|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Snyft, denna tråden väcker gamla minnen. Min mor hade en jättefin E12 när jag var liten. Den dog bussprejardöden :-( Dock nekade busschaffisen trots att alla busspassagerarna var vittnen till det hela (det rörde sig om filbyte, inte utsvängning från hållplats). Blev rättssak av det hela och morsan fick rätt! Dock hjälpte inte det bilen, den var död och ersattes av en Ford Sierra... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Och innan någon undrar... Morsan klarade sig helskinnad från det hela. Det var bara självförtroendet som fick sig en törn. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Har själv kört buss i innerstan (Sthlm) och prejade nog bilisterna rätt friskt i början men lugnade ner mig rätt snabbt, det går inte speciellt mycket fortare. Dessutom är ju bussförare den yrkesgrupp som har den högsta infarktrisken, gissa om jag har slutat... Mvh |
|
|
Bussförare liksom andra yrkeschaufförer som bär sig åt på detta sätt är förmodligen bittra på sitt jobb, har stora behov att hävda sig och har troligen färre hjärnceller än genomsnittet. Det är min lilla amatöranalys iaf. Vad chaufförerna borde tänka på är att folk får en hyfsat negativ bild av det företag som de kör åt om de bär sig åt som idioter i trafiken. /Robban (C*DE) |
|
|
Bussen har visserligen företräde men om du redan har påbörjat din omkörning, och bussen DÅ blinkar ut samtidigt som du befinner dig vid sida av bussen så är det ju busschaufförens fel. Bussar är ett otyg. --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
Oj det har var ju en gammal tråd :) --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
Jaha nu blev man idiot förklarad av vissa bara för att man har försörjt sig som bussförare. Boggieelvis Du vet väl att det är körtiden som räknas man får faktiskt vara i tjänst 14.5timme sen lär du få det svårt att hitta ett färdskrivarblad i en stadsbuss i linjetrafik. Men det är som vanligt alla får skit fast det är ett fåtal som sabbar. rob_t_j72 Det är inte så konstigt man blev så stressad av alla bilister som skulle om till varje pris. :-) Daniel |
|
|
Blev faktiskt prejad av en buss som bytte fil och vräkte sig ut framför mig när jag körde firman lilla lastbil. blev tyvärr vansinnig och gav honom fingret samtidigt som jag kastade mig ut i vä fil för att inte krocka. Tror ni inte idioten ringer till jobbet och ska skälla ut mig hos chefen! Han hade ingen aning om att det var hans eget fel! Automat är bekvämt |
|
|
Hade en elev på linjeutbildning hos mig och till slut var jag tvungen att be honom ta det lugnare ut från hållplatserna, han svängde ut allt snabbare o hänsynslösare... Tror det beror på att man har lärt sig att man har företräde i teorin. Fick höra under min egen linjeutbildning att en buss hade kört mot "lila" (rött) och att en bilist körde in i bussen. Polisen råkade vara där just då (rondellen vid UD) och kom fram till förarna och undrade hur det hade gått till, och innan bussföraren hann säga nåt så sa bilisten att "jag såg att han körde mot rött så jag körde in i bussen"... Bussföraren hade tur och slapp undan helt, enligt lag är det viktigaste att undvika kollision. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.