AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
40.974

Bytt bensinpump,vägrar ändå starta

Sida 1 av 2
Jag har bytt bensinpump på min bmw 320i -87 för den
förra hade pajjat.
Den nya fungerar utmärkt provade med ett bilbatteri,
men iaf bilen vill fortfarande inte gå igång??!

Va kan felet vara ,någon som har några tips man kan kolla?
bm
12
bmwroy
325ik 87
är du säker på att det är ett bränslefel ???????????

pp
Nej faktiskt inte..kom med förslag om vad det kan vara =)
Har du gnista från tändstiftet?

/Anton
Kolla om du får bränsle fram till motorn...du har väl monterat den nya pumpen på rätt håll?
Snurrar inte pumpen när du försöker starta heller?, kan mycket väl vara bränslepumpsrelät isåfall.
Testa och bygla över relät.
Jag får gnista på stiften och bensinen kommer fram till
spridarna,fast det kommer dock inte längre än det.
Verkar inte som den öppnar spridarna?
Vad kan vara fel?

Jag är oerhört tacksam för alla svar :)!!
Vad köpte du för pump?, det är väll en bosch? du kanske köpte fel pump som inte snurrar fram tillräckligt för att spridarna ska öppna. Eller så kanske tryckregulatorn är kass.
Jag köpte en beggad pump från skroten,och det är en orginal.

En tryckregulator?
Svårt/dyrt att byta??
Är du helt säker på att bensinen kommer fram till spridarna?. Är inte helt säker på vart den sitter på en 87, men den borde sitta på tryckledningen som kommer från pumpen. Tryckledningen delar sig på din från pumpen till två olika håll va?, det är isåfall den lilla/minsta av dom som sitter på ena änden på tryckledningen. Men den brukar inte gå sönder. Men är du HELT säker på att bensinen pumpas till spridarna?, jag tycker att dom borde öppnas lite ändå.
Det är inte så att du har kopplat pumpen fel, så bensinen pumpas åt fel håll?. Titta noga på markeringarna på pumpen.
Jag ska kontrollera detta i veckan,det kommer bensin fram till spridarna.

Ska ändra på bensinpumpen.
Ska undersöka allting och återkommer så fort som möjligt! :)

Se bara till så att den bruna kabeln sitter på minus(-).
Om inte kan du ju alltid kopla ur spridarna så att du kan se att det kommer bensin från dom.
Bilen får gnista,och om det skulle komma bensin ur spridarna så skulle den hoppa igång.

Det går inte att koppla fel på kablarna iochmed att dom är olika stora.

Det måste vara något fiffel med bensin trycket,någon aning om vad man ska kolla? =]

p.s Finns det en bränslepump i tanken??
Det ska det inte göra på en 87á. Det ska bara finnas en flotör tror jag. Jo, den ska hoppa igång om det kommer fram till spridarna om du inte har surat ner stiften fullständigt såklart. Men det kanske är så att det är tryckregulatorn ändå då, den kostar inte mycket med tanke på att den får plats i fickan från skroten :-).....Jag har facktiskt ingen aning om vad den kan kosta, men det är nog inte mycket.
Du är helt säker på att bensinen kommer upp till spridarna eller?, så det inte är den gammla bensinen som ligger kvar. Du kan inte ha blandat ihop gummislangarna från bensinrören då?, alltså felplacering på returledningen till tanken eller nått?. Jag blir nämligen lite fundersam för tryckregulator brukar inte ge upp.
Jag ska kolla alla slangarna!
Men om tryckregulatorn är pajj så kommer det med
andra ord inte till spridarna??

Ska åka till skroten och höra vad en sån kan kosta :)

ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

kolla signalen från styrenheten till spridarna. kanske det är en säkring eller relä som har sagt upp sig. (till styrenheten då).

Jag vill bara visa en alternativ bild av scenariot.
Skulle inte tro att det är signal till spridarna, för om det är fel på styrenheten så att de inte öppnar så skulle ju pumpen bygga upp ett jä*la tryck isåfall o det verkar det ju som att den inte gör för pumpen skulle inte orkat göra det isåfall?.
Jag kan inte så mycket om bmw´s sexor men jag trodde inte det fanns någon givare till spridarna på en 87?, men man lär sig något nytt hela tiden.
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

varför skulle bensinpumpen bygga upp ett "jävla" tryck? det finns väl en bränsletrycksregulator som vid ett inställt värde släpper tillbaka soppan till tanken igen. enkelt beskrivet.

Har själv varit med om samma grej, soppan pumpades fram till fuelrailen. tändning. men den startade inte.

Kontrollerade och märkte att styrenhetens relä hade pajjat. bytte den och bilen startade på fläcken.

//K

Jag vill bara visa en alternativ bild av scenariot.
okej :) PUH!
NYUPPTÄCKT!

Bensinen sprutar med ett ganska kraftigt tryck fram till spridarna
men dom öppnar sig inte = el fel?

Vart sitter reläet/säkringen till styrenheten?? :)

känns som att jag snart har fix på bilen tack vare alla er!! :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.