|
Sida 3 av 11
|
|
|---|---|
|
Har en polare som jobbar på elektronikfirma. han har byggt ihop 3 st Megasquirts egenetsade kretskort, snygg låda mm. tror att det medföljer MAP sensor för 3.000:- skicka iväg ett mail vid intresse så kan jag höra efter. dock osäker på MAP sensor och priset. har ett svagt minne av det iaf. :) //K --------------------------------- [ Länk ] |
|
| Okej! Tack för infon... Det går fort att få hjälp här=) | |
|
johankihl: "UMS ligger långt efter MS AVR som i sommar kommer att konkurrera med de allra bästa styrsystemen. I och med UMS finns ALLT som man kan tänkas behöva. Ungefär i klass med Motecs värsta system. " ÖÖööööööööh.....???? Vad menar du riktigt? Vilket av systemen är det som är i klass med Motecs värstinggrejor? UMS eller MS AVR? |
|
| hallå, vilken liten aktivitet det är idag då! | |
| Mongo: Vem kör med map och SMT6? JAg har aldrig hört eller sett någon som gör det, dessutom, är det väääldigt B hela systemet. På min bil fungerade det inte alls. Ändrade tändningen 10 grader på tomgång utan att man märkte något= knappast fungerande. Dessutom har många problem med att bilen inte ens vill starta med SMT. | |
| Jag kör med SMT6 och tycker faktiskt det fungerar bra. Har inga som helst problem med att ställa tändning eller bränsle. Har monterat map-senor till denna säsongen och tror nog att jag ska få det att funka fint... | |
| Blir intressant att se om det blir SMT6 eller MS som ser till att det blir en pigg BMW... | |
| Vi får väl se, jag har hittills inte sett någon som kört med SMT6 och map, men det kanske kan fungera. Är inget för mig bara, känns rätt B. | |
|
Personligen tycker jag piggyback system är ok för sugmotorer. Men lägger man ner 50-100k på ett motorbygge så kan man kosta på sig en riktig insprutning,dels för att de är lättare att mappa,samt att dom innehåller en hel den säkerhetsfunktioner som tex: Överladd, limp home funktion på givare m.m + att man tex vill ha lite extra funktioner som elfläkt,launch,anti lag, shift light och så vidare Och jag har så bra erfarenhet av Autronic,så jag skulle inte snåla in på att köpa ett sånt direkt.... |
|
|
bmw-andreas: "M5 e-34(projekt bruksbil 2)" Där kom den, funderade när den skulle dyka upp ;) |
|
| Mitt inlägg var snarare ironiskt då det nästan är säkert att MS kommer att sopa banan av de flesta om inte alla SMT6-konverteringar, SMT6 lämpar sig till lätt frisserade motorer med moderat trimmning. Inget ont om det, tror att det går att mappa men att det inte är var man som kan göra en bra o inte bara hyfsad mapp utan endast experter då det är motorprogramvara som ändras vilket är det samma som att mappa om ett orginalchip.. MS däremot är mycket mer basic och mer likt LINUX i datavärlden vilket betyder enorm utvecklingspotential o support. Blir intressant att se resultaten av denna "kamp" då flera personer redan mycket tydligt kastat handsken i detta ämne. Må bäste man eller system vinna | |
|
Hallå............ SMT6 jag är själv lite tveksam till systemets förträfflighet när det gäller bilar som är rätt mycket trimmade..... Men jag antar att det BORDE funka.... Håller på med en 325 E36 som ska få det systemet monterat. Tanken är att åka MAP-sensor.... När och om det blir klart så återkommer vi med en resumé... Kimmo ska ju åka med det på sin bil samt även en kille till härifrån stan på sin 325 E30..... Blir intressant att se hur det fungerar... Och ang Kimmos inlägg så tror jag inte det avskräcker någon annan att skriva på forumet.... Trots allt så är det ju knappast troligt att någon som gör inlägg med ett balanserat och nyanserat innehåll får någon att skriva ett inlägg så som Kimmo gjorde.. //Jesper |
|
|
Har inte klankat ner något. Om du vill använda SMT6 på en motor där du lagt ner så mkt pengar så är det din sak, men jag skulle aldrig göra det. SMT6 BORDE mkt rikigt fungera då det bara är en signalförvrängare, men mitt var instabilt. Folk får ha vad dom vill, men JAG gillar inte kompressor ELLER SMT6. Jag tycker vad jag vill och mina inlägg är aldrig olämpliga, då får man varningar eller blir bannad från forum. Ja står definitivt för ALLT jag skriver och tycker. |
|
|
Bäckis: Funkar Autronic även på 8-cylindriga maskiner? Vill bara veta då jag även ibland pysslar med raggarbilar. Kan ju vara kul att behålla sprutet om bilen säljs. Om man köper ett sånt vad blir summan, och får man hjälp av dig & Andreas med mappningen? If it don´t run, crome it!! |
|
|
Wheelie: Japp, Autronic fungerar alldeles utmärkt på 8 cyl. Vi säljer inte AUtonic, även om man kanske kan tro det :-) Vi anser bara att det är ett mkt bra styrsystem, som dessutom kommit ner i vettiga priser sista året. Det är ju en engångskostnad och man kan ju ha det kvar och flytta från bygge till bygge, då det är en vettig inverstering. Vi kommer kunna bistå med mappning sen. Jag skulle tro att du får ihop ett komplett strax under 20k. Du köper ett från antingen VM Performance eller MRM Racing. Mvh |
|
|
Oki doki Tack! If it don´t run, crome it!! |
|
|
Jag har kört med SMT5 å jag fick aldrig ordning på det riktigt. Som Bäckis skrev så testade jag oxå å göra jätte ändringar på tändningen när jag stog på tomgång utan att motorn ändrade varvtal det minsta. Sedan så gick det aldrig att dra ner soppan ordentligt på tomgång, körde med stora spridare å det fetade ordentligt. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Jag har samma erfarenhet av SMT6 med MAP sensor. Vi körde med 440cc spridare och tomgången blev aldrig bra, ibland ville den inte starta alls och ofta försvann tomgången helt efter några sekunder. Hela systemet kändes instabilt som Bäckis säger. Gick dock bra att mappa från mellanregistret och upp. Tändningsdelen lever ett helt eget liv och beter sej mycket suspekt. Jag skulle dock tro att det fungerar helt ok om man struntar i tändningsdelen och kör bränsledelen som ett helt fristående tilläggssprut (mot MAP sensor). If you can´t drift it - ditch it! |
|
| Då har jag klart för mig vad jag ska satsa på iallafall! SMT6 verkar ha en krångelfaktor på hög nivå! Visst är det mer pilljobb med Mega Squirt, men det verkar det vara värt!? | |
|
beror helt på hur man är som person, gillar man GDS stilen så är MS helt rätt. Antar att du installerat bådas programvaror o tittat lite på för att bilda dig en uppfattning om användargränsnittet? /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.