|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Wolv: fatt mitt mail? M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
mbolo: Japp, faktum är att jag precis svarat på det :) mbolo skickade mig en pdf med lite bilder (som finns i bättre format ifall någon är sugen på att använda dem) och filen finns att hämta ner här: Länk /Andreas |
|
|
Ser att filen blev valdigt kantig i .pdf. Annars ar alla linjer helt slata och mjuka, precis som bilen ;) man far anvanda fantasin istallet.. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
| mbolo: har dessvärre inga bilder där handtaget synns. Men krom och silver ser väldigt trevligt ut. såg att din buil är i Silver oxå. har du nån bild på hur det ser ut med lackade takvingen? | |
|
Z3 4ever: Hmm, de flesta sitter nog pa datorn hemma i sverige (bor i london nu), men jag ska gora ett ryck och fora over nya nasta anmg jag ar hemma. Har bara samma bild som finns under mitt namn och i galleriet med mig just nu. Dar ser man tyvarr inte vingen sarskilt bra, men man ser ju bilen ifran synvinkeln de allra flesta bruka se bilen i alla fall ;) M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
väntar med spänning! såg Mr Hamans lackade vinge i helgen och det såg rätt ut på blå bil. Jag undrar egentligen och det inte ser kontigt ut på silver bilar när man liksom bryter den svarta taklinje som utgörs av stuprännan/fästet för takräcke. |
|
|
Har fått det första bidraget till resgistret. En vacker 2.8:a i topasblåmtallic! Vem av er på forumet är det som äger den? Kan vi inte göra så att alla skickar in nedanstående uppgifter till mig på mail så kan jag sammanställa informationen, så har vi dels till registret och dels som underlag till en ev. z3 coupé klubb? Typ (2.8/3.0/M) Registreringsnummer Färgcombo (lack/inredning) Fabriksmonterad extrautrustning Eftermonterad extrautrustning Försäljningsland Årsmodell Ägare +bilder Så mailbomba mig nu, coupé-ägare!! /Andreas |
|
| Topazblå Gbg, går i Göteborg. | |
| ska göra så fort jag kollat chassi numret! | |
|
Kolla upp det på Länk :) /Andreas |
|
| enigt vv är min bil grå :-) | |
| skickade precis. men skulle du inte ha chassi nummer? | |
|
Jepp ni har rätt allihopa, reg nr kan oxå räcka. Säg att du har en lista med 50 bilars chassinr då tar det ca 2-3 arbetsdagar att få hem nyklar till alla bilar med kodade transpondrar och allt. Och adresserna är ju en barnlek som alla vet... bar att välja och braka bland fina bilar... Ska en ev tjuv deremot gå på gatan och kolla efter sånnahär bilar, hur stor är då risken att han ser just din bil? detta är ju naturligtvis värsta tänkbara aspekten jag målar upp nu men ni förstår poängen va? Jag skulle aldrig vilja ha min bil, ja om jag nu hade en exklusivare kärra förståss i något privat "Hobby" register. Risker finns! Åka utan tak e gött!! |
|
|
Z3c4ever: Tackar, mailet mottaget. Chassinummer var skitsamma, registreringsnumret är det viktigaste. BmwNike: Då är det väl tur att du inte behöver ha din bil med i ett sådant farligt register då. Man får väga risk mot sannolikhet och jag tycker allt att du är alldeles för långsökt. Jag vill påstå att det är en mycket större risk att finnas med i det icke frivilliga bilregistret. Tänk t.ex. alla anställda på VV som har mer eller mindre fri tillgång till registret. En "farlig" sysselsättning måste ju vara att delta i en träff. Träffen skyltas med offentligt och vem som helst kan komma till träffen och samla in registreringsnummer på alla dyrare deltagarbilar. /Andreas |
|
|
Nu finns 4 bilar med i registret, men något säger mig att det finns fler där ute. ;) /Andreas |
|
|
8 st så här långt fördelat på 4 st M, 3 st 2.8 och 1 st 3.0! Kom igen nu gott folk! Skicka hit info om era coupéer! /Andreas _____ Länk |
|
|
Wolv: hur gå det med registret? har du nått ut till alla? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Lägg ner. Vad skulle ett sådant register tjäna för syfte? Tror ni att ni kommer att äga bilarna hela livet..? Lika dant en klubb. Det finns en klubb under vilken alla bmw kan samlas. Räcker inte det. Om ni nu gör en klubb, ni är tre st som skrivit posetivt. En ordförande en sekreterare och en kassör. Jättebra. Hehe. Jag bara skojar med er. Klart ni skall starta en klubb... |
|
| Förresten, skaka liv i alla Z ägare och ta er till Knutstorpträffen kommande helg. Så kan det både pratas bil o åkas bil. | |
|
Z3c 4 ever: Det går segt...många verkar intresserade, men när det ska göras mer än bara skrivas inlägg här så är det inte så intressant längre :) Lite synd....hade varit bra som attan av flera anledningar att ha ett register över våra bilar. Det kanske går lite lättare när höstkylan kommer? Jag ska iaf försöka lite hårdare själv då :) /Andreas _____ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.