|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Såg en clk dtm cab i St. tropez förra veckan. Har aldrig sett en bil passera en rondell så snabbt som den bilen gjorde. Svart lack, cabben nere & tjutande avgasljud gjorde det nog till den mest intrycksfulla fly-by jag sett.. Älskar BMW, men clk dtm har något magiskt över sig.. M. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
| okej då jag ger mig.. gamla bilar var öppna men dem hade ej cab :D... men tänk er känslan o ta kurver så snabbt men ändå få vinden i håret och höra det vackra ljudet... måste va en härlig känsla :D | |
| kolla denna e30 cab med m3kitt och vinge från m3 evo... Länk den ser så sportig och agressiv ut | |
j.aahman |
bmw_jerry, du väl känner till att bmw gjorde en cab variant av m3 E30, ingen snygg skapelse då den karaktäristiska bakluckan ersattes av standard E30 lucka |
| jo ja vet att bmw gjorde en m3 cab men inte med denna vinge som den killen har...dessutom är en m3 cab väldigt ovanlig | |
j.aahman |
786 bilar byggdes mellan maj ´88 och juli ´91 enligt uppg i Chris Rees bok " BMW M-series" Det finns några bilar här i Svedala |
| ursäkte men en cab???vad e meningen?då kan man ju inte köra fort.... | |
| Kan bli lite avancerat att få till kolfibertaket på en CSL cab ;) | |
|
Går inte att åka fort med en cab? Är övertygad om att en 911Turbo Cab åker ifrån dom flesta bilar på det här forumet, trots avsaknad av tak. Sen är jag iof på den sidan som tycker att CSL-Cab inte vore nån passande modell... Min bil: Länk |
|
|
911turbo är en snabb bil ja. Men den är på intet sätt byggd för att vara snabb på bana som csl:en är. Skall du ha en porsche på bana så är det gt3 eller gt2 som gäller. Keep up the good work! |
|
|
Håller jag fullständigt med om. En cab är en kompromiss. Därför anser jag att en CSL inte bör göras i cab-utförande. Någon nämnde dock om att det inte går att åka fort med en cab. Vad jag ville säga är att allt är relativt. P.s En CSL-cab skulle inte heller, om den byggdes, vara gjord för vara snabb på bana. Snarare skulle den byggas för att... Just precis det: För att! Men ganska onödig som sagt. :) Min bil: Länk |
|
|
tanken är itne att köra på bana utan härliga kurviga vägar en varm sommardag.. tänk er det råa motorljudet, det grymma utseendet , accelrationen samt frihetskänslan(att åka öppet),,, vore inte det härligt.. sen lär det ju vara enda exet i världen M3_fabio... man får väl ha kolfibertak på hartopen :D |
|
|
hittade lite bilder på en m3 cab med csl baklucka, frotn och fälgar.. ser helt ok ut :D Länk Länk Länk Länk |
|
|
hmm hur fin som helst:-) BMW M3 Din dröm - min vardag Kör kriminell m3:-) svart bil tonade rutor svarta fälgar.. |
|
| är det någon som vet vad m3 csl front sidokjolar och bak m.m kostar, och givetvis ska allt vara orginal.. undrar också om baksätet från coupen passar i caben?? | |
Lars Jakobsson |
Bakluckan går på 9000:-, men sidokjolar? Det är väl samma som M3:an? Nej, baksätet från Coupén ska inte passa... |
| jo det kanske det är.. men huven är väl inte av samma material eller?? vilka mer delar på utsidan är itne samma?? | |
| kan inte sluta drömma om en csl cab när jag ser denna Länk visst är det fel på ett sätt men drömmer fortfarande om en csl cab | |
|
En bil skall ha tak, särskilt en BMW och allra mest en Porsche 911. På gungande amerikanska pråmar och liknande som ändå saknar körglädje har det väl något mindre betydelse. Så där ja, nu har man skaffat sig ett gäng nya ovänner med rufs i kalufsen ;) AE |
|
|
Håller med dig Anders. Om jag vill köra utan tak sätter jag mig hellre på en motorcykel. För övrigt (vilket kanske redan sagts i tråden) verkar det märklgit med en CSL Cab. L i CSL står ju för Leicht och en Cab-version blir ju tyngre. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.