|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| hej har bytt spridare nu i helgen. den startar sen dör den nästan direkt. tod bort ett stifft och den va nästan blött. tod bort säkringen till pumpen då startade den i 4 sekunder. satte tebaks säkringen startade gick ganska rent i 3 sekunder. började att gå på 4 eller 5 burkar dog. men jag har orginal lmm. den borde väll inte få å mycket soppa med 305cc? har hört att man ska justera någon fjäder i lmmen hjälper det? någoon som hafft detta problem? | |
| Är nog på tok för stort när du kör med orginal LMM.. | |
| aj då. inte bra. men går det inte at göra så den går snålare? har för mig att en i stan hadde 340 cc spridare med org lmm. han hadde öppnat lmmen och spänt/släppt på en fjäder. har du bytt spridare? | |
|
Ja 340cc. |
|
| vad har du för lmm? hur har du gjort så den inte går så fett då? | |
|
535lmm och spänt fjädern 3 kugg. |
|
| det måste ju hjälpa om man spänner min fjäder på orginal lmm också? hur mycket ska man spänna den då? ingen som gjort det? | |
|
2-3 kugg brukar man spänna. Fast du kan prova med mer om det inte blir bra (fast frågan är om det inte blir sämre då pga helt konstiga värden.) // Gunnar ---- mina bilar -- Länk och annat :) |
|
|
Precis, Tror det blir svårt med tanke på hur fett min går när den är kall. |
|
| ok ska prova spänna 2 kuggar. och se om den går nogot i alla fall. är det något merman kan göra för att göra så den går litte snålare? har du spännt fjädern på din lmm? | |
| va nyss nere och spände fjädern 3 kugg. nu gick den på tomgången men inte sprcielt rent. dn får ju för mycket men går i alla fall. den kommer väll gå bättre när den är varm. då lamdan gör sitt. ska ut och prova i morgon när det är litte ljusare. Tackar för alla snabba svart... | |
|
Skaffa ett SMT6 å mappa dina spridare så slipper du allt krångel!!! Länk <--- Mitt BiTurbo Projekt -Hellre gammal å rapp än ny å slapp- |
|
| Det är inget krångel alls om man har en 535 LMM med sådana spridare. Snarare tvärt om, fungerar bra, bara sätta i och köra. | |
|
Varför spelar det nån roll om man har 325 lmm eller 535 på tomgång? Man sätter väl ändå in kortet från 325 om man byter till 535. Enda skillnaden blir ju då storleken på huset. Och större volym behöver man väl bara om man ska ladda uppåt 0,8... Man skulle väl kunna göra en bypass över lmm och dra in mer luft utan att den går genom lmm..? |
|
|
Med en större volym och samma kort så får du in mer luft fast den ger signal om mindre och ställer ner bränslet så.. typ (trött, men ni kanske fattar) // Gunnar ---- mina bilar -- Länk och annat :) |
|
| Precis, så då kan man bypassa lika gärna... | |
|
Svårt att få korrekt luftmängd med en bypass, samt att om man drar "tjuvluft" i en bypass kommer lmm inte att öppna som den ska när man öppnar gasspjället mer och lmm ska öppna och ge mer luft. // Gunnar ---- mina bilar -- Länk och annat :) |
|
| Då är jag med... | |
| fan den går inte alls nu igen. den dör direkt. går inte på alla burkar. men tar man bort säkringen till pumpen så startar den. men går litte illa.. funderar på om det läcker litte vid packningen insuget. | |
|
Haha precis sådär har min också varit.. :) Men då var det elfel som var orsaken... Blandat ihop 2 kablar i en skarv till tempgivaren... Men är väl knappast det felet på din bil, För stora spridare helt enkelt. Köp en 535lmm.. 500:- |
|
| _jimmy_: nop tror inte att det ska va nått el fel på min i all fall. funderar på att inhandla en 535as lmm. har kikkat litte på skrotar. dom ska ha 1500 ungfär... det måste ju va dyt som fan. ingen som har en över? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.