|
Sida 4 av 8
|
|
|---|---|
|
Ni som tycker att Volvo är tråkiga att köra har helt rätt ... fram till nya S40 vill säga. Jag lånade hem en S40 T5 över en helg och den var riktigt kul att ratta runt, provkörning rekommenderas. Min förra bil var en 330i, så jag tror mig ha hyfsad koll på BMW:s körkänsla, S40 T5 var defintivt jämförbar om man bortser från vilka hjul som driver. Som sagt, prova en S40 T5, ni kommer att bli förvånade. |
|
| Så mycket förutfattade meningar på en och samma gång... Jag tycker både Volvo och Saab bygger förträffliga bilar. Hade jag bott i något annat land än i Sverige hade jag mycket väl kunna tänka mig att äga en Volvo eller Saab. I Sverige är det lite trist att köra Volvo och Saab. Jag gillar inte att möta min spegelbild i varje gatuhörn. Så fåfäng är jag. | |
| själv gillar jag inte alls volvo,när man kollar på en 740/240 det är en äkta konteiner,men jag hatar inte de,och det är de som kör volvo som har oftast sån pissa på bmw klistermärke,o det är de som hatar oss | |
| Volvo är bra andra bilar,bruksbilar och lekbilar. Finns ingen bil som är så stryktålig som en gammal 240! | |
|
Inget fel på volvo bilar, men dom är ALLDELES för dyra. Köp en sprallans ny volvo Xc90 och en sprallans ny X5:a (nästan samma pris) vilken höjer man ögonbrynen för? Men iof ingen rätt o hata volvo för d.. Volvo är en underskattad bil i USA är den klassad som ren lyxbil.. Bmw om du älskar att höras.. |
|
| En sprillans ny XC90 T6 är 9000 kr dyrare än en Porsche Cayenne V6... | |
|
Det stora felet med Vovlo som jag ser det är den totala avsaknaden av förfining. Det är grovt, yxigt, präktigt och tråkigt. Viss uppryckning är gjord på senare är med S60 mfl. men för mig tar det tid att få bort den här stämpeln som märket släpar runt med. |
|
|
Och porsche Cayenne har samma bottenplatta som en Viss VW Touareg... Sen så ser alla volvo ut som tre elelr fyra versioner av samma missbildade äpple... neä tack ge mig ett riktigt format äpple (bumse bumse att åka Bumse är som Bomsen =)) hehe =) __ Länk /JB |
|
|
Det som jag inte fattar nåt av, är VARFÖR kör inte volvo med 6 cylindriga motorer?? Ok T6 modellerna, men vilken ungdom ska gå o köpa en S80 eller Xc90 inte så många tror jag! Sen måste dom börja med att nedlackera bilarnas kjolar, det ser förjävligt ut utan... Bmw om du älskar att höras.. |
|
|
Sebbiis: Volvos raka femma är trevligare än de flesta V6:or. |
|
|
Hade jag bott utomlands hade jag definitivt haft en Volvo eller Saab för att understryka mitt ursprung. Absolut! Som på sommarsemestern 2002 i Europa. Då sprang jag runt i Svenska Fotbolls VM-tröjan mest hela tiden.... Det gör man ju inte i Sverige.... |
|
|
V70 med D5'an är klockren! Bra drag i den, skapligt tyst, mjuk.. Bra komfort i bilen.. Dock en hel del plast som skramlar och har sig men annars så! Tycker dessutom att dom börjar få rätt skön design på grejorna, även om jag fortfarande gillar BMW och dessutom Mercedes bättre. Saab's grill kan jag inte alls med däremot.. Hur som helst, det jag personligen inte gillar med Volvo, det är all eftermarknadsskit.. Såg t.ex. häromdan en asful T-Shirt "Volvo Street Racers".. Allt sånt skräp! Sådant slipper man mestadels om BMW.. åtminstone i Sundsvall.. (Ber till Gud att detta gäller andra städer med) - psst, lita inte på ovanstående... ;) |
|
| Det är inte fel på volvobilarna, dom gör en stor del av svenson till lyckliga bilägare.Hade tidigare en arbetskolega som hade köpt en ny VasLada,han hade en stor visning på arbetsplatsen och förklarade att det var den bästa bil som gjors.Han ägde och krånglade mad bilen i 1,5 års tid.Sedan köpte han en Volvo 142 som var 10 år gammal,och då äntligen såg han hur fantastig denna bil var.Han har ägt bilhistoriens 2 bästa bilar och vilar nu tryggt 6 fot under.Så olika kan uppfattningen om bilar vara.Tyvärr fick han inte uppleva en trevlig bil under sin tid.En mor älskar som regel sin son även om han är en massmödare. | |
| Hade själv en 240 en gång i tiden.Den höll på att ruinera mig med min tunga högerfot.Jag ljuger inte om den drack mer än 2 liter milen och det är inte så roligt om den gör 0-100 på en halvtimme.Men det som jag stör mig på mest är dom töntiga 240-740 raggarna som tycker att dom är coolast ivärlden för att dom har 300 wunderbaums.neonljus under bilen och baslåda från danmobility.Nästan alla i min gamla klass var volvofreaks och ni kan tänka er vilken mobbning min gamla 518 e28 fick utstå när jag köpte den efter 240.Kommentarer som att jag skulle vara fin i kanten bara för att jag kör bmw .och pikar när jag gick i en bmw powerkeps vad var man hörde dagligen.Någon power fanns där ju inte i en 518.Att dom gick med 740 racing kepsar var en helt annan sak tydligen. Hur mycket racing är en 740 egentligen | |
|
har inget emot volvo, där är bara det att jag tycket det är mer gubb bil om man säger så! ingen sportighet! visst det finns sådana med från volvo sidan men ändå det fattas något. Sen är det så att volvo ägare klankar ner på mig för att jag kör Bmw! Så jag står emot där! Visst jag kan tänka mig ha en sån där 855 som barnvagnsbil när man åker! Sen drar dom mer bensin om man jämför nåt liknande motor från bmw! Svärfars volvo v70 170hk drar mer än min v8 från 93 vad säger ni om det?? MvH Bmw 4-ever |
|
| Jämnför inte morötter och bananer,dessa används vid olika tillfällen.BMW vid speciella!! | |
|
Ingen av mina kompisar har BMW. Alla åker Volvo, jappseskrot eller Audi. Jag blir ständigt mobbad! Ändå har min flest mil på mätaren, varit längst bort i världen och jag har ägt den längst tid. Allt det tyder ju på att bilen är mycket bra! |
|
|
Det är inte vi som hatar volvo ägarna utom de hatar oss.... men jag tycker mycket om volvo personligen.. men skulle vilja inte ha en här i sverige eftersom det är så vanligt.... men utomlands skulle hellre okå Volvo en BMW....eftersom volvo är ovaligare utomlands.. M.V.H Mauricio |
|
|
Plockade fram min E24 igår.:-))))) och förbi kom en liten kille och sa: "Mamma titta vilken fin BMW". Kul, tyckte jag, men sen la grabben till :"Mamma han har TVÅÅÅ BMW". Nån som tror att smågrabbar skulle reagera för två Volvo på uppfarten?? __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Ford! Behöver det sägas mer? Att olika märken inom en koncern lånar delar av varandra i produktionen är inget fel i sig, men om man betänker Fords "kvalitet" så betackar jag mig för sånt skräp! Mvh Elvis |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.