AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
31.685

Projekt gatbil testkörd :-)

Sida 2 av 11
Pi
121
Pickis
M527i TIC-85
Bäckis: Näää vi har så j-vla mycke snö kvar så det blir nog ingen körning före maj (SUCK)
Bonje: Sport comp är modellen bara, jag kör Ultra light serien. Vet att dom finns i Metric, men Persåkers brukar bara ha US hemma, och för mig kvittar det.
We are having technical difficulties with the Megasquirt and spark :-) Det kommer ordna sig, men vi har tyvärr inte tid att pyssla med det förrens i helgen.
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Bäckis: En fråga:) Vad anser du vara bäst att satsa på!? SMT6+Mapsensor! Eller ett Megasquirt+spark???

(Något av dessa ska då användas till en 325 med turbo)
Jag skulle vilja se någon som får ett SMT6 att lira med mapsensor, jag betvivlar att någon lyckats. Mest snack och få som får SMT att fungera alls. Jag säger alla gånger MS, det är ett riktigt fint styrsystem, kostar en fjärdedel av ett SMT och är ljusår bättre.
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Okej? Då blir det nog lite ändringar i mina planer här:) Men nån nackdel måste väl finnas med MS! Beskriv också lite om du orkar hur det funkar och instaleras;)
Visa användare
662
Nisse Järnet
E30 M50 turbo 764whp
E30ix M50 turbo 4wd 800hk
Man får väl löda ihop MS själv? Det är iof rätt skoj =)

---
Kör också båge! www.sporthoj.com
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Nisse Järnet: Jo jag hittade lite info efter att ha sökt inlägg... verkar lite små pilligt å få till! Men, men.... Kanske finns nån el-nisse här som vill ta åt sig ett sånt jobb mot lite stålar=)

Vete sjutton om man kan med sånt där på egen hand?
je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
Nackdelen är väl just att man får tänka till lite o löda ihop själv men det absolut inte svårt eller omöjligt på nåt sätt.

Sen måste man bestämma sig vad man vill ha för typ av tändning.
Just nu finns det att välja på fördelare/enkelspole, Wastespark från fordbilar, eller helt enkelt original som det är på bilen och bara sköta bränsle med MS

Titta in på www.ms-nordic.tk för mer info.

/Per
Visa användare
662
Nisse Järnet
E30 M50 turbo 764whp
Cristian L: Jag kanske kan löda om du vill? =)

---
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Nisse Järnet: Kan höra av mig om det blir aktuellt efter jag köpt sprutet! Men tack på förhand=)
ch
99
chellquist
i3s -20
318xd Touring f31 -14
2002 tic -73
Å snart kommer UltraMegaSquirt då blire ännu rörigare fast med officiel tändstyrning iaf :)
Länk
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

UMS ligger långt efter MS AVR som i sommar kommer att konkurrera med de allra bästa styrsystemen. I och med UMS finns ALLT som man kan tänkas behöva. Ungefär i klass med Motecs värsta system.
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Okej! Ser ju bra ut... orkade inte läsa ioch för sig men ändå=)

Nån som vet vad det nuvarande megasquirt kostar? Är det nya som kommer mkt svårare att instalera? Eller är det tom enklare!?
_J
399
_Jimmy_
BMW 535i -91 Garret TA51
BMW 535ia -92 All utrustning!
Christian L>> Länk

Kika där. Finns några färdiga kompletta MS tillsalu där.
Visa användare
662
Nisse Järnet
E30 M50 turbo 764whp
Christian L: Bara höra av dig om det blir aktuellt! =)

---
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Vilket ska man ha då? MS 2.2 eller V1 eller vad det hette... vilka grejor ska man ha för att det ska vara som bäst till min motor då?

je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
ett V1 kan du enkelt uppgradera till V2.2 med mjukvara och några få enkla moddar på hårdvaran.

Köper du hem ett själv så landar du på 1500-2000kr med låda o diverse frakter.

/Per
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
jevlar: Så för det priset du nämner, så är det komplett eller, å så bra det kan bli med ett MS?

Är det så billigt och bra som det verkar så är det ju klockrent!! Ska fasen köpa ett sånt efter att bilen körts in... sen ska det laddas=)
je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
Det tillkommer tempgivare vatten o luft, tps, och kablage men det återanvänder man sånt som redan sitter på bilen eller köper beg på skorten för en spottstyver.

Läs lite på den länken så ser du vad det rör sig om.
Länk

/Per
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.