AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
31.682

Projekt gatbil testkörd :-)

Sida 4 av 11
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Nej det har jag inte gjort! Men av dom flestas åsikter att döma så har jag bildat mig den uppfattningen att smt6 i vissa fall inte fungerar som det ska... det räcker för mig!!!
Men är det någon som prövat köra det som tilläggs?? Jag tror det ska funka mycket bättre då...

Missa inte en dag på strippen den 29 maj i piteå...
Ek
539
Ekman
BMW 325 CSL 88
BMW 635 CSI 84
Kan nån räkna upp lite bilar som funkat bra med Megasquirt??

BMW 325 Turbo....
WWW.REPTIL.NU
www.supramannen-racing.com
iX
362
iXer
325iX -89
3.0 C -76
318tds -96
Ekman:
Länk

Ekman: Tusentals och åter tusentals. Alla utom min, men det beror på användarfel. Kompisen råkade röka lite prylar i mitt, och efter lagning är det lite yrt. Ska bli ordning bara vi får lite tiod över, sen ska du få sen en snabb E21 räser med MS&S.
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Låter mycket trevligt!

Bäckis: Vet du om bmw-andreas har talat nåt mer med Köhler? Eller om någon ny information angående hans stålpackningar dykt upp?
Chrisitian: efter den här helgen ska 525:an maskin itu, sen ska vi kolla vad som hänt och efter det prata med Köhler.
ch
99
chellquist
i3s -20
318xd Touring f31 -14
2002 tic -73
ms som ex jobb
Länk
Ek
539
Ekman
BMW 325 CSL 88
BMW 635 CSI 84
Bäckis.. Trevligt trevligt... har vart så nära att beställa MS tusen ggr men vill se nån annan med BMW turbo säga att det funkar feg som man är....

BMW 325 Turbo....
WWW.REPTIL.NU
www.supramannen-racing.com
iX
362
iXer
325iX -89
3.0 C -76
318tds -96
Det kommer att finnas 20-tal bilar som rullar med MegaSquirt här i Umeå-trakten i sommar, och då pratar vi bara dom jag hört talas om. Det måste vara bra många fler i Västra Götaland..
Det fina med MS är att man lär sig väldigt mycket av att titta på andra bilar oavsett vilken typ av motor de byggt med, principen är ju densamma, att det skulle vara nåt speciellt med en överladdad BMW-motor har jag svårt att se :-)
je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
I det gruppköp jag gjorde ingick drygt 40 kit så rimligtvis borde det poppa upp ett par bilar framåt sommaren med MS.

/Per
MIRRE75
Jg har kört min 325 tic med MS utan problem och det gick fint (12,58@402m).
Kommer att köra MSS i min kompressor matade ix också..

Ol
261
Ola-gut
86` M535 Turbo
Men megasquirt&spark styrer kun tenning igjennom fordeler eller? Går det ann å få den til å styre tre coiler i wastespark og?
je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
wasted spark klarar MS&Edis av, lika enkelt somMS&S bara att man tar tändmodul och trigger från en fordmotor med EDIS systemet på också.

/Per
An
205
Anders Elenius
Bmw E30 325i M20 2,7turbo -87

Bmw E30 325im Touring
-92
På tal om SMT6:

Jag kör med ett sånt, funkar utmärkt på min E30 325. Styr endast bränslet med det. Kör med 391cc spridare och mappsensor. Fungerar helt ok. (Efter en jävla mycket mappande å annat små jävelskap). Bilen drar 0,9liter/milen vid normal körning. Till en 250-300 hästar m20b25 motor funkar det nog bra. Har mappat med avgastemp och lamda. Men ska man bygge ett seriöst bygge så köp ett riktit sprut. Helt klart!
Nu till sommarn blir det nog en GT40 och ett ordenligt eftermarknadsprut...:)

Mvh:Anders Elenius

www.tvrt.tk (finns bild på 325'an)

Smt6 kan nog vara ok om du inte ska plocka ut mer än 300-350 och kör det som tilläggsprut, men över det så kan nog ett riktigt eftermarknads sprut vara att föredra..

Missa inte en dag på strippen den 29 maj i piteå...
Nu har vi fått snurr på Megasquirt and spark. Går fint redan, trots extremt fet blandning. SKa mappas med bredbandslambdan imorgon om vi får ordning på loggern bara.
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Bäckis: Trevligt, trevligt... kom med mera info sen om hur det går!!
Visa användare
662
Nisse Järnet
E30 M50 turbo 764whp
E30ix M50 turbo 4wd 800hk
Nice! =) Håller med Christian!

---
Kör också båge! www.sporthoj.com
En eftermiddags mappning, och nu går den klockrent. 0.95 i laddtryckspeak. Vet inte om jag vågar ha så mkt mer effekt just nu,. men man vänjer sig. Den går RIKTIGT bra. Megasquirt är lite krävande av användaren, men när man lekt en stund så tycker jag att det är rätt så lättarbetat.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.