|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Micke.M |
Hej, jag kanske ska byta bil till en Bmw och har tittat på 540:in 93-94,skriv gärna era synpunkter om 540:in! |
|
Hej och Välkommen! 540i är en mycket trevlig bil, men kan bli en dyr affär om exemplaret du köper är misskött. Jag rekomenderar dig att kika runt lite i forumen, lämpligen gör du en sökning under "Sök inlägg", så ska du se att du hittar MASSOR med nyttig information om BMW 540i! Kan även varmt rekommendera Begagnatguiden och Importguiden(även om du inte ska importera själv)! Lycka till! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Jag har bara bra erfarenheter av 540, jag hade en E-34 Touring-95:a i 2-år och den gick som en klocka, det som krånglade var plastkulan i automatlådan, och plastkulan finns det nog massor av i.n.f.o om här på forumet. PB |
|
|
M60 kallas motorn i tidiga 540 och de har ett litet problem med oljepumpsbultarna, läs här: Länk. Annars är det komfortkungen Nr. 1! Mvh |
|
Micke.M |
Tackar för svaren=) Ja jag får se om jag hittar ett fint exemplar snart!///Micke |
|
Du har inte funderat på en 325:a? Mvh |
|
Micke.M |
325, nja ,har väll fundetat lite på de, e36:an då men jag gillar väll e34:an bättre ,tycker den är väldigt snygg.Men visst en 325:a i bra skick med inte för många mil på mätaren ....ja kanske=) //Micke |
|
En 540 är ju rätt dyr att äga... =) Mvh |
|
Micke.M |
Jo den lär väll dra lite bränsle,men är det sen närmare 280 hästar i så, skatten är väll på 1800:- eller nått sånt.//Micke |
|
Micke.M, 2200 kr tror jag jag betalar i skatt för 540n. |
|
V12 LeMans |
Jag kan rekommendera 540 e34 , har ej kört e39 540 men den lär väl inte vara tråkigare , :) och har den sportavgas. så blir det himla trevligt ljud också . Saknar däremot manuell vxll. på min , även om automaten funkar bra så är det roligare med manuell . om man inte tar steget upp till : Länk |
|
Toppen bil att äga. Men mycket dyr!!! Trots detta så skulle jag absolut rekommendera en 540. Har nog fixat det mesta på min och i de flesta fall så kostar det alltid lite mer att ha en starkare bil (medföljande slitage) om man använder sig av styrkan i den dvs :) Varning för oljepumpslossnade bultar!! och slitna bussingar i framvagnen!! Den manuella dock har inget "plastkuleproblem". No brakes but a damn loud horn! |
|
Micke.M |
Ja det kanske blir för dyrt och ha en 540 iallafall...=( Fan det är ju den Bmw:n man är mest intresserad av just nu, annars så är det ju en del Saabar som hägrar men dom är ju framhjulsdrivna och det är ju inte så kul=( |
|
Den här 540:n tycker jag ser väldigt fin ut måste jag då säga:Länk Mvh Jögge |
|
Micke.M |
Så ju kanon ut=) Manuell låda också! Fan att det är så långt bort bara, Eskilstuna...bor ju i Växjö. |
|
Jag tog själv tåget från Uppsala ner till Västervik för att köpa min bil.... :-) Jag är själv lite sugen på den där 540:an faktiskt... Mvh Jögge |
|
|
Jögge38, Micke.M, Kollade den 540n när jag skulle köpa min. Tips: Håll er borta från den bilen, det enda som talar för den är det faktum att den är 6-växlad och har låg mätarställning, bilderna är väldigt smart tagna jämfört med de bilder som togs bort från annonsen för någon vecka sedan. Inredningen är i förfärligt skick och den ser ut att ha gjort mer mil än MIN 540 som har 23 000 på mätaren. En bakfälgen är skev så därför sänkte han priset från tidigare 85 000 kr. Ett snack med killen ger inte heller precis mersmak för bilen, han verkar vilja bli av med den ganska desperat (Citat: "Har inga pengar.") men vägrar samtidigt att pruta ett endaste öre i pris. Han påpekade också gång på gång att han ville byta den mot något, gärna en bättre bil (BiTurbo, M5 3.8 osv.) men inga pengar emellan... finns mycket lustigt folk med drömtänkande :-) MVH, E38B12 |
|
|
Vilken växellåda är det igentligen minst problem med/billigast att ha: Automat-låda: 1. Plastkulorna (kostar ca 1500:- att byta) 2. Lammellhuset spricker på många bilar (kostar ca 30000:- att fixa) Manuell-låda: 1. Om kopplingen är dålig pajar svänghjulet (kostar ?????:-) Vilken är att föredra ur driftsäkerhetssynpunkt/ekonomi? Man kan ju ge sig f*n på att vilken låda man än väljer kommer något att paja inom en snar framtid, eller? |
|
|
E38B12: Ok, jag lovar att inte kika på bilen... :-) Mvh Jögge |
|
Micke.M |
Tack för varningen! Ska hålla mig borta från den bilen! Synd bara att det ska finnas vrak som folk försöker lura på en. |
|
Tjena allihopa . Gör slag i saken å kursa en 540 , du blir inte missnöjd om du får tag i en välskött bil. kolla upp bilen noga .. Den ligger som ett stryk järn på vägen och har tillräckligt med drag i motor t.o.m otrimmat . jag ångrar inte för en sekund att jag skaffade mig en. hade tidigare funderat på en m5 - men alldeles för kostsamt . du har mkt bra prestanda i 540.. m5 är ju extremare - men också för börsen. slå till du ångrar inte modell valet .. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.