|
Sida 1 av 8
|
|
|---|---|
AKUS |
varför hatar alla bmw-nissar VOLVO?? alltid lika dant!! jag hade en 325E30 tidigare. men inte gick jag och hatade alla volvo-bilar för det!!! gäller inte alla men håll med om att om man har en bmw finns det nåt i alla som hatar volvo?? låter som det sämsta som någoonsin skapats. För ibland låter de som man kör ifrån en Volvo med ca 500hk. med en 518i utan däck. Varför detta Volvo-hat?????????????? Kan tilläga att jag är ägare av en 740 turbo och är definitivt inte missnöjd. |
|
Det har jag också frågat mig några gånger. Volvo V70 T5 (250 hk) är en underbar bil! Suget kittlar dödskönt i kistan! Trots att den är framhjulsdriven! mvh |
|
AKUS |
fast de e ju ofta samma sak från andra hållet...... |
|
Jag begriper inte heller detta. Personligen gillar jag Volvo även om BMW är mitt favoritmärke. Kan det har blivit lite av att man "inte ska" tycka om Volvo? |
|
|
Jag har inte heller något hat för volvo, har varit lite inne på funderingana att köpa en C70 så man får sig en riktigt GT, för BMW variant 645 ligger lite över min egna prisklass Länk |
|
AKUS |
jo jag sa ju att de inte gällde alla. men jag håller med om att de nåt att man måste hata Volvo. Kan man inte bara njuta av alla fina bilar??? |
|
Jag har inget emot nyare Volvo mer än att de är framhjulsdrivna och att det måste vara tråkigt att ha samma bil som "alla andra"...inte för att BMW på något sätt skulle vara ovanlig, exklusiv eller unik, men ändå! Om jag skulle ha en tjänstebil eller en ny bruksbil är det inte alls omöjligt att jag valt en V70. Vad gäller de gamla volvobilarna så är det slitstarka arbetshästar, men helt befriade från körglädje och stil. Finns nog inget töntigare än en "hottad" 240/740...det är till och med värre än en "hottad" BMW! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
| Det är oftast volvoägarna som hoppas på mig först, och visst hugger jag tillbaka. | |
|
Håller med dig, jag är inte blyg att hugga tillbaka och i alla mina fall är det vol*o ägarna som hackar på mig först. Kanske är Vol*o åkarna som inte har råd med riktig kvalite?, därför kommer avundsjukan fram :-) |
|
AKUS |
visst är det många volvo-ägare som gnäller på bmw men egentligen helst av allt skulle vilja ha en BMW. MEN DET MÅSTE JU TROTS ALLT FINNAS EN HEL DEL VOLVO SOM ÄR KÖPTA FÖR ATT MAN VERKLIGEN VILL HA DEM???? |
| AKUS: Nja, man kan ju se det från den här vinkeln också. Typ 99% av alla nya vol*o ger dom ju bort gratis på Bingolotto :-) | |
AKUS |
hmm ja verkligen... |
Gemini__ |
Jag personligen har absolut inget hat mot märket Volvo. Finns kanonfina vagnar hos dem. Och att det går att få vissa av dem att gå ruskigt bra för en inte alltför stor summa pengar, är ju bara skoj! När ngn säger att man "hatar" ett visst märke, tar jag för givet att det är med en skämtsam underton. Eller? Mvh: Thomas |
|
Jag hatar heller inte vol*o, men jag tycker personligen inte att bilarna efter vol*o 850´n är bra eller snygga. Tycker att det inte är något fel på dom gammla vagnarna. Typ 740, 240 eller 140. Dom kan man också ha roligt med :-) |
|
|
Jag har definitivt inget emot volvo, bara de barnfamiljer som ofta åker i dem och låter sina ungar smälla upp dörren rätt in i sidan på min bil och inte bryr sig... /Fredrik |
|
|
Volvo är fina bilar en S60 D5 står på önskelistan.... |
|
|
Jag hatar Volvo. Är inte BMW ägare (än) utan Volvo ägare för andra gången. 240 och 960. Har kört dom flesta nyare också. Driftsäkra och förhållandevis billiga bilar, men jag hatar dom. Är absolut ingen körglädje eller känsla i dom. Fula som stryk och äckligt 'svenska' som inte får sticka i ögonen på någon. Det innebär att dom inte får vara snygga verkar det som. Klanka inte ner på mig nu men jag tål dom bara inte, fast som bruksfordon och dra husvagn med så duger 960:n... Ju mer jag testar bilar från andra länder blir jag mer och mer övertygad om varför tyska bilar ÄR bäst. Man behöver nästan bara se på dom för att inse hur kung en tysk bil är jämfört med svensk, amerikansk, fransk eller japansk. Farsan sa en sak till mig: "Men Johan, alla har inte råd att köpa en bil för nöjets skull". Nu köper jag bilar för min egen njutning och därför är jag på jakt efter BMW ;) Volvo hatet kommer att ligga i tills dom släpper en liten, bakhjulsdriven och körglad bil. MVH Johan Länk Alla i v-norrland, regga er! |
|
| En S60 i svart skulle sitta fint. Jag har inte heller något emot vare sig Volvo eller Volvoägare, men jag kan erkänn att de äldre nodellerna är asfula. | |
| d e väl inte fel på alla volvo men 1-serien till 7-serien kunde man ju varit utan, j*kla blyklumpar.....tacka vet ja bmw.... | |
| Har inte heller nått emot volvo. skulle kunna tänka mig ha en om jag skulle skaffa hund och grejer. Eller ha och dra rejs bmw med om man skulle bygga nått sån =)) | |
|
Hatar inte men gillar heller inte Volvo. Har haft flera i familjen och alla fem har vi varit "tvugna" att köpa pga. företag. Opersonliga och tråkiga att köra, rena transportvagnar inget annat. Har dock absolut inget emot personer som kör eller äger dessa bilar, det är bara att dom är inget för mig. /Manray/ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.