|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
p.s om det är fallet att reläet gått sönder, vad kostar ett sådant?? |
|
|
p.s om det är fallet att reläet gått sönder, vad kostar ett sådant?? |
|
|
Inte en aning faktist. jag lödde mitt. det var en sladdstump som hade släppt från spolen. Men kontrollera om du har ström till styrenheten först. fixa fram ett elschema på inkopplingen till styrenheten och kolla om den får fram ström dit. är fallet så att den inte får ström, så är det troligtvis reläet som spökar, testa att knacka lite på det och försök starta den igen. Jag vill bara visa en alternativ bild av scenariot. |
|
|
okej,vart sitter styrenheten då?? Är det den under handskfacket? |
|
|
Nehej,ingen hjälp här inte :) iofs fått mycket hjälp men skulle vara tacksam för lite till! Vart sitter Styrenheten?? |
|
| sitter ovanför handsfacket bakom plastpanelen ! | |
|
Sorry missade dig :-) som niklas g säger, ovanför handsfacket... Jag vill bara visa en alternativ bild av scenariot. |
|
|
hehe okej :) tack för hjälpen,ska kolla om det kommer fram dit. Kan man kolla om den fungerar på något sätt? |
|
|
Kan man kolla om styrenheten fungerar på något sätt. Bränslepumps reläet tillsammans med dom två säkringarna på sidan klickar så dom verkar fungera :) Vad kan det annars vara för fel?? |
|
|
Om du har gnista över stiften, då har du ström till styrenheten. Ditt problem är sannolikt att insprutningsventilerna inte jordas av styrenheten, och då öppnar dom inte. Kolla kabelhärvan mellan insprutare och styrenhet. Det blir sällan fel på styrenheten. MVH |
|
|
Okej,det ska jag absolut göra! Men hur kan det komma sig att dom skadas om min bränslepump haverar? Är det bara slumpen =/ |
|
| och vad kan det vara för sladdar som kan ha rykt?? | |
|
Vad kan ha hänt med min styrenhet? eller Vilka sladdar kan ha brunnit/pajjat?? plz hjälp :) |
|
|
jag har ett liknande problem som du med min 320 -89. felet med min är att den inte startar. Det kommer ingen ström till bränslepumpen i något nyckelläge, men pumpen går om man kopplar en direkt till ett batteri. Gnista finns... Min fråga är vart bränslepumpsrelät sitter? jag har hört att det ska vara ett svart avlångt relä sittandes (lite bredvid) i reläboxen, men bilelektriska sa att det var ett vindrutetorkar relä?? Har i så fall fått fel från skroten.. nåt bra tips? "En sexa? ja tack!" |
|
|
Det sitter ett relä i den lilla ''relä boxen'' som du verkar mena. Den är svart och avlång precis som du säger,det står Bränslepumprelä på min,fast på tyska förstås :) Du tycks ha fått fel eventuellt. Min får fram ström dit=pumpar fram bensin till spridarna OCH gnista men spridarna vill inte öppna sig =/ Några förslag? |
|
STR8 BALLIN |
jag har exakt samma problem,,, EXAKT... och ja har en 316i 95a (förgasare)!!! Jag kan inte fatta va fan felet är... hände för 2 dagar sedan... Det enda jag inte kollat än är reläna... som jag ska göra imorgon, eftersom jag måste sticka och köpa en karta över elektroniken i min bil från bmw... allt jag har nu är på tyska... va kan det vara egentligen===????? |
|
En 95:a med förknasare?! höö, import? På min gamla herk jag sålde iväg var det elektronikboxen som hade blivit tjall, bytte den så startade bilen på 2 sekunder. |
|
| Hur gick det här sen då? Löste det sig tro? | |
|
Det här löste sig! Bränslepumpen var knas, bytte den.. Den "ven" som den skulle men bilen vägrade ändå att starta. Därefter bytte jag elektronikboxen och bilen startade på som sagt 2 sekunder. |
|
|
Allright, man kanske ska kolla efter en ny box då och se om det blir nån skillnad. Men det börjar bli så dyrt bara =) Men iaf grattis får man lov att säga för din del då! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.