|
Sida 10 av 11
|
|
|---|---|
|
Är det verkligen så bra att köra med turbon spinnandes fritt? Borde den inte övervarva lite? --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
| Jo, kanske det, men så sakta o lungt jag körde så är det nog ingen fara!? | |
|
Christian L : funkar z45 kammen bra på lågvarven ? Ska nämligen ha en sån i min , och vore kul å höra ! |
|
|
Niklas g: Nja, den går lite oroligt, fast inte så det stör, det låter verkligen som bilen är vässad=) O det vill man ju;) |
|
|
christian, har du planat blocket också? --- WWW.JK-RACING.SE -Uppe nu! |
|
|
Det hoppas jag! Men de brukar man alltid göra |
|
|
Nej! Blocket är inte planat:( Hade aldrig hört att det skulle va viktigt tidigare, trots att jag läst massor med info här på forumet! Heller ingen av de motor- vetande bekanta ja umgås me har nämt något om block-planing... Hoppas det kommer funka iallafall;( |
|
|
Oj! Men om blocket är planat så har man mycket större chans att det kommer funka med khöler packning. |
|
| En till som det inte funkar för med Köhler packning och M20 mailade mig igår. Blev precis som på ANdreas bil mkt varmt i vattnet pga komp. läckage. Den är alla maskinjobb gjorda på, så alla delar är då plana. | |
| Då återstår det att se, vad gäller min packning! Hoppas den håller=/ | |
|
Christian L: Bygg ihop bilen nån gång då så man får veta!! ;) --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
| Den är stort sätt klar för inkörning! På Lördag ska bilen iväg till en snubbe som ska svetsa nya gavlar på min intercooler! Efter det så ska den köras in=) Då får vi se.... | |
|
Trevligt!! =) Och du, glöm inte kameran!! --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
| Jag har faktiskt filmat uppstarten! Fast jag vet inte hur jag ska lägga upp film här:( | |
|
Lyfter denna tråd lite = ) Kan nu tillägga att jag avverkat ca 75 mil men min 325 turbo nu... Och än så länge har packningen hållt tätt! Har kört med 0,3 bars laddtryck. Nu återstår instalation av ett Mega Squirt, har bett få köpa ett av Jevlar... verkar som det blir klart om ett par veckor! Det jag grubblar lite över är tändningen!? Nån här som vet vad man bör skaffa för saker? |
|
|
MSD 6AL samt msd spole ska du ha. Tyvärr har vi inga såna hemma jusst nu... |
|
| kolla nitroz.se där brukar det finnas msd6al till salu rätt ofta... | |
|
Hittade inget på nitroz = ( Vad kostar dom grejerna nya då? |
|
| Nu hittde jag en sak = ) Msd Tändbox AL7? Kan det va någe? | |
| jag hittade en massa 6al, även en 6btm, som är gjord för överladd, kan ställa tändläge lite efter laddtryck.... gå på redigera och sen sök på denna sida, skriv msd6 så hittar du allt som innehåller den texten på sidan.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.