AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
5.435

Hur många gliringar?

Sida 4 av 4
Visa användare
75
arcojan
120d -07
Jag kan tänka mig alfa ägare har liknande problem...
fast kanske av lite annan art...
Fast alfa är en fin bil (enligt mig) skulle kunna tänka mig en...

fast när det gäller gliring så är nog mitt rekord när en Avensis ägare tyckte att jag skulle köpa lite billigare bil och inte "glänsa" med en BMW (på allvar!!!!).

Bilen det gällde var min 324TD-91 touring för 17000, han hade precis köpt en ny Avensis.... inget man "glänser" med precis...

/Janne

men det var säkert för att din är snabbare än hans och bättre
finns det nån annan diesel som är så snabb under 100000kr?
Visa användare
75
arcojan
120d -07
*S*
japp håller med.

324/524 TD är FAKTISKT en skitrolig bil....
Säger han bara för att han inte får köra min bil! =P

Säg det tillräckligt många gånger vännen så blir det nog sant! =)

*kram*

Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Lite får man stå ut med när man kör alfa. men jag tyckte dom flesta frågade om väghållning och hur snabb Alfan var.
Av dom bmw jag har haft så har dom flesta inte sagt ett ljud.. utom e23orna som ständigt kallats pimpmobil och 02orna för tvålkopp
När man hade Porsche så fick man höra ett och annat. Bla väldigt mkt avundsjuka, många som ville utmana en osv.

/Pelle
Jag har både en Porsche och en BMW och kan säga att jag, lite förvånande faktiskt, får mycket mer gliringar för BMWn än för porschen.
Folk är mest faschinerade över Porschen, medan min gamla 325 ofta får heta pizzaräser. 525an jag har nu är inte så farligt faktikt.

Min mor, en gammal mcyket röd jobbarkäring, mest grymtar varje gång jag handlar en ny BMW. Jag har försökt förklara att jag köper BMW för att de är trevliga att köra och inte för status eller något annat. Men hon vägrar fatta, det är ju bara kapitalistsvin som kör BMW.

Varumärket är starkt!
Visa användare
75
arcojan
120d -07
Snodde denna länken från 3seriens forum :-)

Länk

snacka om gliring ;-D

Gliringar kommer oftast från avundsjuka. Äger du en BMW så är du rik.. Men vänd på det istället - förklara hur imponerad du är över att din (vän) har råd med att hålla sig med en tex en Ford (eller vad den nu kör) som antagligen genom sin livstid kostar bra mycket mer att äga än en BMW. Säg att du inte har råd att inte köra BMW - det kostar för mycket i reparationer och det har du absolut inte råd med.
(Har egen erfarenhet av det dyra märket Ford) Inget för oss med vanlig ekonomi precis!!!!!!!!
AKUS
det vanliga när jag körde 325E30-88
jaha då blir de kebabrace då!!
pizzaräcer
jaha du bmw som har så styva karosser
oj oj bmw med sina törstiga sexor ajaj.
Hade jag fått en krona för varje gång jag hört "wannabeblatte" hade jag åkt i en 10 år nyare bil nu :)
Visa användare
75
arcojan
120d -07
kollade in en tråd på passagen debatt...
kan vara kul som inlägg...

Länk

Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Hehe, ja i den länken var det hög nivå...

Finns väl ett gäng trådar om detta här oxo...

De flesta säger nog ändå att de tycker den är fin, snabb och låter gytt...

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Min M3:a: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.