AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
40.529

varför inte en m3 csl cab

Sida 1 av 5
varför bygger itne bmw en m3 csl cab
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
för att den antagligen inte blir lätt.. ? eller sen tror jag dom har slutat gjort csl nu..

Min bil Länk
jo ja vet att dem slutat tillverka den men dem kan ju göra nåta ex av m3 cab csl....varför väger m3 cab mer än m3 coupe
Taket styvar upp konsturktionen, tar man bort taket måste "baljan" som är kvar förstärkas för att bilen skall vara vridstyv nog, normalt väger en cab ca 100 kg mer en dito tak försedd bil

Därför är cab och racejärn två oförenliga ting om vi inte går in på rörramar och formelbilar

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
mafia_shq
så e46 m3 cab e långsammare än cupen? alltså typ lite sämmre väghålling om jag förstod det rätt
ok...men en z4 har låg vikt...tänk en sån i coupe de hade varit perfekt
mafia_shq
föresten stör ni er på det inbyggda bromsljuset i backluckan som alla m3 e46 cab verkar ha eller har iaf dom som jag sett. själv så stör jag mig på det , det förstör utseendet bakom
kan ingen phottoshoppa en cab då så de blir en csl
Vad det gäller extra vikt för en cabbe så ligger det nog närmare 150kg än 100kg. Behöver väl inte återigen påpeka hur mycket vridstyvheten försämras.

Har ju "alltid" varit ett bromsljus i luckans, både på E36 och E46.
Vikt diffen är exakt:160kg

1730 mot 1570
mafia_shq
vad e det som väger me då? nån som vet?
Förstärkningar av bottenplattan.
ed
70
edvard
M30B28 Turbo
Lite offtopic här. Men är dörrarna på en cab annorlunda jämfört med en coupé? Jag tänker viktmässigt. Var ute och åkte en polares 330 cab och de dörrarna känns betydligt tyngre än på farsans 328.
Det är också förstärkningar kring vindruta (för överrullningsskydd) och även extrabalkar i dörrar.
csl är en extrem kärmaskin, ingen bil du cruisar med runt stan...
Tycker det är väldigt skönt att de inte blev nån cab...

Ni säger att csl inte tillverkas mer, hur många bygdes?

Fler än dom 350st m3 GT ändå väl?
tp_88;

1400st. CSL byggdes.

/Manray/
manray>> nähä?
skoj att den blev så udda!
Hoppas man slipper se såna exemplar som den gt:n som va uppe på tapeten här för ett tag sedan om 8-10 år...
det e ganska många som trimmar sina csl har ja märkt....va hände med gt:n
j.aahman
det känns som om csl:n är optimerad för aktivare körning medan cabbar är avsedda för rika hemmafruars shoppingrundor

frågan är väl lika korkad som att varför inte det finns en cabbe av E 39:ans M5

tack så mycket j.aahman..ja tycker inte den e lika dum för de finns en cab som kan bli csl...m5an finns ju inte ens i kupe
ErikNilsson
M5 som coupé finns visst det, fast den heter M3!!!!!!!!!

Varför i hela världen skulle BMW få för sig att tillverka en M5 coupé.......döhhhhhh

/Erik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.