|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Wendtan: Ja tyvärr var det så på mina. Hoppas det går att lösa med DIS. Ufo: Den kommer "ut" igen snart, och det är nya fälgar på "G" =)) ///Egget Länk |
|
|
Wendtan & Egget: pratade precis med Paulssons Bil i Hbg...de bakre rutorna på coupen ska INTE stängas vid komfortstängning eftersom de inte har klämskydd, som främre rutorna och takluckan (och bakre rutorna på sedan och touring) har... / Joakim Länk |
|
| Å, är det derfor dom inte går att stenga. Idiotisk! Det ville vara bettre om inga rutor låt sig stenga. | |
|
Jag har inte provat Follow me funktionen innan ... förrän idag, efter att jag läst denna tråden .:-) Johan B har rätt (iaf i mitt fall) ... När jag hade parkerade bilen, stängt av motorn, så ställde jag blinkerspaken i läget för helljussignalen. Stänger sedan dörren och larmar den. Halvljuset fortsatte att lysa fint i c:a 30 sek. Denna funktion kommer jag att använda hädanefter .:-) ** Lycka är att se livet genom en solstråle. ** |
|
|
Maria: De Johan Påstog, innan han gav sig, var att helljuset användes vid aktiv Follow me home funktion. Du skriver halvljus vilket borde betyda att han inte hade rätt? Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
|
Don´t rub it in Wendtan! ;o))) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Sorry :) Men Maria verkade ju ha missförstått det hela. Att ha fel på typ 1 gång av 10 000 är helt okej Johan :) Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
|
....inte för mig! :oDDD Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Wendtan: Visst kan det finnas tillfällen då finessen är användbar. Jag har dock aldrig råkat ut för ett sådant tillfälle. Hur många tror ni hade betalat för finessen om den ej vore standard? Komfortstängningen är också en något krystad finess. Hur ofta behöver rutorna köras upp eller ner med fjärrkontroll? Jag använde det aldrig annat än för att impa på polarna. Vilket i sig kanske kan motivera finessen... :-) |
|
|
Bjoerk: Just komfort öppning finner jag användbart på varma sommardagar för att bilen skall hinna luftas ut innan jag sätter mig i den. De räcker på typ 20 meters avstånd öppna rutorna och coupe temperaturen sjunker iregel 20-30 grader på en riktigt varm sommardag. Så den används flitigt! Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
|
Johan B, sorry :-) Kan man grundinställa "follow-me-home" i Key Memory funktionen så att halvljuset lyser 1min eller mer om man skulle vilja det ? ** Lycka är att se livet genom en solstråle. ** |
|
|
Folow me home funktion trode jag alla beemers hade...iaf om det innebär att man får med sej ett imponerat ragg varge gång man visar bilen ute... *s* |
|
|
En till lite "udda" funktion som finns på bla E46 och E30 är ju att man kan tända enbart vänster eller höger park. ljus om man vill =) --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
Hur exakt sätter man på "folow me home" funktionen då.....Sänker ner ruturna???? Köpte in min bil nys jo så jag hade BMW's gamla nyckel, är lite ovan vid den nya snygga ....he h e I alla fall så är det tre knappar på nycklen....BMW logon en knap över o en under.....Med vilken aktiverar man funktionen o hur sänker man roturna?...... .:Kristijan:. |
|
|
Kristijan: follow-me-home aktiverar du enligt ngt inlägg ovan... komfortöppning/stängning av rutorna (och ev taklucka) aktiverar du genom att hålla nere öppna/stäng-knappen på fjärren / Joakim Länk |
|
|
Nisse Järnet Den funktionen finns på alla bilar i Tyskland,det är bra om man tex parkerar vid vägkanten i mörker och låter höger eller vänster p-ljus vara på så att man inte blir påkörd.eller om man skall in på sin favorit bierstube och ta en snabb pilsner efter jobbet. |
|
|
tack så mycket ufo :)............ .:Kristijan:. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.