AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
31.679

Projekt gatbil testkörd :-)

Sida 6 av 11
ni
656
niklas g
BMW e30
BMW 525 touring -92
Christian L :
har du startat din än ?
Tänkte ifall din läckte med ?
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Niklas g: Nej, lite kvar innan start, avgassystem och gavlar till intercoolern är kvar... så jag får se om det läcker eller inte:)

Ol
261
Ola-gut
86` M535 Turbo
Min pakning passet ikke bra nok på toppen, så jeg monterte orginal pakningen.. Håper den holder en stund..
Monterte med 12.9 umbrako bolter på 12x160mm.. 5mm lengre enn orginal boltene, og det gikk supert! Er gjenger nok i blokka til de nye! Brukte orginale skiver..
Trekte 100nm
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Ola-gut:

Vilken motot pratar du om?
På M20 sitter det ju M10x150mm.

//Ticco

www.ticco.com
Det vred sig lite i magen.. Går helt klart mycket bra tycker jag.. *thumbsup*
hehe ja det kan ju ha läckt pga att gängorna inte va hela.

christian: starta utan avgas å utan intercooler

---
WWW.JK-RACING.SE -Uppe nu!
Ma
83
MardiN
530 -94

327 -89 tic
[Under uppbyggnad]
Bäckis: Tänkte bara höra hur det går med filmen? E synnerligen sugen på att se den in lite action... =)
Ol
261
Ola-gut
86` M535 Turbo
Ticco: Er en M30b35

Glemte å skrive det desverre :(
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Bäckis:

Inget filmat ännu eller??
je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
Blir nog inget kört förrän helgen misstänker jag.
Det är tillfälligt avbrott pga tekniska problem.

/Per
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Ojdå, tråkigt... samma sak för mig:(
Jevlar: He he, det vet du.

Jevlar är mannen som jag hoppas ska bota mitt trilskande MS och som dessutom har så stort hjärta att han lånar ut sin gamla box till mig så att jag ska få ut och tukta igen. Har filmat ca 15 sekunder redan, så det ska väl gå att greja lite film någon dag.
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Va är det för kukande med MS???
Mänskliga faktorn kan man säga :-)
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Ja! Brukar kunna va så;) Men funkar det bra annars då, själva systemet?
Det funkar klockrent. Mappade bilen från en av mig gissad mapp till helt ok på fyra loggningar och lite slag på minräknaren. Kör mkt fett och med feg tändning, men det räcker med pulver ändå trots 0.85 i ladd. Bättre att bygga en effektiv motor än att ladda järnet. 500 hk ska man ha vid 1 bar när man har en så bra grundmotor som M20 :-) *skämt*
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Tänk om det vore så "lätt" att få ut 500hk! Då vänder jag mig nog till dig när jag kört in bilen och skaffat MS, om du fick till det bara så där ... om bilen startar nån gång vill säga:/ (Min bil alltså)
Bäckis: Tycker du att det funkar bra med MSD 7AL-2 till MS? Blir kul att se dig i action när allt börjar lira. Till alla som tror att MS är något som strular kan jag nog säga att är lödningarna riktigt gjort är det endast den mänskliga biten som får det att krångla. Blir som sagt kul att se vem som får den snabbaste MS-bilen i år. Förra året tror jag en Beamer körde 12.3 eller något o i år tror jag Bäckis putsar det med en eller två tiondelar *ler*... (mer troligt med 1-1.5sek)...
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Ja han körde ju redan 12,2 på gatan så:)

MSD funkar guld ihop med MS, men man lär ha fräscha tänddelar annars smälter kontaktytorna i locket....

Mitt mål är att köra en tia med bilen, och det verkar inte speciellt avlägset. Vi får väl se hur det går!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.