|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
6-serien är ju egentligen en coupe version av 5 serien..... /B |
|
| jo de e den kanske men m3 e ingen cupe av m5 dööööööööööööööööh........6-serien liknar ju inte ens 5-serien fast det e väl samma komponenter o bottenplatta ir | |
j.aahman |
det där mysiga csl emblemet skojar man inte med om att sätta på en cab. det handlar om mkt speciella BMW som föräras dessa 3 heliga bokstäver och och speciellt inga shoppingvagnar / e30 m3 är en ikon och resten är dåliga uppföljare haha |
|
Att bygga M3 CSL som cab är ungefär som att bygga McLaren F1 som minibuss... /Masten Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden |
|
mafia_shq |
...eller som att bygga en formel 1 bil för 5 passagerare hehe :) |
|
mafia_shg: Det finns en två sittsig F1 som Mika hade, några vip personer har åkt med.Vill minnas att det var under den senare delen så han var aktiv som den byggdes. |
|
j.aahman |
jag har för mig att minardi är med i en liten serie i england med 2 eller 3 sittsiga formel bilar |
mafia_shq |
mmmm sant! har sett 3 sitsig vill jag minnas. men nu va det ju 5 hehe :) visst går det men det e sjukt lika sjukt som att göra csl cab. |
|
När vi pratar brutala och "sjuka" bilar är nog ändå Renault värst! De byggde en Espacekaross på ett "något modifierat" F1-chassi. Kunde ta ett antal passagerare och användes för att ge olika VIP-sponsorer en oförglömlig åktur... Se länk: Länk Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
j.aahman |
undrar varför han önskar en csl cab? själv älskar jag konceptet med att slänga ut all onödig skit som stereo, ac etc och istället sätta det på optionlistan |
j.aahman |
x5:an är inte långt efter med sin Le Mans version Länk |
|
Tja, det skiljer nästan två sekunder upp till 60Mph mellan Renaulten och X5:an.... Kanske inte låter så mycket, men det är nästan halva tiden! ;o) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
mafia_shq |
tror jag så den renaulten på discovery kanalen för några år sedan. |
| skulle fortfarande vilja sen en csl cab..bmw behöver inte bygga den men det skulle vara grymmt att ha en sådann....har sett på e46shop.de att det finns massa godsaker i kolfiber...det skullle gå att göra bilen väldigt lätt men det som lockar mest är utseendet... | |
|
Man köper inte en M3 CSL för att den ser fräck ut. Till skillnad från den vanliga M3 så fyller CSL en mycket ädlare funktion, d.v.s. att vara en renodlad körmaskin. Genom att inte släppa den som Cab försäkrar man sig om att nåt så avancerat som en CSL inte används av folk som glider fram och tillbaka genom skellefteå och raggar brudar med den, eller av överklasskärringar som åker och handlar med den. CSL-konceptet bygger på minimal uppmärksamhet. Genomgående för "reklamkampanjen" är gråmetallicbilar som är mycket diskreta. Skulle den släppas som cab skulle hela CSL-konceptet rasa tycker jag. |
|
| ja förstår vad du menar...jag håller nu med om att bmw itne bör släppa en cls cab men det skulle vara kul om någon byggde en csl cab själv | |
|
Mmm men det har säkert nån gjort, i alla fall så den ser ut som en CSL.. Bara att muddra igenom e46fanatics.com så hittar man nog nån... =) MVH |
|
|
ErikNilsson; Är du helt bakom flötet eller ? M3 och M5 är två helt olika bilar. |
|
bmw jesus |
men cls är ju mer eller mindre en lättad m3. alltså mer sport bil. vem vill ha en sport bil som är cab??? sen är en m3 cab så tung så de e läskigt. finns inte så mycke att lätta på i en cab konstruktion |
| dem första sportbilarna var faktist cabar så en cab är väl en sportbil...ja skulle helst vilja ha en csl cab för känslan och ljudet | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.