AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
9.598

Varför detta VOLVO-hat?

Sida 3 av 8
För att inte tala om "detta" Saab hat... ;)
M.V.H.
Är det verkligen så Stavros? De måste sälja fruktansvärt med bilar där borta då...

____
Reach the door with a breath and a scream.
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Andreas Plars! Men det är ju helt förståligt =)

Mi
117
Micke325
325i -94 Limo
Jag har fått den uppfattningen att det är volvo ägare som inte gillar bmw...
När mina "polare" fick reda på att jag köpt en e36 325 så blev det världens liv. Det räckte inte med att jag har två kanon fina volvo 740 varav en är en turbo med BSR trim å 250hk... Fast det kanske ligger nått i det där med svenska avundsjukan? Jantelagen borde avskaffas...
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Greenberg: Japp det är så. Försökte hitta siffror på det så jag hade belägg för uttalandet. Men jag vet att det är så.

Har för mig att de sålde 120 000-130 000st bilar där förra året.
USA har alltid varit Volvos viktigaste marknad.
Om någon hittar siffror på bilförsäljning i USA så länka!

mvh
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Toyota Camry har i många år varit mest sålda importbil i USA, jag tror tom. att den är den mest sålda bilen over there. Det skulle förvåna mig om Volvo säljer fler bilar än Toyota i USA.
Tretretti: Stämmer att den på senare år varit den mest sålda "vanliga" personbilen. Det är dock några pick-ups som säljer än bättre, bäst totalt sett är jag ganska säker på att Ford F-series säljer.
Fast Stavros skrev ju att Volvo var mest sålda Europeiska märke, Toyota är därmed rätt borträknat...

Vad jag får ut av den här sidan Länk så sålde BMW 189,423 bilar i USA år 2000, mot Volvos 123.178.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Oskar: Hmm ja det ser jag oxå nu. Mycket konstigt.
Har hört flera gånger att Volvo är mesta Europeiska bilmärke ower there. Men inte enligt de sifforna...
Nåväl, siffror ljuger aldrig. Men jag ska kolla lite till.

mvh
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Man kan ju i alla fall se att BMW ökat enormt på USA-marknaden sedan 1996 och framåt. Möjligt att Volvo var större för 8-10 år sedan. Fler sidor med siffror! Om någon hittar! =)

bmwdr
Volvo tycker jag är jätte fina och bra bilar!! Jag har ägt några stycken den senaste var en V70 GLT -98 skit skön och bra bil men inte så mycket sport över dom!

Har funderingar att köpa den nya V70 sen och ha som firmabil..

varför ha tak på bilen när det finns bilar utan?! ;)
bmwdr
Jag tycker absolut inte illa om Volvo, dom är både fina och bra bilar! Jag har själv haft ett flertal Volvo bilar och den sista var en V70 GLT -98 som var jävligt fin och köra...

Har funderat på den nya V70 som firmabil!

varför ha tak på bilen när det finns bilar utan?! ;)
Jag hatar då inte Volvo, men jag tycker att dom är omotiverat stora i Sverige. V70 är nästan dubbelt så stor försäljningsmässigt än den bil som säljer näst bäst. Sen så avskyr jag iof alla tjänstebils volvosar som kör som idioter men det är ju bara skit bakom ratten och inte märkets fel.
bm
48
bmw316
Bmw 316i 94
En vacker dag ska jag köpa en volvo. Då min lägenhet ser ut som ett dagis, och min feta fru går runt i lägenheten i nattlinnet 24/7 :)
Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
Jag ska aldrig i hela mitt liv köpa något annat än Bmw. När man kör volvo märker man direkt att det är en bil som man inte har ordentlig kontakt med, man bara åker med utan någon som helst kontroll. I Bmw så KÖR man bilen, det är en känsla i körandet som volvo aldrig kommer att uppnå.
Volvo är bäst på att göra bussar och skogsmaskiner.
Därför gillar jag inte volvo.

Mvh

Har du råd att INTE köra Tyskt?
Så sa min gamla granne också.

Sen skulle han köpa hus och nu åker han runt i en Suzuki Swift. *fniss*
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Kommer aldrig köpa en Volvo helelr SAAB igen.. Väghållningen och känslan är under all kritik.. Helt ointresanta motor alternativ och de dra soppa som en traktor! och de låter som traktorer med.. Bilarna är byggda för personer på en medellängd av 190 och en annan som är 174 kan inte köra bilen! Näe huva huva.. Audi må ha problem med sina grjer men åker hellre ådi än Saab eller Volvo då!

MVH
Johan

__
Länk
/JB
ÄLSKAR VOLVO! - Sköna, snygga, bra

HATAR SAAB! - Billig konstruktion, dålig konstruktion

TOYOTA BÄST! - Kvalitet, nytänkande

BMW SKÖNA! - Finputsad gammal påkostad teknik men insmetad i elektronisk smörja
nä man vill väll inte ha en riskok heller

AKUS
hmm kan ni inte hantera en volvo på vägen får ni nog uppgradera era körkunskaper en hel del.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.