|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
Har det sålts några nya M3 Csl couper i Sverige?? mvh |
|
|
jag e inte 100% säker men typ 90. minibussen som ni pratar om var väll en ombyggd mclaren f1. MOA-power |
|
|
Vridstyvheten ja. Alltid trevligt när bilar som tex CSL görs i en så liten upplaga som möjligt. Känns mer äkta då på något vis. Sen är det alltid kul med folk som glider runt i en "vanlig" m3 e36/46 och klankar ner på att en cab är "en bil som dom rika damerna kör...". Hur många av dom som snackar ligger på bana och pressar med sina bilar? Uppfattningen jag har fått när jag har läst här är att folk inte gärna trycker på för mycket pga av slitagefrågor.. Man börjar ju se en viss dubbelmoral men visst, jag har tex min cab just för att glida på sommaren och höra det ljuva ljudet från sexan inte för att presetera på banan. Det har man andra saker till. |
|
| är det någon som har en bild på en cab med csl-baklucka | |
| Manray, är det inte så att serien är planerad till 1500 exemplar, och att man fortfarande kan få en ny CSL i länder där den av naturliga skäl inte sålt så bra, ex. Vitryssland m. fl.? | |
|
Intressant, Tuppen. Mycket möjligt, jag vet dock inte hur det ligger till numera med produktionen av den bilen. /Manray/ |
|
|
Det byggdes drygt 1400 st E46 M3 CSL mellan 05/2003 och 12/2003 och Sveriges tilldelning var 8 st men det har även importerats några få. Det finns ett fåtal nya M3 CSL stående hos BMW återförsäljare i England men de är förstås högerstyrda. /RS2 |
|
| kan man få den där i england billigt eller | |
| Länk ...nu har mercedes visat upp en clk dtm cab.. | |
|
Jag är i alla fall en bit på väg med csl diffuser på min cab :) Anders-M3 |
|
| bmw_jerry Z4 Cupe är påväg=) | |
|
Det är ju lite roligt att mercedes å andra sidan inte har några problem att bygga en cab på sin CSL motsvarighet, nämligen CLK-DTM :-) varsågod CLK-DTM cab !: Länk Visst bilen är vulgär och väcker inget ha-begär hos mig men om mercedes ser en marknad för den typen av bil så är det ju bara att tillverka. |
|
|
Undrar varför det går bättre än någonsin för BMW och sämre än någonsin för Mercedes Benz............ Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
bmw_jerry: Gamla tävlingsbilar var visserligen öppna, men cab hade dom inte... |
|
|
Det är en rätt stor skillnad i konstruktionen mellan roadster (som gamla sportbilar får kallas) och en cab. En roadster är byggd för att vara öppen, medans en cab är en coupé med kapat tak. |
|
| AndersM3..menar du bakluckan eller...visst bmw säljer ju mycket bättre än mercedes nu...mercedes gjorde ju även cab/roadster version av clk gtr amg | |
| väcker tråden till iv igen :D... är det någon som vet om någon har byggt en cabversion av m3 gt e36??? | |
|
Att bygga en CSL cab vore som att kasta sten i glashus... En cab är en cab och 99% av alla race arangemang kräver att man har taket uppfällt vilket säger en del. Med vänlig hälsning Patrik |
|
| Länk här mercedes clk dtm amg cab... alltså fatta vilken känsla och åka fort genom kurverna med den, det blåser i håret och du hör det underbara motorljudet hela tiden.. det var ju så med gamla sportbilar som faktist var cabar... | |
Lars Jakobsson |
Är det inte en viss skillnad mellan en cab och dom gamla öppna bilarna? Kanske bara jag som missuppfattat nått ;) Min älskling: Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.