|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Så vart de dags då! Hämtade min kanonfina 523IM -00 för ca två veckor sedan...kom ut imorse och skulle åka o luncha med min sambo...tycker bilen ser lite sned ut i profil!!! går runt och skall låsa upp!!!vad ser jag??? jo en domkraft BMW original har hissat upp min bil ca 5cm!Kollar fälgarna!En jävla bult kvar i vardera fälg runt om + att dom satt på lösen allihopa!"!!!!!Fy faan"!!!!! nära en spya där!!!Låg en massa äckliga fimpar runt om min bil,nån nervig jävel som hadde hoppats på nya fälgar o däck till våren!Åkte med en gång och köpte nya bultar + låsbultar runt om och hoppas nu få ha min bil ifred....Blir garage nu kan jag tillägga!!Vad skall vi göra med dessa as som inte kan skilja mellan mitt o ditt????Bilen finns i skövde kan jag tillägga,Vad Göra??? | |
|
Inte mycket man kan göra egentligen än att försöka hålla den borta genom garage eller så.. synd att man inte får syn på jäklarna när dom håller på.. kan bara hoppas att dom springer fortare än en själv då... // Daniel "M3 snart om jag kanske hittar nån" |
|
|
fälgarna e oskadade!!men men nog hade jag tur!!!Lite sugen på att sätta mig på min balkong som e precis ner mot min parkering,,,med ett luftgevär kanske???ja ja e så jävla arg nu!ursäkta mina ord,,,MEN JAG HATAR DESSA SNÅLA JÄVLAR SOM INTE KAN LÅTA ANDRAS SAKER VARA IFRED!!!!! Vad skall vi göra! Ringde polisen....bla..bla.bla... din anmäla kommer med all sanolikhet bli nedlagd........Vilket samhälle vi lever i!!!! |
|
|
En kille på jobbet...eh.. han e 40 år, tog med och visade en pryl som hade "3 räfflade fingrar och ett skaft" med den där mojängen kunde han ställa in de tre "fingrarna" nästan hur som hällst på en låsmutter, jag hade låsmuter på mina fälgar, tog ca 3 minuter att ta bort alla 4 låsmuttrar med den, vi testade också på en kompis fälgar som hade en annan variant på bult...helt sjuka grejor. inte undra på att det går så fort för idioterna att sno fälgar.. tänkte bara berätta att det finns sådanna där saker.. Och så undrar man ju vad han använt den där mojängen till :-( Mvh Peter Hemsida: Länk noble_regards@hotmail.com |
|
|
det finns inget annat att göra me svinen än passa på dem o sen bryta varendaste djävla finger och krossa armarna på dem o så ta ett litet straff själv. det skulle det nästan vara värt. /Stefan K |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Aj då, enda positiva är väl att hjulen var kvar, inte värt att stanna för länge i Skövde i dag då :)) ///MVH Hasso Länk |
|
Se det fina i kråksången...du har fått en domkraft på köpet...inte illa...:-) morgon Hasso...vi 'är på g idag ser jag:-) *BAWORAK* |
|
Måsen |
Noble; jag också sett något liknande, men det var en hel klase med fjäderbelastade pinnar på. Man tryckte helt enkelt verktyget mot bulten, de pinnar som passade greppade bulten resterande fjädrade bara tillbaka. Passade förmodligen både till utvändiga och invändiga mönster. Vad finns det för bra alternativ då? Köpa 20 st lås med nyckel är ju inte så lockande. /Mattias |
|
Noble och Måsen: Går det även att med det där specialverktyget att ta bort hjulbultar som är låsbara med nyckel? Har själv en vanlig låsbult på varje däck, men funderar på att komplettera med hjulbult som går att låsa med nyckel, så kanske man får behålla fälgarna...(?) Mvh Jögge |
|
|
Nu finns ju dessutom sladdlösa el-mutterdragare.. Altså gjorda för hjulbultar.. Då blir det ju inga problem att ha med en hylsa som man slår över hjulmuttern och sen bara drar. Går ju inte på alla fälgar men på mina gör det iaf, för jag gjorde så när jag tappa nyckelbulten.. Två bilar är fler än en.. |
|
Måsen |
Jag är inte 100 på hur de låsen funkar, men det låter som det skulle bli problem, åtminstone med det verktyget jag såg. /Mattias |
|
låsbara med nyckel? Hur fungerar det? *BAWORAK* |
|
|
Damn, hade nån pillat på min bil då hade jag jagat dom ner till Irak. Skaffa dig hagelgevär och va på din vakt HEHE... Låsbultar är bara ett 1 minuts hinder för proffsiga fälgtjuvar måste jag oxå påpeka.. Ha d Bmw om du älskar att höras.. |
|
|
Själv tycker jag att en bult kvar i varje hjul tyder på nåt helt annat än stöld. Du har inga ovänner? /Erik ///Tänk först, meka sen... |
|
|
Svante: Jag är lite osäker, men jag tror att man med en nyckel kan låsa upp och ta bort någon slags låsplugg, som förhindrar att man bara kan skruva av däcket med ett fälgkors. När bara låspluggen är borta så (tror jag) att det bara är att skruva bort hjulbulten. Men som sagt jag är en aning osäker på hur det fungerar... Mvh Jögge |
|
|
Skaffa ett larm med nivåvakt, finns även larm som skickar meddelande på mobilen när någon ger sig på din bil. Själv har jag blivit drabbad och vet hur det känns men jag råkade ut för en ännu fräckare jävel som körde in sin bil på natten och plockade av mina fälgar och skruvade på dem på sin bil och backade sedan ut ur garaget, HELVETE!!!!!!! Garage är inte alltid= kassaskåp. bmw for life |
|
|
Erik: Tror de gjorde som så att dom lossa alla bultar runt om plockade bort 4 av 5 lät alltså den sista sitta kvar på lösen...så de snabbt kunde få av hjulen och sen släppa den på backen!Bilen vart upphissad höger bak när jag kom ut...så förmodligen blev de störda och stack......Nåja hoppas de inte visar sig igen! Larm med nivågivare finns på bilen men hade inte löst ut!!förmodligen lutade inte bilen tillräckligt då?? Detta var mina 17"M-fälgar,Vette fan om jag e så sugen på att slänga på mina 20" i år??? Mvh Richard |
|
|
Jag har ett gammalt bra larm med personsökare istället för siren . Då får man en chans att ta dom djävlarna på bar gärning. Stewen |
|
|
eller en jätte siren med riktiga db! Konstigt att din inte löste ut, larmet menar jag! Jag gjorde ett misstag på min bil, var och höll på med att ta bort bultarna´, satt som bara den mins jag. Skulle hämta nåt hemma så jag låste bilen och som man brukar göra utan att tänka efter så larmade jag. Kom ut och skulle lyfta upp bilen med domkraften och då gick larmet! Hjulet hade inte änns släpt marken! Opps så kan det gå! Ska nog skaffa elchock på bilen rör dom den så åker dom på en jädra stöt kan jag lova! He He! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Nej lås med nyckel verkar vara ett snäpp bättre än låsbultarna, det verktyg som jag såg tar "bara" de vanligaste låsmuttrarna. skall nog satsa på ett par med nyckel, hade inte hört att de fanns faktiskt. verkar bra. mvh Mvh Peter Hemsida: Länk noble_regards@hotmail.com |
|
Oakman |
Gaah man blir ju förbannad... man borde koppla batteriet till karossen och göra den strömförande eller nåt så idioterna lär sig?! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.