|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hade fruktansvärda vibrationer i hela bilen mellan 90-120 därefter avtog det litegrann men inte helt. Slängde på nya däck idag, efter att ha haft regummerade däck på bilen, som följde med vid köpet. Det är 3dje gången jag har haft regummerat och fått byta däck för att det bara varit skit. så från och med nu ska jag aldrig mer gå i närheten av regummerat igen. Vad tycker ni andra om regummerat? Nån som har haft problem?? /Stefan K | |
|
Skulle aldrig få för mig att montera regummerade däck på min bil. I mitt tycke så finns det väldigt många prisvärda "budgetfabrikat", som om man beställer från däckonline eller köper i tyskland är lika billiga, om inte billigare än regummerade däck - och framförallt bättre! Jag kanske är fördomsfull men jag har hört och läst tillräckligt om regummerat för att aldrig vilja montera det. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
ja jag resonerar likadant hellre köper jag ett lågpris däck än ett regummerat. /Stefan K |
|
| Finns regummeringar som är lika bra som nydäck tex AGI ..sen är det så att det är garanti på regisar också man får ett nytt om det skulle vara problem..finns faktiskt regummerat till motorcykel också funkar hur bra som helst har provat..däremot kunde regummerade vinterdäck vara jäkligt jobbiga för det ofta var så grovt mönster men inte nu längre | |
| Skulle vart en länk med också Länk | |
|
Jag har bara negativa erfarenheter av regummerade däck! Bullriga, spårkänsliga och i ett fall separerade slitytan från stommen... Kommer aldrig mer att köpa regummerade däck (inte heller lågprisdäck)! Däck snålar jag inte på (köper man på rätt ställen är det inte så dyrt att köpa märkesdäck)! Det finns bättre saker att spara pengar på än att köpa dåliga däck. Kan vara skillnaden mellan liv och död (mitt eller någon annans)... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Regummerat hör inte hemma på en BMW... Dumt att snåla med en sådan viktig sak som däck. --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
inkognito: Vad var det för fabrikat på däcken? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
ja dessa jag hade nu var zätas dem jag hade på en diesel merca jag hade vilka jag köpte själv var AGI och dem var full i torrsprickor efter 1 säsong. och det 3dje vet jag inte vad det var(kanske mac ripper) men dem var me på min förra bmw jag hade och där blev det en tennisstor bubbla på båda framhjulen. har bara negativa erfarenheter av regummerat. Och för mig kvittar det om man får byta däck det är fel på det blir ju jobbigt o göra det oxå om man har mycket strul. köper man ett nytt däck slipper man mest troligt allt problem. jag vet inte om det var de bästa däcken jag köpte nu men dem var avsevärt bättre än skiten som satt på. Jag inhandlade pirelli winter carving. och satte dem på original plåt fälgar inte direkt visuellt upphetsande men jag slapp vibbarna =). /Stefan K |
|
| Ett av mina regumerade däck har separerat från stommen redan 2:a vintern. outhärdliga vibrationer mellan 90-120 som gör att man nästan åker av vägen. Blir inte sånna nått mer det lovar jag. | |
|
Man lär sig den hårda vägen d.v.s av misstagen. jag gör inte heller om samma saker igen =) /Stefan K |
|
|
Året var 1983, vi åkte på skidresa till österrike i min 518 -75. Däcken var AGI vinterdäck med urdragna dubb. Någonstans i tyskland på en regnig autobahn small det, bilen for som en flipperkula över vägen, snurrade ett par varv och stannade sen vid sidan med nosen rätt ut i körbanan, det vet alla att där kommer det ofta en Porsche eller nåt i ett par hundra knyck. Vad fan hände? Ut och kolla. Jodå på ena fälgen fanns just ingenting mer än lite ståltråd och några gummiflagor. På med reserven och iväg, vi skulle ju åka skidor. På kvällen på pensionatet kom skakningarna och kallsvetten. Jag har sedan dess alltid kört på premiumdäck! Livet är kort. Mvh Magnus |
|
|
Som lite motvikt: Jag har bra erfarenheter av regummerade däck. Nu pratar vi om riktiga garantiregummeringar osv, t.ex Elite. Inte många produkter får genomgå så rigorösa kontroller som stommar och ingående material som används till dessa. FP |
|
|
Hade Galaxi på min då jag köpte min bil. De var hur bra som helst!! Gick fint och klarade is och snö mycket bra. Det som var nackdel var att jag glömde köra in dem så det var inte många dubb kvar till våren då sommardäcken skulle på, men det är mer ett förar-fel än däckfel. ;-) Men sedan dess har jag bara köpt "bra" däck för att känna mig säker då jag har hört historier om folk som har fått hela slitbanan bortsliten från däcket då de körde fort. /Hammar |
|
|
Jag har AGI vinterdäck på min 525:a och de funkar jättebra :-) Har kört på AGI vinterdäck på alla mina bilar de senaste 6 åren och är jättenöjd. under 500:- / däck med montering är ju billigt och de håller länge också utan att försämras. Men sommarfälgarna vill jag nog ha "riktiga" däck på...... FordLTD |
|
pettan86 |
K E M S: Alla däck kan väl få punktering nån gång? /Petrus |
|
ja det finns nog många som är nöjda med regummeringar också. men jag använder det inte igen. /Stefan K |
|
|
Förra våren köpte jag 4 st. Galaxie 225/40/18 och det fungerade bra men dom hade inte alls samma väggrepp som de tidigare däcken som satt på GY Eagle F1 i samma dimension. Man får helt enkelt vad man betalade för. Jag hade inte råd med 10.000 kr för märkesdäck och betalade iställett 6K för Galaxiedäcken. I år satsar jag på Falken Fk451 på GTfälgar som jag ska köpa. Galaxie har samma "fel" som Michelin. De däck som de saluför är bara "vänsterdäck" om ni förstår vad jag menar. De använder samma mönster i däcken som Michelin. Både Michelin och Galaxe påpekar att det ska vara så där. |
|
| När AGI dubbdäck tappar greppet då är det bara att släppa ratten och blunda. Bättre att köpa tex Vredestein som är lika billiga men ej regummerat. | |
|
Dr Stein: ???????? Det gäller väl alla däck släpper det ordentligt så gör det..... Inte är AGI vintedäcken sämre än Vredestein ???? Snarare tvärt om och inte får du fyra nya Vredestein monterade och klara under 2ooo:- inte ? FordLTD Min BMW Länk |
|
|
Hade regummerade däck på min när jag köpte den. De var fina och var nog mest som 14" 205/60 är som normalt. Minns ej höghastihetsegenskaperna. Men de funkade perfekt till vardags! För Svensson spelar det ju ingen roll. Men för oss inspirerade förare är regummerat inget att ha. =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.