mycket bra system för de pengarna... Kanske även om det varit lite dyrare...

Hmm, att ingen ska kunna åka en tolva med SMT6 det låter otroligt osannolikt.... Tror inte Kimmo ligger långt efter den där S4:an.... Den kör ju en 12:a i std utförande.... Fast han kanske inte testar 402m....

Hur som helst så lär väl sommaren utvisa vilka prestanda folk lyckas få...

//Jesper
Pitebo: Det var inte jag som gjorde bärarmarna, det är Jörgen och Teros gamla som Magnum racing byggt. Köpte dom för 400kr inklusive bromsar :-)

Jesper: Jag tror säkert att någon kör en tolva eller bättre med SMT, men jag anser att det är rätt B. CK3 här på forumer har ju redan kört en hög tolva med sin M20, men det verkar som hans motor delar min uppfattning om tänddelen om man ska se till antalet topppackningar den spottat ut :-)
Hej hopp...
Får väl lägga mig i här nu igen då...
För det första: Hörde av en bekant att du, Bäckis sökte mig...? Race eller vad var det???. Jag kommer mer än gärna upp till Avesta så vi kan leka lite. Vad ska du köra med förresten???
Som jag sagt tidigare, så e min bil helt original förutom m o t o r, bromsar o chassie. 19 tummare sitter på nu oxå...
Vet inte vad du tänkt dig för slags race, men jag ställer upp iaf, det är en sak som e säkert!
Visst kan vi köra 402 m.... Absolut, m e n jag hoppas du inte då bangar för ett banrace... Eller??????????
Min bil e inte byggd för att köra strippen OCH din lär ju inte vara byggd för bankörning...
Ang 12:or så kan jag bara inlägga följande:
Kompisen körde 402 m på 12,66 med sin RS4:a. 0-100 på 4,6 sek. Jag d r o g hans RS4:a med min OCH ett Smt6... när endast min var grundmappad med 0,68 Bars tryck o med fel stift i.
Då bör man ju rimligtvis kunna köra åtminstone en LÅG 12:a eller lätt en 11:a med 1,0 bar ladd och rätt mappning...... E L L E R?
Ska svarva en ny remskiva till Kompressorn i veckan o då höja laddet. Kanske upp tom till ca 1,2 Bar. Har ca 480-500 hk i bilen idag, så vad ger den då med ett halvt kilo ladd till...?
Problemet lär ju istället bli fästet. Drar ju redan loss 285:or lätt, och då med Sellholm chassie oxå.
Men jag lider egentligen inte heller av dessa åka fortast problem, anser bara att det ligger elldeles F Ö R mycket pengar i bilen för att busköra. MEN visst ska vi racea, det e klart.
Jag bangar I N T E. Hitter bara inte inlägget som du skrivit, Herr Bäckström!
Återkommer så snart bilen e färdigmappad med rätt tryck o allt!!! Kimmo.
Vet inte vad du gaggar om, men jag har varken skrivit något inlägg eller sökt dig eller bett om något race. Jag kommer köra en del streetrace, naturligtvis rakt på då det är det enda som intresserar mig. Har köpt Bilstein fjäderben runt om, men en E21 blir inte speciellt bra att svänga med vad man än gör. Har kanske 450 hk i den nu med 0.85 bars laddtryck, ska plocka 500 och förhoppningsvis köra en 10:a med bilen. Tror säkert att din bil kan gå fort rakt fram och att svänga med, och det är helt klart FÖR mkt pengar i den. Tror inte för en sekund att du kan ta min gamla skorv med ditt miljonbygge, men vi låter väl tidkorten tala i sommar :-)
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Estoril:

Det var jag som skrev inlägg, och undra om du ville komma hit och rejsa lite rakt fram på gatan? Filma lite och så..

Inget illa menat.

Eftersom vi inte har tillgång på nån bana nu,så får vi ta det senare i år:)

Det är blackrace i Västerås imorrn kl 17! Kom dit och kör lite, jag får nog ihop 525an igen imorrn, och tänkte åka dit då!

/Andreas

Ha ha haaaaaa...... Miljonbygge, vem gaggar...?
Gillar verkligen inte din attityd.
Fattar du vad jag skriver eller???? Min bil e inte byggd för strippen. Hur många gånger ska jag behöva skriva det...?
Du får mer än gärna köra dina 402 repor o bryta på rej, men din attityd suger fett, vet du d???
För övrigt så är det min "bekanta" som felinformerat mig, tydligen så var det Andreas som skrivit nåt. Men för d så behöver ju inte du börja dryga som ett blöjbarn... S M D Bäckis!
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Lugna ner er nu:(

Låter som det kommer att bli en intressant sommar framöver...*ler*... Vill minnas att diskusion om fetpisk varit uppe på flera forum o där det kommit främ att det betyder 1 sek skillnad på strippen vilket gör att om MS slår SMT6:a med 1 sek betyder det fetpisk!!!!
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Om ni ska tjaffsa mot varann kan ni ju maila till varandra istället! Blir ju trevligare så=)

Bara en tanke;)
Rotti
Mongo:tycker att du verkar VÄLDIGT intelligent,,ööö (smt6 är ju rikt)
Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
> Bäckis och Petri! (Grabbarana som inte riktigt fick talets gåva...)

Bara för ni inte är "bästa vänner" så behöver ni väl inte vara så jä*** otrevliga mot varandra i varje inlägg ni gör till varandra?!

Den ena värre än den andre hela tiden....

Om ni nu måste mucka gräl hela tiden.... Ta det då via mail eller ring och klara upp problemen! Det hör inte hemma här iaf.

Kram på er! ;-)

Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Bonje: Vilken Petri menar du?

Den enda som har attitydproblem här är K I M M O för att skriva som han brukar göra själv.
Jag bad honom inte komma in i den här tråden med sitt snack. Jag HAR fattat att du inte byggt din bil för strippen, och jag är inte intresserad av den.
Tyckte att din bil var stenhård, snygg och troligtvis snabb innan du började med ditt barnsliga fjantiga personliga hackande på mig, nu har istället slutat uttala mig om den.
Starta en egen "gnäll på Bäckis" tråd och låt den här handla om min gatbil efterssom det verkar finnas visst intresse för mina förehavanden med den och Megasquir. SPD.

ck
365
ck3
530DM Touring -02
528i blivande driftingbil
318 M50b28 800hk
325i -88 Isbil
320i -86 Isbil
Bäckis: Jag är ju inte heller så förtjust i just tändningssidan på SMT6 men soppan fungerar bra.

Jag kommer att pula lite med tändingen och får se om det ger nått resultat. Synd att det är så begränsat på just tändsidan. Men jag ska faan få det till att funka!

Min tid på strippen kan oxå tilläggas att jag körde med dåliga 17" (215/40) och ännu sämre hjulvinklar! Jag hade sämre 60fotare än med original effekt.

Hoppas då köra en låg 12 i sommar!

Make bööörn not wååår!

Blanka däck AB
tror han skrev fel, kimmo ska det stå

---
WWW.JK-RACING.SE -Uppe nu!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.