AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.931

Dunlop SP Sportmaxx

Sida 1 av 2
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Någon som provat Dunlops nya flaggskepp bland prestandadäcken?

/Andreas
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Inte det nej....

Någon som sett tester/omdömen då? :)

/Andreas
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Någon mer än jag som hört talas om detta däcket då?? ;)

/Andreas
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
nej. Värför är du intresserad av just detta däck? PS 2 är bra. Eller nåt av Yokahomas sortiment om du vill ha något billigare, men forfarande state of the art ;)

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Âr det ett nytt däck i år eller? Jag har inte hört om det.
Sp 9000 har jag hört mycket gott om, då efterträdaren borde inte vara något sämre kan man ju tycka?

/Anton
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Det finns att läsa om Sport Maxx i senaste Bilsport (nr7) "Jämfört med SP9000 är Sport Maxx betydligt vassare på torrt underlag" sägs det bl.a....
AMS har 17" sportdäck test i nösta nummer hoppas då att sportmaxx är med

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
b97_knl:
Ska köpa nya däck och vill ha det bästa helt enkelt, så jag vill inte lämna sportmaxx till slumpen :)

Morten:
Ja, det är helt nytt. Kolla på Länk där det finns några subjektiva rader att läsa.

Petri:
Står det något om hur det står sig gentemot andra prestandadäck?

Gasar-Magnus:
Kanon, när kommer nästa nummer?

/Andreas
7/4 i butiken vi prenumeranter något innan..

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Hur är ljudnivån på detta Dunlop Sport Maxx? Någon som vet hur rundt detta däck är i kanten?

Mönsteret var snyggt, betydligt mer spennande enn Sport 9000.
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Har inte hört/läst något omdöme om däcket ännu, tror inte det gjorts några tester eftersom det fortfarande är så nytt. Hoppas det finns med i testet i nästa nummer av AMS

/Andreas
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
wolv: Det är en rätt ytlig test (10 hårda varv med en Volvo S60R)dom gjort i Bilsport.
Nyheten är väl isåfall MRT,ett slags metod att få så mkt som möjligt av däckets slitbana ner mot asfalten vid kraftig sidobelastning.
Nåväl ,enl Bilsport så uppträde däcket konsekvent och förutsägbart och "heller inga oroväckande spår efter den målmedvetna misshandeln,trots tung och motorstark bil"..
Det sägs inget om vägbuller tyvärr...vi får väl helt enkelt avakta mer ingående tester..
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Kolla topicen på rejsa.nu
Länk

/Andreas
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
wolv: i senaste AMS får Sport maxx toppbetyg, tillsammans med ps2 och p zero nero

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
b97_knl:
Intressant!
Den tidningen ska köpas på onsdag...

/Andreas
_____
Länk
Visa användare
94
RobTheBank
520iA -91
Man får nog titta lite närmare på dom däcken, Låter bra !! Kör med SP9000 Och dom känns mycket bra
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Däcket är visst inte så tyst som SP9000.
Visa användare
202
Torbjörn
328 Touring -96(S50 B30/32 TURBO)

M3 E46 2006 Imolaröd Competition Package
Har SP-9000 på min 635:a. 225/50-16. Går tyst och bensinsnålt(relativt beroende på högerfoten). Skall mycket till innan innerhjulet börjar spinna. Har även helt tomt i bagaget ingen inredning ingenting. Skall montera diffbroms inom en snar framtid hoppas på ännu bättre grepp då.

Tobbe
|Oo=00=oO|
Länk
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag var oxå ute efter "värsting" däck till min 968. Kravet var att dom skulle ha extermt bra grepp på torr asfalt, tåla lite bankörning och dessutom vara gatlegala.
Efter mycket letande och jämförande så bestälde ja i måndags Kumho MX. Det skall tydligen vara nått mittemellan R-däck och värsting gatdäck. Dom är dyrare än F1 GSD3 men billigare än Dunlop D01J.
//Marin
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Nu har jag köpt senaste AMS.
Däcktestet är omfattande och många egenskaper har testats.
Däcken som testats är BF Goodrich G Force Profiler, Dunlop SP Sportmaxx, Falken FK 451, GY Eagle F1 GSD3, Hankook Ventus Sport K 104, Kumho Ecsta KU 19, Michelin PS2, Nokian NRY, Pirelli P Zero Nero och Uniroyal Rainsport 1.
Testvinnarna koras till:
1. Pirelli P Zero Nero
2. Dunlop SP Sportmaxx
3. Michelin PS2

Strax bakom skuggar GY F1 & Rainsport.

Om Sportmaxx står det i sammanfattningen: "Utmärkt bra däck med jämnbra egenskaper på både torrt och vått. Lättrullat."
På plus står det "Mycket bra egenskaper på torrt" och på minus "Bromssträckan på torrt kan förbättras".

För er med goda ögon så kan ni läsa hela artikeln här: Länk

Jag är sugen på att skaffa 4 st Sportmaxx nu! Har begärt prisuppgift på dessa. Däckonline tycks inte ha dem till salu ännu dock...

/Andreas
_____
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.