AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
43.017

Hur får man ner HC värdet? Olika knep?

Sida 2 av 4
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Nej bilen tar inte skada av det. Blanda upp till 50/50 E85/bensin så funkar det utan problem. Körde igenom besiktningen förra veckan med E85/bensinblandning fast då bara 33/67-blandning.
bmwdr
oki då ska jag prova det... Vet du hur mycket man kan dra ner HC med den blandningen 50/50?! Om jag har ca 200HC?

BMW BRÖDER!!
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Jag vet inte, men en vild gissning borde vara till runt 50% genom att det jag har förstått är att det inte uppstår några kolväten alls när man förbränner spriten. Fast eftersom det är 85% sprit och 15% bensin i så borde det ju ändå bli 85%x50% alltså borde du med lite tur få ner det till lagligt. Eller så kanske det blir en exponentiell kurva genom att katten får jobba mindre? Hrm.
Någon som kan dethär? Jag har nog trasslat in mig. :)
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Och jag som la ner 5.500.- på felsökning och ny kat...

Mr C
Visa användare
250
LepriconXL
528i Touring 98
Fuska ej med värdena utan reparera bil j...kel!
Har man bil utan tak så ..... Dessutom äger 2 får sälja en :)

G-Nig
bmwdr
ja det kan man oxå göra.. men jag bryr mig inte så mycket om min vinterbil!! Det är till salu föresten.. :) 25.000kr nybes o skattad!

varför ha tak på bilen när det finns bilar utan?! ;)
bmwdr
Hann aldrig köra in på besiktning idag.. jag försov mig :( men det får bli på mån istället...

någon som haft problem på sina 325 E36 med HC värdet???

BMW BRÖDER!!!

Visa användare
250
LepriconXL
528i Touring 98
Har faktist besiktigat min bil igår 325 Har värdena (läser protokolet som jag skriver detta)
HC 042 (100)
Lambda 1.00 (0.97-1.03)
CO 0.0 (0.5)
CO 2500 0.1 (0.3)

det tyckte jag var hyfsat med tanke på att detta är en 95ans 325 MEN
1 skyltlykta ur funktion
2 Däck fram mönsterdjup för litet
3 spolarvätska :) ?!?
4 Hastighetsmätare blev död precis då jag ska besikta bilen!
Förut körde man typ 5 min då gick han i gång nu är mätarjävel helt död altså 3 eller 4 dagar
Oroande faktist
(mätare räknare inte ens kilometer för nuvarande)

G-Nig
Visa användare
250
LepriconXL
528i Touring 98
För herrar som inte reser under omsändigheterna där 12 cylindrar inte siter framme (jesperado) 750 88ans de ska ha mycket "juice broher" Åt andra sidan du kanske inte märker av dettta?

G-Nig
Visa användare
250
LepriconXL
528i Touring 98
Biltema för ej nämnas ipå detta sajt!!!
:)))

G-Nig
bmwdr
Sånns saker som spolarvätska och dylikt är så jävla onödigt att dom sätter anmärkning på.. blir arg :( men o andra sidan så ska det ju fungera men då kunde ju bes mannen slatt i lite vatten och kollat.. men men...

Är det några andra som har några värden att uppge när det gäller 320-328 E36?

BMW BRÖDER!!!

Jag hade de på min vid besiktning förra Augusti..
blev åtgärdat på BMW i Uppsala..sen va den "bes u.a"
gick väl på nån hundring fram o tbax..
som skrivet innan e de nog bättre o lösa problemen direkt än trixxa sig genom besiktingen..just in case..bättre för dina medmänniskors miljö med..

Om de nu är ngn som tänker på den..?
bmwdr
Jo det är kanske sant!! men om man har en bil som man inte vill lägga ner så mycket pengar på så finns det ju lite olika alternativ :)

Hi hi...

BMW BRÖDER!!!

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Lepricon XL: "För herrar som inte reser under omsändigheterna där 12 cylindrar inte siter framme (jesperado) 750 88ans de ska ha mycket "juice broher" Åt andra sidan du kanske inte märker av dettta?"

Jag förstod inte detta, var det en fråga till mig?

bmwdr: Är det inte snarare så att det är "jävla onödigt" att köra till Bilprovningen utan spolarvätska i behållaren? Det kan ju inte precis ligga på besiktningsteknikerns ansvar att se till att du har spolarvätska?

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Visa användare
363
MMM
M5 E39
530 E34
Det är väl klart att man kan ordna så att motorn släpper ut rimligt med avgaser och strunta i att fuska men om man vet att motorn är i bra skick så försöker man ju på enklaste sätt. Sen vill man kanse ha 400hk/500Nm itället för original som är sååå slött.
: )
Visa användare
250
LepriconXL
528i Touring 98
Jeppe
Det var torrt de senaste dagana och bilen har stått avställd hela vintern....trodde jag hade vätska i behålaren egentligen är det klant fel så det får kosta ....Detta var som jag sa mindre oroande eftersom jag hade flera andra fel. Däck visste jag nästan var gränsfall (tydligen under alla mina förväntnigar ...Bridgestone Potenza är ej prisvärd allls!) Nu undrar jag (jesperado) om du tror eller vet att min döda hastighetsmätare (räknar inte ens km sedan detta inträffa 2 dgr sedan) och bensinförbruknings mätare kan vara si batt. fel??

När jag tänker 12 cylindrar så ser jag mig själv sitter bak i bilen och en annan som kör mig dit jag säger till. Så är man liiiite mera genelman kanske (har tyvärr inte haft chansen att testa detta men har ej slutat hoppas:))

G-Nig
bmwdr
Har oxå kört 750iAL innan.. Men jag sålde den.. Tänkte på bränslekostnaderna...
En helg hade jag en som körde mig hela helgen och jag satt där bak och drack lite gott med några flickor ;)

men det med spolarvätska är lite tråkigt att få för om man nu råkar missa detta... tycker jag i alla fall...

Visa användare
250
LepriconXL
528i Touring 98
Slarvfel såklar trist men även detta inträffar

fint och sitta där bak med lite !skumpa! och några tjejer
Visa användare
422
da_loof
BMW 750iA 1989
Taulen (osäker på stavningen) ett förtunnings medel man använder vid lackering funkar alltid. dessutom oktan höjande... Känner många rally åkare som slår det i sina bilar vid tävlingar för högre prestanda.

//M(arkus)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.